۰

مزارحضرت لوط درنزدیکی تهران درحال تخریب‌کامل

بنا بر گفته علامه حسن زاده آملی در کتاب هزار و یک نشان قبر حضرت لوط نبی(ع) در این مکان واقع شده است.
ه گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نگهداری و آبادسازی بقعه امامزادگان و پیامبران داخل ایران است.
 
 
وضعیت تاسف انگیز و اسف‌بار مزار حضرت لوط نبی(ع) در شهرستان رباط کریم، واقع در استان تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه را بر آن داشت، تا در سال 1382 اقدام به بازسازی و مرمت مقبره این پیامبر الهی نماید.
 
 
 
اما هم زمان سازمان میراث فرهنگی با اطلاع یافتن از این موضوع، وارد ماجرا می‌شود، و با تکیه بر تاریخی بودن این بنا، مانع از ادامه کار سازمان اوقاف می‌شود، و این بنا را در تاریخ 2 بهمن 1382 با شماره 10814 به ثبت می‌رساند.
 
اما پس از جلوگیری از مرمت، و ثبت بنا، مقبره حضرت لوط به شکل فعلی رها، و مورد بی مهری قرار می‌گیرد. بنا بر گفته علامه حسن زاده آملی در کتاب هزار و یک نشان قبر حضرت لوط نبی(ع) در این مکان واقع شده است.
 
 
 
رئیس سازمان اوقاف کشور در این رابطه گفت: اگر مسؤلیت با میراث فرهنگی است، باید کارهای لازم را انجام دهند، اما در حاضر قرار شده است در غالب یک تفاهم‌نامه به نتیجه برسیم.
 
گقتنی است نماینده رباط کریم، در مجلس شورای اسلامی آذر ماه سال گذشته با هشداری صریح اعلام کرد: متولیان اداره میراث فرهنگی و اوقاف در جریان باشند که بنای مرقد مطهر حضرت لوط پیغمبر (ص) در حال تخریب کلی قرار گرفته و اگر این اتفاق صورت پذیرد، در خانه ملت سکوت نخواهم کرد و مقصران این حرکت را رسوا می کنم.
 
"ابراهیم نکو" نماینده مردم رباط کریم
 

 
مزار حضرت لوط نبی (ع) در روستای پیغمبر، واقع در شهرستان رباط کریم تهران قرار دارد، اکنون که این پیامبر عظیم‌الشان در نزدیکی پایتخت جهان اسلام آرمیده، جا دارد سازمانهای مسؤل با همکاری افراد خیر و اهل وقف نسبت به بازسازی و آبادانی مزار این پیامبر مقرب درگاه خدا اقدامی مناسب انجام دهند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 422215
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *