۰
تفتان ما از بلاي خانمان سوز اعتياد گزارش مي دهد؛

جوانان سیستان و بلوچستان در آتش "اعتیاد" می سوزند/ بی تفاوتی دولت روحانی به معضل اعتیاد فردای تاریک را رقم می زند

جوانان سیستان و بلوچستان در آتش "اعتیاد" می سوزند و روزانه چند صد نفر از جوانان این مرز بوم درگیر این بلای خانمان سوز می شوند و زندگی آنها تباه و روزگارشان تیره و تار می شود.
جوانان سیستان و بلوچستان در آتش "اعتیاد" می سوزند/ بی تفاوتی دولت روحانی به معضل اعتیاد فردای تاریک را رقم می زند
به گزاش تفتان ما، اعتیاد واژه‌ای آشناست، اما پر از درد و رنج؛ کلمه‌ای کوچک، اما دردسرآفرین بزرگ! واژه‌ای که مسیر زندگی آدمی را به سوی فلاکت و ضلالت پیش می‌برد.
امروزه زندگی شهری و ماشینی ما انسان ها را چنان گرفتار کرده است که شاید فرصت فکرکردن درباره بسیاری از مسایلی که اطراف ما اتفاق می افتد را از ما گرفته است و باعث شده است ما با بی اعتنایی از کنار بسیاری از این اتفاقات بگذریم اما بعضی از این مشکلات ممکن است همانند یک بیماری مسری و همه گیر روزی دامن گیر ما شود  و به همه سرایت کند و اینجاست که فکر کردن و به دنبال راه حل و چاره گشتن شاید دیگر دیر باشد مطمئناً اگر روزی تصمیم بگیرید پیاده در شهر گشتی بزنید و به اطراف خودتان با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه خواهید شد که در شهر و محل زندگی شما مشکلاتی هستند که از آنها بی خبر بوده ایم یا خودمان را به بی خبری زده ایم، شاید در حین قدم زدن به  بسیاری از جوانان و زنان و حتی کودکان برخورد کنید که دست نیاز به سوی شما دراز می کنند و وضع ژولیده و رخسار زرد و جسم بی رمق شان به ما می گوید که بیماری صعب العلاج در شهر ما در حال گسترش است و ما دست روی دست گذاشته و با بی اعتنایی از کنار آن می گذریم و زمانی از این بی خیالی و غفلت آگاه می شویم که این بیماری به خانواده ما سرایت کرده باشد و آنگاه به دنبال راه حل می رویم.
امروزه همه می دانند که اعتیاد از هر بیماری واگیردار به مراتب خطرناک تر است و سرعت شیوع آن، از آن چه که تصور می کنیم بیشتر است و متاسفانه راه حل و پیشگیری و درمان مناسبی برای آن وجود ندارد یا کار بسیار سختی است اما بسیاری از ما راه شیوع و همه گیر شدن این مصیبت بزرگ و خانمان سوز را می دانیم و از هرکسی بپرسیم حداقل چندین دلیل برای گسترش آن بیان می کند که بر اساس برداشت شخصی خودش می باشد یا اینکه اطلاعاتی است که از طریق رسانه ها و تحقیقات صورت گرفته بدست آورده است.
فاجعه مواد مخدر در مرزهای شرقی چنان گسترده است که مردم انتظار بیشتری از مسئولین  دارند تا جوانانشان به دام اعتیاد نیفتند و لازم است محل ها و مراکز اصلی توزیع مواد مخدر شناسایی و پاکسازی شود و با عوامل اصلی توزیع  این مواد افیونی برخوردی جدی و قاطع صورت گیرد و گرنه آینده بسیار مبهم در انتظار جونان ما خواهد بود، امروزه خورده فروشان گویی در امنیت کامل تجارت پرسود خود و نابودکننده جامعه مشغولند، درست است که عواملی همانند بیکاری، فقر برخی از افراد را به این کار واداشته اما آیا منطقی است که امرار معاش با نابودی انسان های همنوع ما همراه باشد؟
کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش یافته است
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ ارائه طرح ها و پایان نامه های دانشگاهی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور پیشگام است.
محمدهادی مرعشی افزود: برای حمایت از پایان نامه ها و طرح های پیشگیری از اعتیاد یک میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر ۸ ماهه نخست سال ۹۴ بیش از ۱۰۰ تن بوده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.
از مجموع ۱۳۵ هزار معتاد سطح استان تنها ۶۰ هزار معتاد تحت پوشش هستند
مرعشی خاطرنشان کرد: در مسئله تحت پوشش قرار دادن معتادان نسبت به سال قبل موفقیت کمتری داشته ایم بطوری که از مجموع ۱۳۵ هزار معتاد در سطح استان فقط ۶۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی اذعان کرد: در خصوص مسئله DIC سیستان و بلوچستان یکصد میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که بر اساس نیاز سنجی به شهرستان ها پرداخت می شود.
به رها یافتگان از دام اعتیاد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود
مدیر کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مسئله مهم آسیب های اجتماعی اعتیاد یک مسئله چند وجهی است، گفت: تهیه یک اطلس از وضعیت و شدت مواد مخدر و همچنین شناسایی نقاط آلوده در جهت آسیب شناسی و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر ضروری است.
محمدرضا سراوانی بیان کرد: اعتباراتی از محل بند "د" تبصره ۹ جهت ارائه تسهیلات به معتادان پاک و بهبود یافته تخصص داده شده که با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان ها این تسهیلات حهت ایجاد اشتغال در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸٫۵ انواع مواد مخدر در شهرستان خاش کشف و ضبط شده است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 422240
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *