۰

روایت زندگی مادر امام عصر در اسیری و عروسی

کتاب اسیری و عروسی نوشته زهرا زواریان شامل فرازهایی از زندگی نرگس خاتون(س) مادر امام عصر(عج) منتشر شد.
 روایت زندگی مادر امام عصر در اسیری و عروسی
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، کتاب «اسیری و عروسی» از مجموعه قصه‌های دخترانه نوشته زهرا زواریان از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.
این کتاب که فرازهایی از زندگی نرگس خاتون (دختر شاهزاده روم) است با زبان روان و فاقد پیچیدگی اما جذاب و پرکشش به شرح ماجرای ازدواج او با امام حسن عسکری(ع) پرداخته است.
توصیفاتی در منابع دو قرن اول پس از فوت امام یازده شیعه و قرن‌های پنجم و ششم هجری، از زندگانی امام دوازده شیعه شده‌است مانند کتاب‌های افرادی مانند شیخ طوسی٬ ابن بابویه و نعمانی. در روایات این کتاب‌ها نام‌های متعددی برای مادر امام دوازدهم نقل شده‌است مانند نرجس، ریحان، سوسن و مریم.
در بخشی‌هایی‌ از کتاب آمده است:
«... نرجس در سکوت نگاهش کرد. مات و مبهوت بود. نمی‌دانست چه بگوید و از کجا شروع کند. از بشر خواست کمی به او فرصت دهد. راه طولانی بود و محملش، کوچک و تنگ. شترها آرام حرکت می‌کردند. از آن کالسکه زیبای جواهرنشان خبری نبود. آب‌های سفید و راهوار، دیگر نبودند. چهل دختر سپید پوش ... .»
سمیه صالح شوشتری تصویرگری این کتاب را انجام داده و داستان این کتاب را برای مخاطب خواندنی‌تر کرده است. استفاده از رنگ‌هایی که مخاطب به خصوص دخترها را جذب می‌کند نکته قابل توجه در تصویرگری کتاب "اسیری و عروسی" است.
گفتنی است، کتاب "اسیری و عروسی" به قلم زهرا زواریان یک کتاب از مجموعه سه جلدی "قصه‌های دخترانه" است که در آن فرزاهایی از زندگی حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه بنت اسد(س)(مادر حضرت علی) روایت شده که در 3 هزار و 300 نسخه با قیمت 9 هزار و 500 تومان در دسترس مخطابان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ تسنیم
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 422491
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *