۰

گروه جهادی راه کربلا؛ از ساخت 12 مسجد تا آبرسانی به طول 14 کیلومتر+تصاویر

مسئول گروه جهادی راه کربلا درباره مهمترین پروژه‌های عمرانی انجام شده در منطقه قلعه گنج، گفت: طی 6 سال گذشته 12 مسجد، 3 مدرسه با تمام امکانات، یک حسینیه، یک زمین ورزشی و یک کتابخانه 12 هزار جلدی احداث کرده‌ایم.
گروه جهادی راه کربلا؛ از ساخت 12 مسجد تا آبرسانی به طول 14 کیلومتر+تصاویر
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، به نقل از بسیج سازندگی، «راه کربلا» نام یکی از گروه های جهادی شاخص است که سابقه ای طولانی در خدمت رسانی به مناطق محروم دارد. اعضای این گروه جهادی بیش از 6 سال است که به صورت متمرکز و بی وقفه در منطقه قله گنج کرمان به خدمت رسانی مشغولند. انجام پروژه آبرسانی از فاصله 14 کیلومتری به یک روستا از جمله فعالیت های محرومیت زدایی گروه جهادی راه کربلاست. 

خبرنگار ما برای آشنایی با فعالیت های گروه جهادی راه کربلا با مسئول آن گفت و گویی ترتیب داده است. محمد امیر بزرگیان درباره نحوه تشکیل این گروه جهادی می گوید: "ایده تشکیل گروه جهادی از هیئت هفتگی محله مان آغاز شد. احساس کردیم خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در کنار برگزاری جلسات مذهبی در توانمان هست. ضمن اینکه معتقد بودیم خدمت رسانی به محرومین یکی از بزرگترین عبادت هاست."

6 سال حضور دائمی در 12 روستا
او درباره سبک خدمت رسانی گروه جهادی راه کربلا، خاطرنشان می کند: "فعالیتهای جهادی گروه ما کاملا پیوسته، هدفمند و برنامه ریزی شده است. ما 6 سال است که به صورت مستمر و دائمی در 12 روستای قلعه گنج فعالیت داریم زیرا اعتقاد داریم استمرار حضور در یک منطقه محروم نتایج به مراتب بهتری به دنبال دارد تا اینکه هر سال در یک استان حضور یابیم."

مسئول گروه جهادی راه کربلا درباره مهمترین پروژه های عمرانی انجام شده در منطقه قلعه گنج، می گوید: "طی 6 سال گذشته 12 مسجد، 3 مدرسه 3 کلاسه با تمام امکانات، یک حسینیه به مساحت 500 مترمربع، یک زمین ورزشی و یک کتابخانه 12 هزار جلدی احداث کرده ایم."

آبرسانی؛ شرین ترین خدمت به مردم
اجرای پروژه های متعدد آبرسانی یکی از مهمترین فعالیت های گروه جهادی راه کربلاست. آقای بزرگیان در این باره اظهار می کند: "دو پروژه آبرسانی به طول 3 کیلومتر و یک پروژه آبرسانی به طول 14 کیلومتر را نیز به بهره برداری رسانده ایم که شیرین ترین خدمت به مردم منطقه است زیرا سلامت آن ها را ارتقاء می دهد و از ابتلائشان به بیماری جلوگیری می کند. این پروژه ها خستگی را از تنمان بیرون کرد."

 مسئول گروه جهادی راه کربلا، خاطرنشان می کند: "یکی از مهمترین فعالیت های گروه جهادی راه کربلا تاسیس کلینیک دندانپزشکی با تمام امکانات در قلعه گنج برای پوشش نیاز ساکنین 120 روستای منطقه است. در آینده ای نزدیک ان شاء الله گروه جهادی راه کربلا کلینیک چشم پزشکی را در همین منطقه راه اندازی خواهد کرد."

از فعالیت های فرهنگی غفلت نمی کنیم
محمد امیر بزرگیان می افزاید: "در کنار فعالیت های عمرانی تلاش می کنیم از مسائل فرهنگی غافل نشویم. در منطقه ای که ما فعالیت می کنیم محرومیت های فرهنگی دست کمی از محرومیت های عمرانی ندارد. برگزاری مسابقات ورزش همگانی، کلاسهای قرآن و عقیدتی، کلاسهای مشاوره خانواده، همسرداری و تربیت فرزند، برگزاری مراسم جشن تکلیف و عزاداری از جمله فعالیتهای فرهنگی گروه جهادی راه کربلا است." 

او با تاکید بر اهمیت توجه به بهداشت مردم در مناطق محروم، می گوید: "برخوردار نبودن مردم از امکان ابتدایی و پیش پا افتاده ای چون سرویس بهداشتی معضلی بسیار نگران کننده است. اهالی سه روستایی که گروه جهادی ما به آن ها آبرسانی کرد، تا پیش از این از آب باران و برکه های گل آلود استفاده می کردند و به همین دلیل به انواع بیماری های سخت مبتلا شده بودند. زنان این روستاها برای تهیه آب شرب سالم هر روز حداقل باید 3 کیلومتر پیاده روی می کردند."

اعضای گروه های جهادی هیچ منفعت مادی ندارند
مسئول گروه جهادی راه کربلا معتقد است که اعضای این گروه بیش از مردم مناطق محروم نیازمند فعالیت جهادی هستند. او تصریح می کند: "هدف اصلی از کار جهادی، خودسازی جهادگران است. ما نیاز داریم برای رشد به مناطق محروم خدمت رسانی کنیم. اگر ما به روستاها نمی رفتیم این افراد مانند سالهای گذشته با سختی ها کنار می آمدند و همانطور ساده و بی توقع به زندگی شان ادامه می دادند. اما اعضای گروه جهادی راه کربلا به انجام این خدمت رسانی ها نیاز داشتند تا ساخته شوند. هنوز هم روستاهایی در منطقه قلعه وجود دارد که از آب آشامیدنی برخوردار نیستند مانند تگک، بوگک، کهورعباسی و سرداز."

محمد امیر بزرگیان اخلاص را مهمترین ویژگی اعضای 3 هزار گروه جهادی سراسر کشور می داند و خاطرنشان می کند: "فعالیت در گروه های جهادی کاملا داوطلبانه است، هیچ سابقه ای برای اعضای گروه های جهادی ثبت نمی شود، نه در استخدام تاثیری دارد، نه در قبولی دانشگاه و نه در کاهش زمان خدمت سربازی. خدمت در گروه های جهادی اوج اخلاص است."

اردوهای جهادی با همایش رشد نمی کند
او درباره افق پیش روی گروه های جهادی کشور، خاطرنشان می کند: "فعالیتهای جهادی در حال حاضر به سمت تخصصی شدن در حال حرکت است. اقتصاد مقاومتی باید محور اصلی فعالیت گروه های جهادی باشد. در روستاها برای اکثر مردم بستر مناسب فعالیت های اقتصاد مقاومتی وجود دارد فقط دانش اقتصاد مقاومتی و چگونگی درآمدزایی با استفاده از ظرفیت های موجود در اختیار مردم نیست. من به عنوان یک فعال جهادی معتقد هستم که اگر به روستاییان آموزش های اقتصاد مقاومتی و تولید و بازاریابی داده شود و وام خود اشتغالی مناسب در اختیارشان قرار بگیرد اقتصاد روستایی به شکوفایی می رسد." 

او می افزاید: "مردم در روستاهای جنوب کرمان و قلعه گنج در منازل خود حصیر را با بهترین کیفیت می بافند اما الگوی مناسبی برای تولید مدرن و متناسب با نیاز روز بازار ندارند و نمی توانند آن را به فروش برسانند. این در حالی است که اگر در حصیربافی سرمایه گذاری شود، معیشت بخش عمده ای از مردم محروم منطقه قلعه گنج به طور کامل متحول می شود. بسیج سازندگی باید از برگزاری همایش های جهادی که خروجی قابل ملاحظه ای ندارد فاصله بگیرد و ریشه ای کار کند. اخیرا سردار غلامی، ریاست سازمان بسیج سازندگی در صحبتهایشان گفته اند که اقتصاد مقاومتی با همایش رشد نمی کند که حرف بسیار خوبی است، ما هم اعتقاد داریم اردوهای جهادی با همایش رشد نمی کند."








انتهای پیام/
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 426823
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *