۰

تشییع شهید نجات اللهی یکی از عوامل شکل‌گیری انقلاب/انتظار از نسل جوان، الگوبرداری از روش شهدا است

وزیر بهداشت با اشاره به شهادت تعداد زیادی از مردم در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: من در زمان شهادت استاد نجات اللهی حضور نداشتم اما در تشییع ایشان که با حوادث زیادی همراه بود، حاضر بودم.
تشییع شهید نجات اللهی یکی از عوامل شکل‌گیری انقلاب/انتظار از نسل جوان، الگوبرداری از روش شهدا است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید حسن هاشمی شب گذشته در حاشیه دیدار با خانواده استاد شهید نجات اللهی، از مراسم تشییع این شهید بزرگوار در دی‌ماه 57 به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی یادکرد و افزود: در آن روز، تعداد زیادی شهید و مجروح شدند و تهران، صحنه درگیری عوامل رژیم سابق با مردم بود.
وی تصریح کرد: شهادت استاد نجات اللهی، دد منشی رژیم سابق را بیش از گذشته نشان داد زیرا تعدادی از اساتید دانشگاه‌های تهران برای اعتراض به وضعیت موجود، تحصن کرده بودند و برای متفرق کردن موج اعتراض‌ها، عوامل رژیم طاغوت به آن‌ها حمله‌ور شدند و ایشان نیز به‌عنوان اولین استاد دانشگاه به شهادت رسیدند و در تشییع‌جنازه این شهید بزرگوار نیز مردم، موردحمله وحشیانه رژیم سابق قرار گرفتند.
وزیر بهداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب ازجمله استاد شهید نجات اللهی را گرامی داشت و شخصیت این شهید بزرگوار را بسیار ویژه دانست.
هاشمی در خصوص وظیفه نسل جوان کشور در برابر شهدا نیز گفت: تصور می‌کنم انتظار داریم نسل جوان از روش و منش شهدا، الگوبرداری کنند و لازم است تا ضمن مهربانی با مردم، نوع‌دوستی، میهن‌پرستی، استقلال کشور و مبارزه با ظلم را سرلوحه قرار دهند.
وی با بیان اینکه در برخی موارد در شناسایی شهدا به نسل جوان موفق بوده‌ایم، افزود: اگر در برخی موارد نیز ناموفق بوده‌ایم دلیل آن متوجه مسئولان و پدران و نسل اول انقلاب است و نسل جوان هیچ گناهی ندارند بلکه کوتاهی و کم‌توجهی بزرگان و مسئولان است که باعث عدم موفقیت شناسایی رشادت ها و خدمات شهدا به نسل جوان کشور است.
وی ادامه داد: رفتار مسئولان قابل الگوبرداری است چراکه می‌تواند در جهت توجه و یا عدم توجه نسل جوان به افرادی باشد که برای اسلام و ایران جان خود را از دست داده و پدران و مادران آن‌ها سالیان زیادی غم از دست دادن آن‌ها را تحمل کرده‌اند، بنابراین رفتار ما در جهت پاسداشت و احترام به شهدای انقلاب اسلامی، اهمیت بسیار زیادی دارد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 426836
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *