۰

علامه امینی با 360 سند از منابع اهل سنت ولایت امیرالمؤمنین(ع) را ثابت کرد

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی گفت: مهمترین و تأثیرگذارترین اثر علامه امینی کتاب ارزشمند و ماندگار «الغدیر» است که علامه در این کتاب با بیش از 360 سند از منابع اهل سنت، ولایت امیرالمؤمنین(ع) را اثبات کرد.
علامه امینی با 360 سند از منابع اهل سنت ولایت امیرالمؤمنین(ع) را ثابت کرد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در خصوص سالروز رحلت علامه شیخ عبدالحسین امینی(ره) گفت: علامه امینی از بزرگان طراز اول علمای جهان اسلام در زمان خودش بود، در حدی که می‌توانست مرجع «کُل فی‌الکل» باشد، اما ایشان مرجعیتش را به سوی اثبات ولایت امیرالمؤمنین(ع) گشود.
وی افزود: علامه امینی(ره) بیش از 100 هزار جلد کتاب را شخصاً مطالعه کرد؛ از مصر گرفته تا هند، کتابخانه‌های متعددی را مورد مطالعه و جستجو قرار داد و اثر بسیار ذی‌قیمتی را در اثبات ولایت امام علی(ع) و مسأله غدیر آن هم از نگاه اهل سنت به نام «الغدیر» تدوین کرد.
عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه اظهار داشت: مهمترین و تأثیرگذارترین اثر این شخصیت بزرگ، کتاب قیّم، ارزشمند و ماندگار «الغدیر» است که علامه در این کتاب با بیش از 360 سند و طریق از منابع اهل سنت، ولایت امیرالمؤمنین(ع) و در واقع حدیث «من کنت مولا فهذا علی مولا» را اثبات کرد.
وی ادامه داد: علامه امینی(ره) ذوب در ولایت بود؛ یعنی از خدا می‌خواست که اگر خداوند عمری به او داد تمام عمرش را صرف همین مسأله کند. اگر بخواهم خاطره‌ای از ایشان نقل کنم این است که بحث بود آیا می‌شود در یک شب، هزار رکعت نماز به جا آورد یا خیر؟
رستم‌نژاد بیان داشت: مرحوم علامه امینی شخصاً این کار را در یک ماه‌ رمضان در شهر مقدس مشهد در حضور همه زائرانی که می‌آمدند و می‌رفتند، انجام داد و تمام شب‌‌ها را ایستاد و هر شب هزار رکعت نماز خواند، فقط برای اینکه این مطلب را اثبات کند که برخی می‌گفتند این حدیث امام علی(ع) شدنی نیست و می‌خواستند با این شبهه، روایتی که درباره امیرالمؤمنین(ع) رسیده است را انکار کنند.
وی به یکی دیگر از ویژگی‌های بارز آیت‌الله شیخ عبدالحسین امینی اشاره کرد و گفت: ایشان آن قدر پرکار بود، وقتی از سفر هند به ایران بازگشت، در حالی که هوا خیلی گرم بود، در فرودگاه مشهد از او سؤال کردند شما با گرمای هوا چکار می‌کردید؟ چون علامه امینی(ره) گفته بود روزی 17 ساعت مطالعه می‌کردم، علامه پاسخ داد: اتفاقاً در دهلی هم از من این سؤال را پرسیدند که چگونه با تحمل گرما این همه کار انجام می‌دهید و در واقع اینجا بود که علامه گفت یک لحظه به خودم آمدم و متوجه شدم که تا چه اندازه هوا گرم است.
عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه اظهار داشت: جوانان ما باید از این شخصیت‌ها درس گرفته و الگو برداری کنند؛ مرحوم علامه امینی بیشتر از انجام مستحبات به انجام واجبات می‌پرداخت ما به افراد نمی‌گوییم علامه امینی بشوید! بلکه همین اندازه که واجبات دینی و شرعی خویش را انجام دهید و آن بایسته‌هایی را که باید انجام دهید را دنبال کنید و غرق بازی‌های دنیوی و مواردی که خیلی هم اصل زندگی ما را تشکیل نمی‌دهد نشویم.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 426841
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *