۰

انهدام دو باند سرقت قطعات خودرو ‌در زاهدان/اقرار متهمان به 55 فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند سرقت قطعات خودرو که با شگرد مشابه اقدام به سرقت می‌کردند با 55 فقره سرقت در شهر زاهدان خبر داد.
انهدام دو باند سرقت قطعات خودرو ‌در زاهدان/اقرار متهمان به 55 فقره سرقت
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان، ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو در سطح شهرستان زاهدان تیمی از ماموران مبارزه با سرقت این پلیس بررسی موضوع را آغاز کردند.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه رسیدگی و پیگیری پرونده های به وقوع پیوسته خبری مبنی بر سرقت باطری و لوازم خودرو توسط دو نفر سارق با یک دستگاه خودروی پراید در حوزه کلانتری 17 شهرستان زاهدان به این پلیس اعلام شد.
این مسئول تصریح کرد: خودروی مورد نظر در حین تردد در یکی از خیابان های اصلی شهر مشاهده شد که سرنشینان به محض رویت ماموران خودرو را رها کرده و از محل متواری شدند.
وی از شناسایی مالک خودرو خبر داد و عنوان کرد: سارقان پلاک اصلی خودرو را برای گمراه کردن ماموران و شناسایی نشدن خود تعویض کرده و اقدام به سرقت می‎کردند که در این زمینه دو سارق شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی‎های فنی پلیس به 20 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از دستگیری پنج سارق دیگر که با شگرد مشابه اقدام به سرقت لوازم و قطعات خودرو می کردند خبر داد و گفت: در پی وصول یک فقره پرونده از کلانتری 11شهرستان زاهدان به همراه دو نفر متهم و یک دستگاه خودروی پراید به این پلیس با موضوع سرقت قطعات خودرو تیمی تحقیقاتی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشتند و به 35 فقره سرقت قطعات خودرو با همدستی دو متهم دیگر و فروش اموال مسروقه به مالخر اعتراف کردند.
ملاشاهی از دستگیری دو سارق دیگر و مالخر خبر داد و گفت: متهمان در مواجهه حضوری با افراد دستگیر شده به سرقت اعتراف کردند و عنوان داشت با پرسه زدن در خیابان‎های خلوت با یک دستگاه خودرو پراید که شماره پلاک آن را تغییر داده بودند خودروهای پارک شده در اطراف خیابان را تحت نظر قرار داده و پس از اطمینان از عدم وجود دزدگیر و مالک خودرو، باطری و سایر قطعات را سرقت می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شگرد به کار رفته سارقان، این امر می‌‎طلبد تا مالکان خودرو تا حد امکان از پارک وسیله نقلیه در حاشیه‎های خیابان خودداری کنند و از پارکینگ‎های عمومی و یا اختصاصی استفاده کنند همچنین کارخانجات سازنده خودرو سازی نیز ضریب ایمنی خودروها را بالا برده تا اینگونه و به راحتی درب‎های خودرو قابلیت باز شدن توسط سارقان را نداشته باشند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 426856
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *