۰
در همايش مجمع خيرين مدرسه ساز شهرستان خاش مطرح شد؛

فعالیت بیش از ۵۰ خیر مدرسه ساز در شهرستان خاش/ خیرین مدرسه ساز روح انفاق در کنار توحید را در جامعه متجلی مي كنند

مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش در همايش مجمع خيرين مدرسه ساز شهرستان خاش كه در سرسراي اداره تبليغات اين شهرستان برگزار شد از فعالیت بیش از ۵۰ خیر مدرسه ساز در شهرستان خاش خبر داد.
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه شهرستان خاش در اين همايش، اظهار كرد: تلاش در ايجاد مدرسه و فضاهاي آموزشي از اقدامات حسنه و ماندگاري است كه در دين مبين اسلام بدان سفارش شده است.
 
وي افزود: نقش خيرين انديشه ساز ومعتمدين درايجاد فضاهاي آموزشي و كمك به توسعه آموزشي فرزندان اين شهر بسيار مهم واساسي است.
 

 
حجت الاسلام ميري تصريح كرد: كسي كه به قصد كمك به تعليم و تربيت به آموزش و پرورش كمك كند انفاق كرده و همانطور كه معلمين و فرهنگيان پيش قدم شدند مسئولين وكاركنان ديكر ادارات نيز چناچه كمكي مي خوهند انجام دهند در راه تعليم و تربيت فرزندان و بچه هاي نياز مند جامعه هزينه كنند .
 
*دانش آموزان بعنوان آينده سازان انقلاب اسلامي هستند
منتخب مردم شهرستان خاش نيز در ادامه، با بيان اينكه دانش آموزان بعنوان آينده سازان انقلاب اسلامي هستند، گفت: تلاش در ايجاد مدرسه و فضاهاي آموزشي از اقدامات حسنه و ماندگاري است كه در دين مبين اسلام بدان سفارش شده است.
 
علي كرد ادامه داد: امروز عزت و اقتدار نظام اسلامي مرهون تلاش هاي خستگي ناپذير مختص و متهد در عرصه فناوري هسته اي و فنون پيشرفته نظامي است.
 

 
وي خاطرنشان كرد: نیت خیر انسان در انجام هر کاری و رضایت پروردگار همیشه ماندگار مي باشد  و تلاش انسان برای خدمت به خدا از طریق خدمت به خلق صورت می‌گیرد.
 
*خيرين مدرسه ساز بعنوان وجدان بيدار جامعه هستند
فرماندار خاش نيز با بيان اينكه خيرين مدرسه ساز بعنوان وجدان بيدار جامعه هستند، گفت: نقش و مشاركت خيرين مدرسه ساز در ارتقاء بنيه علمي و گسترش تعاليم اسلامي موثر است.
 
محمداكبر چاكرزهي افزود: تلاش در عرصه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و تربيت نيروي متخصص و متعهد هر منطقه نقش بسزايي در توسعه و عمران هر منطقه دارد و بايد خيرين مدرسه ساز و انجمن اوليا و مربيان در سنگر خطير تعليم و تربيت همكاري همه جانبه داشته باشند.
 

 
وي ضمن تقدير و تشكر از خيرين مدرسه ساز خاش، تصريح كرد: در عصر كنوني خیرین به کمک دولت و آموزش و پرورش کشور آمدند و اگراین افراد در این عرصه ورود نداشتند قطعا طی سالیان گذشته فضای مناسب آموزشی در کشور فراهم نمی شد.
 
چاكرزهي خاطرنشان كرد: ثمره سرمایه گذاری در این زمینه ، داشتن جامعه ای بهتر است كه همگان از آن سود خواهند برد .
 
*هركس در راه خدا خرج كند خداوند هفت برابر به او پاداش مي دهد
معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به آيه 161 سوره بقره، گفت: هركس در راه خدا خرج كند خداوند هفت برابر به او پاداش مي دهد.
 
زهرا برهانزهی با اشاره به اينكه خيرين مدرسه ساز معماران محبت و دوستي هستند، افزود: در اين منطقه خيرين نقش چشمگيري در امر مدرسه سازي، تجهيز، بازسازي و نوسازي مدارس برعهده دارند و عملكرد مثبت آنان براي مردم شناخته شده است.
 
وي با بيان اينكه خيرين مدرسه ساز را بايد خیرین عرصه تعلیم و تربیت نام نهاد، اذعان كرد: اقدام خداپسندانه خيرين نه تنها از لحاظ کمبود فضای فیزیکی مدارس تاثیر گذار است بلکه انها با این اقدام و عمل خود گام در راه تعلیم و تربیت فرزندان این کشور نهاده اند که واقعاً جای تقدیر و سپاس دارد.
 

 
وي با اشاره به فداكاري و ايثارگري دو معلم فداكار خاشي، گفت: معلمان پرچمدار مدیریت جهادی هستند چرا که این نوع مدیریت مربوط به همه جامعه است.
 
*خيران مدرسه ساز در ساخت فضاهاي آموزشي نقش خطيري دارند
مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان نيز با اشاره به نقش خطير خيران در  ساخت فضاهاي آموزشي، اظهار كرد: مردم بعنوان پايه هاي اصلي مشاركت در ساخت مدرسه سازي هستند و شوراي خيران انديشه ساز ميتواند راهنما و راهگشاي ساخت فضاهاي آموزشي باشد.
 
علیرضا راشکی با اشاره به اينكه براي فرداي قيامت در همين دنيا بايد توشه برداريم ، افزود: اگر بخواهيم به بهشت الهي راه پيدا كنيم همانطور كه در قرآن مجيد آمده است راهش اين است كه بعد از انجام واجبات و فرايض ديني انفاق كنيم .
 
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش در عرصه حاضر بعنوان يك نهاد فرهنگ ساز در حوزه های مختلف جامعه است، خاطرنشان كرد: اين اداره همانند ارتقای بهداشت و درمان ، بهبود فرهنگ رانندگی و  گسترش مهر ورزی در میان دانش آموزان در حال فعالیت است و از این نظر  آموزش و پررش یک ارگان جامعه ساز است.
 

 
راشکی با بيان اينكه امر مدرسه سازی یک امر خداپسندانه است، گفت: ورود خیرین مدرسه‌ساز از استانها و شهرستان های دیگر به استان سیستان و بلوچستان  نسبت به سال های قبل افزایش داشته است  این امر بجز حس  خیرخواهانه چیزی دیگري نيست.
 
وي اذعان كرد: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی مدرسه سازی در استان  را زیاد بودن مدارس فرسوده و نبود اعتبار لازم برای ساخت آنها در مدت کوتاه است.
 
* در حال حاضر تعداد 50 خير مدرسه ساز در شهرستان خاش وجود دارند
مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز از حضور آگاهانه و فعاليت هاي سازنده خيرين مدرسه ساز و انجمن اوليا و مربيان قدرداني كرد و گفت: در حال حاضر تعداد 50 خير مدرسه ساز در شهرستان خاش وجود دارند كه با مشاركت جدي خود در عرصه توسعه فضاهاي آموزشي توانسته اند گامهاي موثري در رفع مشكلات آموزشي اين  شهرستان بر دارند.
 
قاسم كوچكزايي تصريح كرد: تلاش مجموعه آموزش و پرورش شهرستان خاش، ارتقای وضعیت آموزشی و زمینه سازی برای رشد استعدادهای دانش آموزان خاشي است.
 

 
وي خاطرنشان كرد: اگر چه در حال حاضر كار خیرین بیشتر در مدرسه سازی نمود دارد، اما می توان از آنان در ارائه ایده، كنترل هزینه ها، مشاركت در اجرای برنامه های آموزشی و كمك به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت هم استفاده كرد.
 
در اين جلسه همچنين خرم ريگي يكي از خيرين مدرسه ساز شهرستان خاش از اين فعاليت و مشاركت خود در اين عمل   احساس  خرسندي كرد و از كساني كه تمكن مالي دارند درخواست كرد تا با مشاركت جدي خود در اين اقدام خداپسندانه و ماندگار در توسعه فضاي آموزشي استانمان سهيم باشند  و گام هاي موثري بردارند.
 

 
بخشداري مركزي شهرستان خاش در سال 94 با جذب و جمع آوري مبلغ يك ميليارد و 310 ميليون ريال كمكهاي مشاركتي از محل پيگيري و ارتباط با معتمدان محلي رتبه نخست مدرسه سازي و تجهيز فضاهاي آموزشي اين منطقه را به نام خود ثبت كرد.
 

 
همچنين در این آئین از 20 خیر مدرسه ساز خاشي قدردانی شد.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 431105
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *