۰
دروغ شاخ دار ديگري از رسانه هاي معاند؛

تیر ضد انقلاب بازهم به سنگ خورد/ جزئیات یک دروغ نخ نما

يك حادثه كوچك در شهرستان خاش باعث شد رسانه های معاند باز هم مثل هميشه شتاب زده و با جريان سازي هاي دروغين و كذب خود که همواره در راستای برهم زدن آرامش مناطق مرزی بوده با عزمی جزم در این حوزه برای رسیدن به اهدافشان وارد شوند،
به گزارش تفتان ما، روز گذشته در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران نيروي انتظامي شهرستان خاش از طريق شبكه هاي خبري و منابع مختلف خبري را مبني بر اينكه "در منزلي در در خیابان حافظ محله فردوسی شهرستان خاش مقداري مواد مخدر دپو شده است" دريافت كردند و از اينرو جهت پاكسازي محل مذكور اقدام كردند.
 
شاهدان عینی می‌گویند: ماموران بر طبق وظيفه خود در محل مستقر شدند و به تفكيك محل مذكور پرداختند.

 
*حادثه‌ای که برای رسانه‌های معاند مغتنم شمرده شد!
از این رو رسانه‌های معاند که همواره در راستای برهم زدن آرامش مناطق مرزی بوده اند و تاکنون به نتیجه ای نرسیدند با تکرار تاکتیک های شکست خورده خود در صدد ایجاد تفرقه میان مردم و حاکمیت با عزمی جزم در این حادثه ورود پیدا می کنند تاحدی که این خبر در شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر می شود. موضوعی که طبق معمول دست مایه دروغ پراکنی رسانه های معاند قرار گرفت و باز هم فضای رسانه ای شاهد استفاده ناشیانه آنها از تاکتیک نخ نمای دروغ بزرگ بود. رسانه های ضد انقلاب معمولاً با استفاده از این شگرد در مواقعی یک مناسبت انقلابی یا هم آورد مردمی در راستای وحدت و همدلی وجود دارد در صدد ایجاد فضای روانی برای ایجاد تفرقه و دوگانگی بر می آیند.

به عنوان مثال حوادث موسوم به اسید پاشی در اصفهان یا کمی پیشتر مانور رسانه ای بر حادثه مهاباد را می توان از آن دست دانست. آنها با استفاده از این اصل عملیات روانی که “دروغ هرچه بزرگتر باشد قابل باور تر است” در خصوص حادثه شهرستان خاش نیز یک دروغ شاخدار رسانه ای را با محوریت رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی رقم زدند تا شاید با نزدیکی به مبعث پیامبر اکرم(ص) بازهم بتوانند از همدلی و همزبانی مردم و مسئولین بکاهند.

 
*دروغ بزرگ حادثه خاش چه بود؟
شبکه های اجتماعی به پشتوانه رسانه های معاند و رفرنس قرار دادن مطالب و تصاوير یکی از سایت های ضدانقلاب فعال در حوزه سیستان و بلوچستان و استناد به لینک آنها در كانال خبري خود این بار اعلام کردند که "هم اکنون (ظهر یکشنبه ۵ اردیبهشت) ماموران نیروی انتظامی برخی از منازل مسکونی در خیابان حافظ محله فردوسی شهرستان خاش را محاصره کرده اند!!! و ماموران انتظامی با چند دستگاه خودرو و موتور های نظامی کل محله را محاصره کرده بودند!!!
 
در حالی که به راحتی از چارچوب خبر می توان دریافت که تاکید بر کلید واژه محاصره از سوی مامورین انتظامی، چه پازلی در حال طراحی است و چنین موضوعی چقدر می تواند مقرون به صحت باشد.
 
* كشف يك تن و 200 كيلوگرم مواد مخدر در خاش
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان خاش در خصوص اين خبر در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی این شهرستان مقدار يك تن و 200 کیلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك را از منزل فردي با هويت"ع-ك" کشف و ضبط كردند.
 
سرهنگ غلامرضا اربابي با بيان اينكه با تلاش یگانهای امنیتی و انتظامی در بازرسی از یک باب منزل مسکونی اين مقدار مواد مخدر كشف شده است، افزود: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل اجتماعی و پدیده‌ای است استعماری که علاوه بر زمینه‌های ناسالم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، زمینه‌های شخصی، روانی و تربیتی نیز در چگونگی ابتلا به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وي با رد شايعات در فضاي مجازي، خاطرنشان كرد: هيچگونه محاصره و ناامني براي شهروندان خاشي نبوده و طبق روال هميشگي نيروي انتظامي در راستاي برقراري امنيت اجتماعي اين منزل از مواد مخدر پاكسازي شده است.
 
سرهنگ اربابي تاکید کرد: جنگ نرم واقعیتی است در سیستان و بلوچستان، پس نباید از آن غافل باشیم و مسئولان امنیتی باید در زمینه مقابله با این توطئه هوشیار و با برنامه باشند.
 
وی با بيان اينكه جمع آوری خرده فروشان و معتادین متجاهر در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، گفت: اعتیاد مسئله‌ای است که از دیرباز متناسب با شدت وخامت آن مورد توجه بوده است و مصرف مواد مخدر سابقه طولانی و زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار سنگین دارد.
 
وي با تاکید بر ضرورت انسداد مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور، افزود: در سنوات گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که باید برای امسال نیز انسداد مرز استمرار پیدا کند.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش گفت: مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در این منطقه تاثیرات بسیار مثبتی داشته و بدون شک روند این مبارزه جامعه را در برابر آسیبها بیمه می کند.
 
سرهنگ اربابی با بیان اینکه شهرستان خاش به دلیل همجواری با کشور پاکستان مورد توجه قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد، اظهار كرد: بسیاری از توان نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در مرزها صرف مبارزه با سوداگران مرگ می شود که امیدواریم با شناسایی نقاط آسیب پذیر جامعه و برنامه ریزی اصولی و عملی برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تهدیدها به فرصتهایی برای توسعه منطقه تبدیل شوند.

*تیری که اينبار هم به سنگ خورد!
اگر چه رسانه های زنجیره ای معاند تمرکز خود را برای برهم زدن امنیت و اختلاف افکنی در سیستان و بلوچستان داشته اند اما اين حادثه شهرستان خاش باعث شد رپروتاژهای گسترده ای از سوی آنها در این خصوص تهیه و گزارش شود.
 
تردیدی نیست که مردم آگاه و هوشمند ایران اسلامی بویژه استان سیستان و بلوچستان مخصوصا بلوچ هایی که کمر به حفظ صلابت ایران بسته اند چندان به تبلیغات و دروغ پراکنی رسانه های معاند وقعی نمی نهند.

*بازگشت به قانون راهکاری برای همه
حادثه شهرستان خاش به خوبی نشان داد که تنها راه جلوگیری از بروز چنین حوادثی تنها رعایت و بازگشت به قانون است. قانون‌گریزی و فروش مواد مخدر و انحراف جوانان اين مرز و بوم علاوه بر اينكه گناه كبيره است باعث مي شود تا مجریان قانون "مر" قانون را عمل کنند.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 431227
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *