۰

دریافت زیرمیزی و خطاهای پزشکی عمده‌ترین علت افزایش نارضایتی مردمی/واکنش جدی مجلس در صورت ادامه این روند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دریافت زیرمیزی وخطاهای پزشکی عمده‌ترین علت افزایش شکایت مردمی است، گفت: این افزایش شکایت ها زیبنده نظام سلامت نیست و در صورت تکرار آن مجلس نیز واکنش نشان خواهد داد.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، احمد آریایی نژاد درباره افزایش شکایت مردم از تخلفات پزشکی گفت: بیشترین شکایات در زمینه پول‌های زیرمیزی پزشکان و خطاهای پزشکی است که موجب نارضایتی مردم شده است.
نماینده مردم مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه برخی از پزشکان با صراحت عنوان می کنند که تعرفه پزشکی مورد رضایت آنها نیست و همین امر را بهانه‌ای برای دریافت‌های خارج از عرف خود می‌دانند و به همین سبب میزان شکایت های مردمی نیز افزایش می‌یابد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: همچنین خطاهای پزشکی نیز به عامل جدی برای نارضایتی مردم تبدیل شده که بدون شک با افزایش جراحی‌های مختلف اعم از زیبایی یا غیر زیبایی، مسئولیت پزشکان به طور جدی‌تری مطرح می‌شود.
وی یادآور شد: بدون شک وزارت‌بهداشت باید ورود جدی به‌شکایت‌های مردمی در زمینه افزایش تخلفات پزشکی داشته باشند و با کنترل آن مانع از تکرار تخلفات شود؛ این درحالی است که این وزارتخانه موظف است بررسی کارشناسی را انجام داده تا علت اینگونه تخلفات ریشه یابی شود چراکه به طور حتم خلل و نقصی در حوزه بهداشت و درمان کشور احساس شده که این شکایت‌ها افزایش یافته است.
آریایی‌نژاد به‌خانه ملت گفت: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی نیز افزایش پیدا کرده است و همین امر توقع مردم را از ارایه خدمات مطلوب تر افزایش داده لذا ممکن است برخی از این شکایت ها به جهت افزایش فشار کاری بر پزشکان و نامطلوب بودن خدمات باشد که وزارت بهداشت باید ورود جدی داشته باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک این افزایش شکایت ها زیبنده نظام سلامت نیست و در صورت تکرار آن مجلس نیز واکنش نشان خواهد داد.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 431530
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *