۰

گسترش برنامه ایمنی آب آشامیدنی در ۱۶ کلانشهر

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت از توسعه برنامه ایمنی آب آشامیدنی در کشور خبر داد.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، غلامرضا شقاقی با بیان این که اقلیم، بروز خشکسالی، رشد جمعیت و توسعه کشور از ابعاد صنعتی و کشاورزی در سالهای اخیر کیفیت و کمیت منابع آب را تحت تاثیر قرار داده و در مواردی تامین آب شرب با کیفیت مطلوب را با چالش مواجه کرده است، افزود: بر اساس رهنمود سازمان جهانی بهداشت موثر ترین راهکار به منظور اطمینان مداوم از کمیت و کیفیت آب آشامیدنی، اجرای برنامه ایمنی آب است.
وی در ادامه گفت: اجرای این برنامه در ایران از سال 90 با پایلوت شهر تبریز آغاز و تا کنون در 16 شهر گسترش یافته است. در برنامه ایمنی  آب که با مشارکت و همکاری مستقیم سازمان های ذیربط در تامین، توزیع و نظارت بر کیفیت آب شرب انجام می شود،  مخاطرات احتمالی از حوزه آبریز منابع تا نقطه مصرف مورد ارزیابی، اولویت بندی و  کنترل قرار می گیرد.
بنا به گفته رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت، این برنامه که مطابق با سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب توسط وزارت بهداشت و با همکاری وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت در حال انجام است علاوه بر مناطق شهری در مناطق روستایی نیز گسترش می یابد.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 431533
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *