۰

تصویب آیین‌نامه نظارت بر مراکز عرضه داروهای گیاهی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به حمایت استاندار همدان در تدوین آیین‌نامه نظارت بر مراکز عرضه داروهای گیاهی گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان این موضوع تصویب شد.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، حبیب‎الله موسوی‎بهار ظهر امروز در همایش کشوری معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: بخش بزرگی از اقدامات معاونت غذا و داروی کشور در اجرای طرح تحول سلامت، کاری نوآورانه بود؛ به طوری که پس از انقلاب اسلامی برای نخستین بار قیمت تجهیزات پزشکی و تا حدی دارو کاهش یافت.
وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو کمک کرد پول ملت به نحو احسن مدیریت شود که سازمان‌ها و نهادهای دیگر باید از این سیستم کنترلی، الگوبرداری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در کمتر از دو ماه با استقرار دولت یازدهم، موضوع کمبود دارو به شکل محسوس وجود نداشت، به گسترده نبودن ابزارهای نظارتی معاونت‎های دانشگاه‎های علوم پزشکی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: با وجود گلایه‌های مردم، ابزار لازم برای نظارت در این حوزه موجود نیست و باید با شرکت‌های دارای صلاحیت قرارداد بسته شود تا با نظارت بر کار موسساتی که پروانه کسب دریافت می‌کنند، برای آنها گواهی سلامت صادر کنیم.
موسوی‎بهار با اشاره به حمایت استاندار همدان در تدوین آیین‌نامه نظارت بر مراکز عرضه داروهای گیاهی گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان این موضوع تصویب شد.
دانشگاه علوم پزشکی، الگوی سلامت‎محور با ممنوعیت مواد غذایی ناسالم
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های همایش گفت: این اجلاس فرصتی مناسبی برای رسیدگی مسئولان به چالش‌هاست؛ زیرا چشم امید مردم به دستاوردهای تصمیم‌گیران در حوزه غذا و دارو دوخته شده و امید است تصمیمات این جلسه در راستای سیاست‌های برنامه ششم توسعه باشد.
ایرج خدادادی با اشاره به گره‌ خوردن برنامه‌های همایش معاونان غذا و داروی کشور با هفته سلامت، اظهار داشت: برنامه‌های امسال این هفته با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیردار با تأکید بر غلبه بر دیابت انجام شد.
وی از ممنوع شدن استفاده از نوشابه و نمک در جلسات دانشگاهی خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان الگوی سلامت‎محور، استفاده از نمک و نوشابه‌های نامناسب را در برنامه‌های مختلف حذف می‌کند.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 431535
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *