۰

بازدید هیأت اقتصادی CMI چین از بندر چابهار

هیأت اقتصاری کشور چین با هدف ایجاد پارک صنعتی در منطقه آزاد و مشارکت در فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی از وضعیت طرح در چابهار بازدید کردند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار، هیأت اقتصادی کشور چین با هدف ایجاد پارک صنعتی در منطقه آزاد و مشارکت در فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی از وضعیت طرح در چابهار بازدید کرده و در این بازدید دو طرف به وضعیت چگونگی سرمایه‌گذاری در فازهای بعدی توسعه بندر، چگونگی بهره‌برداری و روش مشارکت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار اظهار کرد: فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی در پایان سال 95 به بهره‌برداری می‎رسد و برای مشارکت در فاز اول ما مذاکراتی با دولت هند انجام داده‌ایم و این مذاکرات تا حالا منتج به قرارداد نشده است و ما منتظر سفر نخست وزیر هند که در مرداد ماه به کشور ایران سفر می‌کند برای انعقاد قرارداد هستیم.
سیاوش رضوانی افزود: ما در فاز اول منتظر طرف هندی برای خرید تجهیزات نیستیم زیرا این پروژه برای ما یک امر حیاتی است به همین منظور کشور ما با شرکت لیپهر برای خرید تجهیزات کارهای اجرایی را انجام می‌دهد.
وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه ساخت اسکله‌های نفتی و تکمیل فاز دوم که شامل ساخت و تأمین تجهیزات و بازاریابی است علاقه‌مند به مذاکره و سرمایه‌گذاری کشور چین است.
رضوانی گفت: ساخت و بهره‌برداری فاز دوم برای هر سرمایه‌گذاری خارجی توجیه پذیر است زیرا 35 درصد کار از قبیل ساخت دایک و لایروبی در فاز اول به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 431541
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *