۰

کتاب «خادم ارباب کیست؟» برای چهارمین مرتبه تجدید چاپ شد

کتاب «خادم ارباب کیست؟» اثر حجت‌الاسلام علوی از سوی انتشارات سدید به چاپ چهارم رسید.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، چاپ چهارم کتاب «خادم ارباب کیست؟» و چاپ دوم کتاب «توجیه‌المسائل کربلا» آثاری از حجت‌الاسلام علوی توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و به اهتمام مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید منتشر شد.
کربلا سراسر نکته و تلنگر است برای اهلش، هر عبارت از امام حسین(علیه السلام) و اصحابش پنجره‌هایی به سمت روشنی و کمال هستند و تا این پنجره‌ها گشوده نشود، خانۀ تاریکِ دل روشنایی نخواهد گرفت. باید در هر فراز توقف و درنگی داشت. باید عبارات اصحاب حسین(علیه السلام) را آئینۀ زندگانی دانست و هر روز خود را در آن تماشا کرد. باید این فرازها را به سمت زندگی گشود.
در خادمی ارباب و هیأت‌داری نیز به جای نوشتن از اساس‌نامه و شرح وظایف و رسالت برای خادمین هیأت،  کافیست خادم خود امام حسین (علیه السلام) معرفی شود. خادمی که عمری پا به پای امام زیسته و آئین نوکری آموخته و هم البته می‌آموزد. کسی که با امام به کربلا آمده و خون سیاهش با خون‌های مطهر اصحاب عجین شده است. همان غلامِ سیاه اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، حضرت جَوْن (علیه السلام). چاپ چهارم این کتاب در 96 صفحه و به قیمت 6000 تومان در بهار 95 منتشر شده است.
دیگر کتابی که تجدید چاپ شده کتاب «توجیه‌المسائل کربلا» است. یکی از سنت‌های الهی، سنت امتحان و ابتلاء است. بر اساس این سنت، همۀ بشر باید امتحان شوند تا معلوم شود که عیار خلوص‌شان چه قدر است و در این امتحانات هنگامی که عمل انسان با باورها و ارزش‌های وی سازگاری نداشته باشد، آرامش ذهنی خود را از دست می‌دهد، برای آرام‌سازی خود دست به دلیل‌تراشی می‌زند و بهانه‌های فراوانی پیدا می‌کند.
این کتاب، ابتدا معنا و مفهوم توجیه را بررسی می‌کند. در ادامه به انواع و اقسام توجیه می‌پردازد. سپس مهم‌ترین مطلب این کتاب، یعنی توجیهات کسانی که امام حسین(ع) را یاری نکردند، با جزئیات بررسی می‌شود. کتاب حاضر توجیهات را در سه دستۀ «توجیهات کسانی که با امام همراه نشدند»، « توجیهات کسانی که امام را ترک کردند» و « توجیهات کسانی که مقابل امام ایستادند» بررسی می‌کند. چاپ دوم این کتاب در 164 صفحه و به قیمت 8000 تومان در بهار 95 منتشر شده است.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 431551
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *