۰
گزارش تفتان ما از واژه هاي عشق و كمال بر تخته كلاس معلم فداكارخاشي؛

حميدرضا گنگوزهي؛ مصداق تمام عيار از خودگذشتگي و ايثار/ معلمي كه جان داد تا دانش آموزانش جان بگيرند/ ثبت فداکاری آقامعلم در قلب‌ دانش آموزانش

حميدرضا گنگوزهي؛ مصداق تمام عيار از خودگذشتگي و ايثار است و اين معلم جوان برای نجات دانش‌آموزانش از زندگی خود گذشت.
به گزارش تفتان ما، اینجا فارغ از هیاهوی درس، کتاب، امتحان، سختی کار و کمبود حقوق، درس انسانيت و شجاعت آموخته می‌شود چرا که معتقدند شغلشان ادامه رسالت انبیاست.
 
در طول سال همواره از فداکاری و ازخودگذشتگی  معلمان یاد می‌کنیم که در باور عمومی جامعه به‌عنوان بخشی از شغل معلمی شناخته می‌شود و گاه تا جایی پیش می‌رود که باگذشت از جان حماسه‌آفرین می‌شود.
 
اما اينبار در هیاهوی زندگی شهری در روزگاری که جلوه‌های فداکاری در حال رنگ باختن است‌، بار دیگر در 15 فروردين 1395 حادثه ای تلخ برای یک معلم در شهرستان خاش رقم خورد، این بار خبری از ترور و شهادت نبود، این بار ایثار رنگ و بویی دیگر داشت، مردم این دیار نشان دادند که ایثارگران خوبی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، این بار یک معلم با نثار زندگی خود، جان دانش آموز خاشی را در سایه کمبود امکانات و فقر زیرساخت های آموزشی نجات داد.
 

 
هنگام زنگ تفریح که بچه ها بیرون کلاس بودند، گردباد شدیدی می وزد و معلمان که متوجه ریزش دیوار بر روی بچه ها می شوند سریع برای نجات آنان اقدام کرده اما سرعت و قدرت گردباد به حدی زیاد بود که آوار مرگبار دیوار این معلم فداکار را زمین گیر می کند و میان دیوار و بچه های حائل نجات می شوند.
 
«حمیدرضا گنگوزهی» معلم جوانی که برای نجات دانش‌آموزانش از زندگی خود گذشت، معلمی که هنوز زمان ورودش به آموزش و پرورش به یک سال نرسیده بود.
 
وی در مدت ۷ ماهی که شغل معلمی را تجربه کرد حتی یک بار هم طعم دریافت حقوق را نچشید اما تمام این مسائل مانع از انجام وظیفه انسانی‌اش در برابر دانش‌آموزانش نشد و حالا دو فرزند خُردسال او زندگی بدون پدر را تجربه می‌کنند.
 

 
او تا پیش از مرگش جزو افرادی بود که خرید خدمات آموزشی محسوب می شدند؛ یعنی پرداخت حقوق آنان زمان مشخصی نداشت و تنها دل به بیمه ای خوش کرده بود.
 
همسر و دو فرزند خردسال معلم فداکار، حالا به نظاره نشسته‌اند تا مشخص شود وعده‌هایی که در هنگام فوت پدر از سوی مسئولان به آنها داده شد، رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا با گذر زمان و فراموشی خاطره فداکاری این معلم، وعده‌های داده شده نیز رنگ می‌بازد.
 

 
معلم فداكار گنگوزهي با ايثار و از خودگذشتگي و با فداكردن جانش خاطره حسن اميدزاده معلم گيلاني را كه براي نجات دانش آموزانش در آتش سوخت و در اذهان مردم ايران خصوصاً مردمان خونگرم سيستان و بلوچستان زنده كند.
 
اما اينبار در هفته معلم بر آن شديم تا سفري به منطقه اي كه اين معلم فداكار در آنجا مشغول خدمت بود و اين ايثارگري و جان فشاني را انجام داد سفر كنيم و گزارشي را تهيه كنيم؛ پس از  طي 350 كيلومتر از شهرستان خاش و جاده مرزي منطقه روتك اين شهرستان به نقطه صفر مرزي پاكستان رسيديم، روستايي محروم و دور افتاده كه معلم فداكار حميدرضا گنگوزهي جانش را براي نجات دانش آموزانش فدا كرد.
 

 
دانش آموزان مدرسه اي كه اين معلم فداكار در آن به تعليم و تربيت فرزندان غيور بلوچ مشغول بود از مهرباني، رشادت و از خود گذشتگي گفتند و انشاء هاي بسيار زيبايي را به مناسبت روز معلم نوشته بودند كه در سركلاس قرائت كردند.
 
* معلم ما جان خود را فداي دانش آموزانش كرد
علي دامن پور يكي از دانش آموزان اين معلم فداكار كه عكس معلم فداكارش را بر روي سينه خود گرفته بود، با بيان اينكه روزي كه معلم عزيزم جان خودش را از دست داد من آنجا بودم، گفت: ديوار شروع به لرزيدن كرد، معلم ما متوجه اين لرزش ديوار شد و فوراً آمد ما را از زير ديوار نجات داد و خودش را بخاطر جان ما  فدا كرد.
 

 
* حميدرضا گنگوزهي معلمي مهربان و صميمي بود
يكي ديگر از دانش آموزان مدرسه شهيد رحيمي نوكجو شهرستان خاش، به خبرنگار ما گفت: معلم ما حميدرضا گنگوزهي، معلمي مهربان و صميمي بود كه با دانش آموزان با محبت و گشاده رويي رفتار ميكرد.
 

 
* هميشه به ياد معلم فداكار خودمان هستيم
وي با بيان اينكه هميشه به ياد معلم فداكار خودمان هستيم، افزود: حميدرضا گنگوزهي با اين اقدام خود به ما درس شجاعت، محبت، از خودگذشتگي، ايثار و فداكاري آموخت و ما تا زنده هستيم اين خاطره را در ذهن خواهيم داشت و هميشه ايثارگري را سرلوحه كار خود قرار ميدهيم.
 
* ما دانش آموزان به خودمان به دليل داشتن همچين معلمي افتخار ميكنيم
شهنوازي يكي ديگر از دانش آموزان اين مدرسه با بغضي كه در گلو داشت، گفت: ما دانش آموزان مدرسه شهيد رحيمي نوكجو به خودمان افتخار ميكنيم كه چنين معلمي فداكار داشتيم.
 

 
* معلم ما قبل از اينكه جانش را فداي دانش آموزانش كند، وقتش را فداي دانش آموزان كرد
وي افزود: معلم ما قبل از اينكه جانش را فداي دانش آموزانش كند، وقتش را فداي دانش آموزان كرد و از شهر خاش مسير 350 كيلومتري را براي آموختن علم به اين روستا طي ميكرد تا به دانش آموزانش خدمت كند.
 
* اي معلم از روزي كه تو را ديدم پاك بودي...
يكي ديگر از دانش آموزان، با چهره اي ناراحت و غمگين شعري را براي معلم فداكارش سروده بود و برايمان قرائت كرد: اي معلم از روزي كه تو را ديدم پاك بودي؛ به وقت جان دادن زير خاك بودي؛ از آنكه من را به دوستي بركشيدي؛ در جواني طعم مرگ را چشيدي؛ تا دويدم از سرت در آورم خشت را؛ كه خداوند برايت آراسته ساخت بهشت را؛ اي معلم من نميدانم كي بيام بيدارت كنم؛ در بهشت بيايم و ديدارت كنم.
 

 
* معلم فداكار با تمام وجود راه تو را ادامه خواهم داد
دامني دانش آموز ديگر اين مدرسه نيز در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه دوست دارد تا یک روز معلم شود، گفت: اي معلم فداكار با تمام وجود راه تو را ادامه خواهم داد.
 

 
وي افزود: من معلم فداكارم حميدرضا گنگوزهي را خيلي دوست دارم و به دليل زحماتي كه برايم كشيد از او تشكر ميكنم
 
* حميدرضا گنگوزهي به ما دانش آموزانش درس شجاعت و ايثار داد
يكي ديگر از دانش آموزان با بيان اينكه حميدرضا گنگوزهي به ما درس شجاعت و ايثار داد، گفت: در هفته معلم قرار گذاشتيم كه تو كلاس برايش قرآن بخوانيم و با معلم جديدمان به مزار معلم فداكار خودمان برويم و برايش دعا ميكنيم.
 

 
* معلم فداكار خاشي مسير 350 كيلومتري را براي تعليم و تربيت دانش آموزان محروم و مستضعف طي مي كرد
ضابط شهنوازي مدير مجتمع مدارس منطقه مرزي روتك نيز در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه مدرسه شهيد رحيمي نوكجو در نقطه صفر مرزي و در فاصله 350 كيلومتري از شهرخاش قرار دارد، اظهار كرد: اين منطقه كاملا صعب العبور و گرم است.
 
وي افزود: مرحوم حميدرضا گنگوزهي اين معلم عاشق و دلسوخته اين مسير را براي تعليم و تربيت دانش آموزان محروم و مستضعف هر روز طي مي كرد.
 

 
* ما معلمان شهرستان خاش و كل استان سيستان و بلوچستان به خودمان مي باليم
شهنوازي گفت: ما معلمان شهرستان خاش و كل استان سيستان و بلوچستان به خودمان مي باليم و افتخار ميكنيم كه چنين همكار فداكاري داشتيم و ملت ايران باید قدر چنین تفکری را بدانند که افراد همواره آماده جهاد در عرصه های مختلف هستند.
 
* معلمان در مسیر مقدس تعلیم و تربیت حتی از جان خود دریغ نمی‌کنند
وي اظهار كرد: این معلم عزیز با از خود گذشتگی، جلوه‌ای والا از روحیه فداکاری، عشق وعلاقه معلمان این مرزوبوم به دانش آموزان میهن را به نمایش گذاشت و نشان داد که معلمان در مسیر مقدس تعلیم وتربیت و بالندگی متربیان حتی از جان خود دریغ نمی‌کنند.
 
به گزارش تفتان ما؛ آري! به راستي اين اسوه ايثار و از خودگذشتگي با نثار جانش در راه نجات دانش آموزان در هفته معلم امسال در بارگاه الهي و با حضور ده ها معلم شهيد كشور تجليل خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 431801
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *