۰

هشدار در مورد انجام اعمال جراحی زیبایی توسط افراد غیر متخصص/ راه اندازی حوزه تداخلات بین رشته‌ای در وزارت بهداشت

معاون آموزشی بیمارستان شهید مطهری در مورد انجام اعمال جراحی زیبایی توسط افراد غیر متخصص هشدار داد و گفت: مردم با دسترسی به سایت انجمن جراحان زیبایی و پلاستیک می توانند از محل فعالیت آنها اطلاع یابند.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، رضا وقردوست اظهارداشت: چهلمین کنگره سالانه جامعه جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی با هدف ارتقاء سطح دانش علمی، عملی و به اشتراک گذاری تجربیات همکاران در این حوزه برگزار می‌شود.
وقردوست اظهار داشت: محورهای مهم این کنگره شامل جدیدترین روش‌های بازسازی فک و صورت، بازسازی اندام ها و قسمت های دیگر بدن همچنین تکنیک های جدید اعمال جراحی زیبایی، ترمیم در سوختگی، بد شکلی‌های فک و صورت، ترمیم شکاف لب و کام و بد شکلی های مادرزاردی در اندام ها تحتانی و فوقانی است.
معاون آموزشی بیمارستان شهید مطهری عنوان کرد: رشته جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی رشته‌ای است که درحال پیشرفت است و هر ساله تکنیک‌های جدیدی به تکنیک‌های این حوزه اضافه می شود و کاربرد اصلی این رشته در مورد اعمال ترمیم سوختگی و بازسازی‌های فک و صورت، شکستگی‌های جمجمه است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی با آن روبرو هستیم شکایت ها و مشکلاتی است که به دلیل انجام اعمال جراحی زیبایی توسط افراد غیر متخصص صورت می گیرد و بارها می شنویم که فرد جراح پلاستیک است در حالیکه در جامعه چیزی به اسم جراح پلاستیک نداریم.
  به گفته وقردوست این افراد باید حتما فوق تخصص جراحی پلاستیک باشند و همکاران ما جراحانی هستند که به شکل آکادمیک و به مدت 3 سال در رشته فوق تخصص جراحی پلاستیک این اعمال جراحی را آموزش دیده اند تا خدماتشان را به مردم ارائه دهند.
وی افزود: افراد غیر متخصص بدون آنکه این دوره آکادمیک را طی کرده باشند رای بیماران مشکل ساز می شوند ولی خوشبختانه امسال از طریق وزارت بهداشت قسمتی به عنوان تداخلات بین رشته‌ای با مسئولیت دریاست بیمارستان شهید مطهری تشکیل شده که ایشان پیگیر هستند تا خیلی از اعمالی که نباید توسط افراد غیر متخصص انجام شود جدا شود یا حداقل مشخص شود توسط کدام متخصص یا فوق تخصص باید انجام گیرد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد اعضای انجمن جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی 300 نفر هستند که مردم با دسترسی به سایت انجمن می‌توانند نام و محل فعالیت این جراحان را پیدا کنند و خوشبختانه این جراحان  در تمام استان‌های کشور حضور دارند و مردم به راحتی می توانند به آنها مراجعه کنند.
دبیر چهلمین کنگره سالانه جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی خاطرنشان کرد: این کنگره با 25 امتیاز بازآموزی سالانه، برای تمام جراحان از 20 تا 24 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 432035
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *