۰

یک تخت بیمارستانی به ازای هر 420 نفر در یزد وجود دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از آمار بیش از حد استاندارد تخت‌های بستری در استان یزد خبر داد و گفت: به ازای هر 420 نفر یک تخت بیمارستانی در یزد وجود دارد.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علی دهقان ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به طرح تحول سلامت که در سال 93 اجرا شد، اظهار داشت: از زمان آغاز طرح تاکنون 241 هزار و 90 نفر در بیمارستان‌های دولتی یزد بستری و 333 هزار و 929 نفر نیز از خدمات بستری در بخش اورژانس بهره‌مند شدند.
وی عنوان کرد: در سال 93 بیش از 16.5 میلیارد تومان پرداخت از جیب مردم کاهش داشته که این رقم در سال 94 به 19.6 میلیارد تومان رسیده و افزایش 20 درصدی داشته است.
دهقان در مورد میزان افزایش بستری در بیمارستان‌های استان یزد نیز بیان کرد: میزان بستری در بیمارستان‌های یزد در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش 6.9 درصدی داشته، ضمن اینکه اقامت در بیمارستان‌ها نیز از 3.3 روز به 3.2 روز در سال 93 کاهش داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه میزان تخت‌های بیمارستانی در استان یزد نسبت به استانداردهای در نظر گرفته شده بالاتر است، افزود: بر اساس استانداردها به ازای هر 650 نفر باید یک تخت بیمارستانی وجود داشته باشد که این میزان در یزد به ازای هر 420 نفر یک تخت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح‌های حمایت از پزشکان ماندگار در مناطق محروم نیز اظهار داشت: با اجرای طرح‌های حمایتی در مناطق محروم و با ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص، 12 رشته تخصصی و فوق تخصصی در مناطق محروم افزایش یافته است.
دهقان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 141 پزشک در مناطق محروم استان یزد مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی همچنین در مورد ارتقاء کیفیت ویزیت نیز خاطرنشان کرد: 204 پزشک متخصص در قالب این طرح با دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند که میانگین ویزیت در سال 93 با همکاری این پزشکان به 81 هزار و 180 مورد و در سال 94 به 106 هزار و 202 مورد رسید.
دهقان از فعالیت شش کلینیک فعال در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: در چهار درمانگاه و کلینیک نیز خدمات ویژه دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در افزایش زایمان طبیعی نیز نقش چشمگیری داشته است، افزود: آمار سزارین در طول سال 93 در یزد 938 مورد کاهش داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت بنیاد نوآوران سلامت در استان یزد نیز اظهار داشت: بنیاد نوآوران ظرف چند هفته آینده در منطقه نیر در شهرستان تفت به مدت سه سال خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌دهد.
دهقان همچنین از افتتاح کلینیک خون و آنکولوژی شهید صدوقی تا پایان امسال در یزد خبر داد و افزود: کلینیک جدید خاتم‌الانبیاء به زودی در پنج طبقه احداث می‌شود که هر طبقه شامل سه کلینیک خواهد بود و در مجموع در کلینیک جدید، 85 مطب دایر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در این کلینیک روزانه 2 هزار نفر ویزیت می‌شوند و بخش قابل توجهی از این بیماران نیز از استان‌های جنوب و جنوب‌شرقی به یزد مراجعه می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی کلینیک جدید بتواند گامی موثر در راستای ارائه خدمات پزشکی مطلوب‌تر به مردم باشد.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 432041
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *