۰

مافیای واردات وابسته به دولت،اجازه نفس کشیدن به تولید کننده را نمی دهد/دولت در قضیه برجام،خود و مردم را معطل هیچ کرده است/قاچاق 25 میلیون دلاری قاچاق چمدانی نیست

عضور کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس گفت: مافیای واردات و قاچاق به تولید کننده اجازه نفس کشیدن نمیدهد و متاسفانه برخی از اینها به لایه‌هایی در دولت وابسته هستند و اگر این وابستگی نباشد این میزان کالای قاچاق وارد کشور نخواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح محلات گفت: رهبری زمان را زمان حساسی معرفی و به مسئولین توصیه کردند پیشرفت کشور را در دستور کار خود قرار دهند، پیشرفتی همراه با عزت و اقتدار نه پیشرفت سوری.
وی ادامه داد: پیشرفت منهای عزت ملی قابل قبول نیست، پیشرفت باید با نگاه به داخل و درون زا باشد و به نظر می‌رسد توجه به پیشرفت می‌تواند فصل مهم کاری دولت و مجلس در این برهه حساس باشد.
 
پیشرفت منهای اقتدار و عزت پیشرفت ثوری است
این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: پیشرفت سوری یعنی واردات بی رویه و بی برنامه و ایجاد رونق بخشی و مقطعی و عدم توجه به مسائل و مشکلات زیرساختی کشور.
 
سلیمی با اشاره به نیاز کشور به واردات تکنولوژی گفت: در خریدهای خارجی باید واردات تکنولوژی را پیوست کنیم و واردات، باید همراه با واردات تکنولوژی باشد، نه صرف واردات کالا و اجناسی که در بیشتر مواقع مشابه داخلی نیز دارد.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های فراوان داخلی اظهار کرد: در زمینه نیروی انسانی، در بخش منابع خام و بخشهای مختلف ظرفیت‌های فراوانی داریم که به فراموشی سپرده شده است و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی موجب حفظ هویت ملی خواهد شد.
 
وی افزود: حفظ هویت ملی با توسعه درون زا که همان اقتصاد مقاومتی است میسر می شود.
 
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 کشور گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی قطع ارتباط با دنیا نیست و به معنی نگاه به ظرفیت‌های درونی و پتانسیل‌های داخلی است و افزایش بهره وری نقش بسزایی در شکوفایی اقتصادی کشور دارد.
 
سلیمی با اشاره به تصویب قانون بهره وری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون بهره وری چند سالی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب و جهت اجرا به دولت ابلاغ شده است ولی متاسفانه هنوز اقدام قابلی در زمینه اجرای این قانون دیده نشده و هنوز عزمی جدی برای اجرای این قانون وجود ندارد.
 
استاندار و فرمانداری که در حد یک دفتر حزب تنزل پیدا کند برای مردم کاری انجام نمی دهد
وی در خصوص قانون بهره وری با اشاره به لزوم ایجاد منش جهادی در میان مسئولین، بیان کرد: همه مسئولین باید با منش جهادی در سر کار حاضر شوند، منش جهادی یعنی کار برای خدا، یعنی اخلاص در عمل و دوری از حزب و حزب بازی‌های رایج امروزی که موجب صرف انرژی‌های درونی کشور شده است.
 
این نماینده مجلس همچنین با انتقاد به عملکرد برخی از مسئولین و جایگاه‌های دولتی گفت: متاسفانه برخی از استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در حد دفتر یک حزب تنزل پیدا کرده‌اند و به جای پرداخت به مسائل کلان کشوری به کارها و بازی‌های حزبی مشغول شده اند.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعداد زیاد تعطیلات رسمی کشور افزود: تعطیلات رسمی نوروز 4 روز بیشتر نیست، اما عملا تا پایان 13 فروردین همه جا و اکثر وزارت خانه‌ها تعطیل هستند و این درصورتی است که تعطیلات 15 روزه با مشی اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد مقاومتی و بهره وری هم خوانی ندارد و بعد از پایان تعطیلات نیز دید و بازدید عید آغاز می‌شود و عملا ماه اول سال بلا استفاده است.
 
سلیمی با ابراز تاسف از جدی گرفته نشدن کار توسط برخی از مردم و مسئولین گفت: اگر شعار سال، اقدام و عمل است، مسئولین باید از کاهش تعطیلات شروع کرده و به صورت جدی به مقوله کار و افزایش بهره وری بپردازند.
 
خودرو با مصرف 11 لیتر بنزین یعنی اصراف منابع
وی در خصوص اصراف منابع در بخشهای مختلف، بخصوص حامل های انرژی گفت: خودرو با مصرف 11 لیتر یعنی اصراف، ما چندین برابر میانگین جهانی در حال مصرف آب هستیم برخی اقدامات برای کاهش مصرف در بخش‌های مختلف به دولت بر میگردد و اگر سال، سال اقتصاد مقاومتی است باید ببینیم مسئولین در جهت کاهش مصرف چه اقدامی می‌کنند.
 
این نماینده مجلس با اشاره به وجود قانون مناسب برای ایجاد بهره وری و همچنین کاهش مصرف حامل‌های انرژی گفت: مسیر برای اقدام جدی باز است و مجلس این آمادگی را دارد که دولت هرکجا نیاز داشته قانون مورد نظر را در کمترین زمان ممکن در اختیار قرار دهد.
 
سیستم بانکی حاکم با سود 21% مانع تولید می شود تا ترغیب کننده به تولید
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 کشور یکی از اقدامات لازم و ضروری در راستای اقتصاد مقاومتی را اصلاح سیستم بانکی دانست و افزود: سیستم بانکی مانع تولید در کشور شده است ؛ سود 20 و 21 درصد مناسب تولید ملی و تولیدکنندگان نیست، نظام بانکی باید دچار تحول شود و با این سیتم بانکی اقتصاد مقاومتی قابلیت اجرا ندارد.
 
قاچاق 25 میلیون دلاری قاچاق چمدانی نیست
سلیمی با اشاره به وقوع 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور بیان کرد: 25 میلیون دلار قاچاق، قاچاق چمدانی نیست و تنها به صورت رسمی و توسط کارترها و مافیا انجام می‌شود؛ این میزان قاچاق معادل 2 میلیون و 500 هزار شغل است و پیاده سازی و اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیاز به عزم، عمل و اقدام تمامی مسئولین دارد و همه مسئولین باید دست به دست هم دهند تا شعار سال محقق شود.
 
 
فساد مثل یک سرطان به جان اقتصاد کشور افتاده است
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی را ساده زیستی و پاک دستی مسئولین دانست و بیان کرد: عدم ساده زیستی مسئولین و ادعای خدمت به مردم با هم مغایرت دارد و حقوق های چند ده میلیونی برخی از مسئولین با اصل ساده زیستی تطابق ندارد.
 
وی ادامه داد: فساد مثل یک سرطان به جان اقتصاد کشور افتاده است، اگر مسولین پاکدست باشند قطعا زیرمجموعه شهامت و جسارت و این همه فساد را نخواهند داشت.
 
سلیمی در پاسخ به این سوال که با گذشت بیش از 24 ماه از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری چه لزومی به انتخاب شعار "اقتصاد مقااومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر انقلاب بود گفت: سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده ولی به علت عدم اقدام و عمل به نتیجه نرسیده است و به همین دلیل رهبری اقدام و عمل را نیز در شعار سال خواهان شده اند.
 
وی افزود: رهبری ده محور مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی را در سخنرانی ابتدایی سال عنوان کردند که اگر مسئولین این ده محور را به عنوان منشور و الگوی حرکت خود انتخاب کنند از  حرکات و شلیک‌های بی هدف و به سمت آسمان کاسته خواهد شد.
 
این منتخب مجلس دهم افزود: رهبری حرکت ما را هدف گذاری کرد و ما باید به سمت هدف حرکت کنیم و این ده سرفصل باید به صورت جدی مورد توجه همه بخصوص  مسئولین قرار گیرد تا عملیاتی شود.
 
دولت باید بداند نگاه به دست بیگانه موجب رونق اقصادی نمی شود
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نباید روی کاغذ و بخشنامه باشد بلکه باید عملیاتی شود، زمان زیادی برای عمل باقی نمانده و عمده عمر دولت گذشته است و نگاه به دست بیگانه موجب رونق اقتصادی در جامعه نمی‌شود.
 
سلیمی بخش عمده رکود کشور را به علت واردات بی رویه و بدون برنامه دانست و گفت: واردات امور غیر ضروری همانند واردات آدامس و کلاه و و واردات بی برنامه همانند واردات پوشاک موجب ضربه به تولیدکنندگان پوشاک داخلی شده و ایران را که در زمانی صادر کننده پوشاک و منسوجات بوده به مصرف کننده تبدیل کرده است.
 
 
مافیای واردات اجازه نفس کشیدن به تولید کننده را نمی دهد
این نماینده مجلس در خصوص مافیای واردات در کشور گفت: مافیای واردات به تولید کننده اجازه نفس کشیدن نمی‌دهند برخی از این مافیای واردات به لایه‌های دولت وابسته هستند و اگر این وابستگی نباشد این میزان کالای قاچاق وارد کشور نخواهد شد.
 
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 کشور با انتقاد از عدم عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در مجلس فراکسیون‌های اشتغال و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم که کار ریل گذاری برای اجرای اقتصاد مقاومتی را بر عهده داشته‌اند اما مسئولین هنوز در زمینه اقتصاد مقاومتی جدی وارد نشده‌اند.
 
 
دولت در قضیه برجام،هم خود وهم مردم را معطل هیچ کرده است
وی تنها عملکرد دولت یازدهم را برجام دانست و گفت: دولت در زمینه برجام، کشور را معطل مذاکرات کرد، چندین ماه، تولید کننده، مصرف کننده و همه در انتظار نتیجه مذاکرات بودند که هنوز نتیجه‌ی قابل قبولی را برای کشور در پی نداشته است.
 
سلیمی ادامه داد: با مذاکره مخالف نیستیم و معتقدیم که قطعا باید با اقتدار کامل مذاکرات را پیگیری کنیم اما نباید تمامی بخش‌ها را تعطیل کرده و منتظر نتیجه مذاکرات و کمک خارجی ها باشیم و باید با استفاده از فرصت مذاکرات در جهت اهداف خودمان حرکت کنیم نه این که منتظر بمانیم تا دشمنان و خارجی ها به ما کمک کنند.
 
 
برنامه‌های پنج ساله بعضا آرمان گرایانه تدوین می‌شوند
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت:  برنامه‌های پنج ساله بعضا آرمان گرایانه تدوین می‌شوند و قطعا تمامی آرمان‌ها در 5 سال قابل دسترسی نیستند.
 
سلیمی افزود: بودجه‌های سنواتی کشور باید برشی یک پنجم از برنامه پنج ساله باشند که متاسفانه نیستند و مجلس هم تنها در حدود 10 درصد می‌تواند در بودجه تغییر ایجاد کند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 432146
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *