۰

افزایش صادرات و مبارزه با قاچاق اولویت اصلی دولت است

اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان لرستان گفت: افزایش 10 میلیارد تومانی صادرات نسبت به سال گذشته و مبارزه با قاچاق از اولویت های اصلی دولت در سال جدید است.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سفیرافلاک؛ معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: امروز اقتصاد مقاومتی به موضوعی تبدیل شده است که بسیاری از کشورهای صنعتی هم به اهمیت آن دست یافته اند و از آن در مقابل تکان های بیرونی استفاده می کنند.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی موجب می شود به درجه ای از استقامت برسیم که در مقابل آسیب ها ضربه نبینیم.
 
معاون اول رئیس جمهور، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف را از راهکارهای اصلی پیاده سازی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی رقابت اقتصادی و بهره وری بالا که بتوان ارزش افزوده را بالا برد.
 
جهانگیری اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد مردمی عنوان کرد و بیان داشت: در اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی همه کاره ماجرا است. اقتصاد مقاومتی برون نگر است و برخلاف نظر برخی افراد، منزوی و حذف شده نیست.
 
وی اقتصاد ایران را جز 20 اقتصاد برتر دنیا عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش است و هیچ کس در آن احساس رنج و تبعیض نمی کند.
 
 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حرکت چرخ اقتصاد کشور قابل تحمل نیست تصریح کرد: سال 95 سال مهمی است چرا که می خواهیم با مقوله اقتصاد مقاومتی به رونق اقتصادی برسیم.
 
جهانگیری با بیان اینکه اقتصاد کشور به دلیل دولتی بودن از این بیماری رنج می برد گفت: تعداد کشورهای با تورم دو رقمی اندک است اما متاسفانه ایران جز همین اندک کشورهاست. ما نیازمند یک رشد پایدار و متناسب با نیاز جامعه هستیم.
 
وی اجرای اقتصاد مقاومتی را با همت همه مسئولین و مردم عنوان کرد و افزود: همه باید در مقابل اقتصاد مقاومتی پاسخگو باشند و سیاست های پولی و بانکی باید متناسب با این اصول و حمایت از بخش تولید وضع شود.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اولویت های اصلی دولت گفت: افزایش 10 میلیارد تومانی صادرات نسبت به سال گذشته و مبارزه با قاچاق از اولویت های اصلی دولت در سال جدید است.
 
جهانگیری ادامه داد: برای سال جدید 100  طرح اولویت بندی شد به وزارت خانه ها معرفی و بنا است ظرف مدت 5 روز وزارتخانه ها مجریان این طرح ها را در جهت اقتصاد مقاومتی معرفی کنند.
 
وی افزود: اگر بانک ها به جای حمایت از طرح های اولویت بندی شده از طرح های دیگری حمایت کنند بر خلاف اقتصاد مقاومتی عمل کرده اند.
 
 معاون اول رئیس جمهور از رشد 5 تا 6 درصدی اقتصاد در سال جدید خبر داد و گفت: برای رسیدن به این رشد عزم جدی می خواهد.
 
جهانگیری با انتقاد از مالکیت برخی از واحدهای تولیدی در اختیار نهادهای عمومی گفت: زمانی که واحد تولیدی در اختیار نهادی عمومی باشد احساس مالکیت نسبت به آن ندارد و به همین دلیل است که واگذاری واحد های تولیدی به بخش خصوصی احساس تکلیف می آورد چرا که فرد در مقابل سرمایه خود حساس است.
 
وی ادامه داد: بعد از عبور از تحریم ها به زودی شاهد ورود میلیاردها دلار به چرخه اقتصادی کشور می شویم. اقتصاد مقاومتی فرصتی طلایی است که با تاکیدات مقام معظم رهبری جز برنامه های اصلی دولت است.
 
معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: لرستان شرایط توسعه یافتگی را دارد که مطابق نظر وزیر کشور استان لرستان و آذربایجان شرقی  به عنوان دو استان برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با پیگیری های وزیر کشور و استاندار این استان وضعیت لرستان  بهبود یابد.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 432147
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *