۰
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش خبر داد؛

کشف يك تن مواد مخدر در درگیری پلیس با سوداگران مرگ در خاش/ هلاکت و زخمی شدن 7 قاچاقچی مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش از كشف يك تن مواد مخدر در درگيري پليس با قاچاقچيان مسلح در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ غلامرضا اربابی در گفت و گو با با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد:‌ در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی این شهرستان به دو دستگاه پژو 405 مشكوك شدند و فرمان ايست را صادر كردند.
 
وي افزود: سرنشينان دو خودرو به فرمان ايست پليس توجه نكردند و به سمت ماموران تيراندازي كردند و با ماموران به صورت مسلحانه درگير شدند.
 
سرهنگ اربابی گفت: در اين درگيري مسلحانه دو نفر از سوداگران مرگ به هويت"ر-ش" و "ع-خ" كشته شده و 5 نفر ديگر نيز زخمي شدند.
 
وي خاطرنشان كرد: در بازرسي از اين خودرو مقدار 70 كيلو هروئين و 370 كيلو ترياك كشف و ضبط شد.
 
سرهنگ اربابي همچنين از كشف 560 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك به همراه 2يك قبضه سلاح در درگيري با سوداگران مرگ در شهرستان خاش خبر داد و گفت: با توجه به آتش شدید یگان های عملیاتی پلیس قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیدند و مواد مخدر را بر جای گذاشتن و به آن سوی مرز متواری شدند.
 
وی افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر و توزیع‌کنندگان آ‌ن در نیروی انتظامی هیچ وقت تعطیلی وجود ندارد چرا که این موضوع یک امر پیچیده است و مردم در رابطه با آن مطالبات زیادی دارند.
 
سرهنگ اربابي بيان كرد: ما به دنبال شناسایی توزیع‌کنندگان مواد مخدر در محلات هستیم، به ویژه محلاتی که آنها را پاکسازی کرده‌ایم که خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و عوامل و عناصر زیادی در برخی محلات دستگیر شدند.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش اذعان كرد: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل اجتماعی و پدیده‌ای است استعماری که علاوه بر زمینه‌های ناسالم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، زمینه‌های شخصی، روانی و تربیتی نیز در چگونگی ابتلا به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی بیان کرد: اعتیاد مسئله‌ای است که از دیرباز متناسب با شدت وخامت آن مورد توجه بوده است و مصرف مواد مخدر سابقه طولانی و زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار سنگین دارد.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش گفت: مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در این منطقه تاثیرات بسیار مثبتی داشته و بدون شک روند این مبارزه جامعه را در برابر آسیبها بیمه می کند.
 
سرهنگ اربابی با بیان اینکه شهرستان خاش به دلیل همجواری با کشور پاکستان مورد توجه قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد، اظهار كرد: بسیاری از توان نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در مرزها صرف مبارزه با سوداگران مرگ می شود که امیدواریم با شناسایی نقاط آسیب پذیر جامعه و برنامه ریزی اصولی و عملی برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تهدیدها به فرصتهایی برای توسعه منطقه تبدیل شوند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 432537
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *