۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

ظلم عربستان سعودي نسبت به حجاج ایرانی قابل جبران نیست/ كشاورزان خاشي زكات محصولات خود را پرداخت كنند

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: ظلم عربستان سعودي نسبت به حجاج ایرانی قابل جبران نیست و ما و اعتقاد داریم حج به عنوان واجب شرعی و حق مسلم زائران ایرانی است.
ظلم عربستان سعودي نسبت به حجاج ایرانی قابل جبران نیست/ كشاورزان خاشي زكات محصولات خود را پرداخت كنند
به گزارش خبرنگار مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با بيان اينكه زكات در قرآن كريم بسيار مورد توجه و تاكيد قرار گرفته است، اظهار كرد: يكي از مهمترين اقداماتي كه بشر مي تواند به وسيله آن روزی خود را حلال کند پرداخت "زکات" است.
 
وي با بيان اينكه زكات گيرندگان در ظاهر فقرا و تهي دستان هستند، گفت: اما در باطن پروردگار عالم اين زكات را تحويل ميگيرد و آنچه سبب سقوط به عذاب پروردگار ميشود بي تفاوتي به پرداخت به موقع زكات است كه بايد مردم و خصوصاً كشاورزان خاشي به آن اهتمام ورزند.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به شبكه هاي اجتماعي و توهين به ارزش هاي ديني در اين شبكه ها، خاطرنشان كرد: در فضاي مجازي اين افراد مدعي العموم كجا هستند و آیا نباید کسی دنبال این جرم‌های بزرگ اخلاقی، اجتماعی و سیاسی باشد.
 
وي با بيان اينكه بايد براي فضاي مجازي برنامه ريزي كرد، گفت: همانطوری که به روزنامه‌ها دقت می‌شود و هیأت منصفه مطبوعات وجود دارد باید در فضای مجازی نیز این مسئله در نظر گرفته شود و نباید اجازه داده شود که در این فضا به مقدسات توهین شود.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به شعار سال"اقتصادمقاومتي؛ اقدام و عمل"، تصريح كرد: تحقق اين شعار در گروي حمايت مردم و مسئولان امر از توليدات داخلي  و ايراني است كه بايد در اين مسير از كارگران ايراني حمايت شود و نبايد اجناس خارجي خريداري كنيم.
 
وي اذعان كرد: تا زماني كه مسئولان دولت يازدهم به جنس هاي داخلي و ايراني به حقارت نگاه كنند و خريداري جنس خارجي نيز يك افتخار محسوب شود؛ مطمئناً اقتصاد مقاومتي ميسر نيست.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به 26 ارديبهشت ماه روز موجوديت رژيم منحوس و غاصب صهيونيستي، گفت: اين رژيم غاصب و ستمگر يك غده بزرگ سرطاني است كه بايد ريشه آن نابود و خشك شود تا امت مسلمان از جنايات سخيف و دردناك آنها نجات و رهايي يابند.
 
وي با تاكيد بر اهميت نمازجمعه، بيان كرد: روز جمعه در واقع از مهمترين اعياد مسلمانان جهان است كه در برخي از آيات و روايات از آن به عنوان افضل‌الایام، برترین روزها یاد شده است.
 
وي با بيان اينكه در اسلام به مسئله وحدت و اتحاد بين امت اسلامي بسيار تاكيد شده است، گفت:  با توجه به اهمیت دین اسلام به وحدت و همبستگی میان مسلمانان همواره پیامبران و پیشوایان دین کوشیدند که عوامل ایجاد وحدت را در بین مسلمانان به وجود آورند در این راستا، نماز جمعه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ به نحوی که در قرآن اهل ایمان در روز جمعه به برپا داشتن نماز جمعه و دوری از کارهای مخالف آن مأمور گشته‌‏اند.
 
مولوي شهنوازي ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در ارسال سلاح به تروریست‌ها در سوریه، بيان كرد: خوب است آمریکا موضع خود را به همه دنیا مشخص می‌کرد و اگر ادعای مبارزه با تروریست دارد چرا در اختیار گروه هاي تروریستی در حلب سلاح قرار می‌دهد تا بیمارستانی را با موشک منهدم کند و مردم را بکشد و صحبت از مذاکره و آتش‌بس هم دارند.
 
وي با اشاره به كارشكني هاي عربستان در حج امسال، اظهار كرد: بسیاری از ایرانیان سال‌ها انتظار کشیدن در راستای فرارسیدن نوبت خویش عاشقانه لحظه شماری کرده‌اند که این ظلم فاحش قابل توجیه و یا جبران نیست.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 432842
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *