۰

عوامل اسیدپاشی درختان زابل به مردم معرفی شوند

امام جمعه زابل گفت: باید عوامل اسیدپاشی بر روی تعدادی از درختان زابل شناسایی و به مردم معرفی شوند تا همه بشناسند آنهایی را که جلوی رشد و توسعه منطقه را به هر قیمتی که شده می‌گیرند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‌الاسلام علی‎اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی زابل اظهار کرد: چندی قبل یک حرکت مردمی با حمایت مسؤولان و اساتید دانشگاه برای شهر انجام شد، مردم در کنار هم همدل و همزبان سنت درختکاری را انجام دادند به امید اینکه شهری زیبا و آباد و بانشاط داشته باشند، کاری که باید سال‌های پیش انجام می‌شد.
امام جمعه زابل افزود: اما متاسفانه کـاری با نهال‎ها انجام شد کـه قلب همه را جریهه‌دار کــرد، در حدیث داریم اگـر کسی شاخه درختی را بشکند مانند این است که بال فرشته‌ای را شکسته است، حال اگر کسی ریشه درختی را بسوزاند، چه تعبیری می‎توانیم داشته باشیم؟ این چه حرکت و تفکری است؟
 
وی ادامه داد: بنده بارها در جاه‎های مختلف گفته‎ام که چرا داخل پارک‎های شهر، خیابان‎ها و محلات گل‌کاری و کاشت درخت‎های زینتی شکل نمی‎گیرد؛ می‎شنیدیم که گفته می‌شود به خـاطر گرما و وضعیت خاص هواست، چطور داخل دانشگاه‎ها و در بعضی از ادارات همین شهر و منطقه بهترین گل و گیاه به عمل می آید اما داخل پارک‎ها جـواب نمی دهد!! و اینجاست که خیلی از قصور و کوتاهی مسؤول فضای سبز شهر نمایان می‌شود.

کیخا گفت: ما نسبت به این موضوع که بیشتر یک تفکر ضد رشد و توسعه است، ساکت نمی‌نشینیم و بارها اعلام کرده‌ایم که مردم ما مطالبه‌گر هستند و احدی از مسؤولان حاشیه امن خبری نخواهند داشت، کاری اگر صورت گیرد تقدیر و تشکر می‌کنیم، ولی اگر کوتاهی و کم‌کـاری و یا خیانتی صـورت گیرد، برخورد جدی اعلام خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از مسؤولان امنیتی برای بررسی این ماجرای تلخ، بیان کرد: باید عوامل شناسایی و به مردم هم معرفی شوند تا همه بشناسند آنهایی را که اینگونه جلوی رشد و توسعه منطقه را به هر قیمتی که شده می‌خواهند بگیرند.
لزوم استفاده کارمندان زابل از مزایای مرزنشینی
خطیب نماز جمعه زابل ادامه داد: از نمایندگان درخواست داریم اقدامی صورت گیرد که کارمندان شهرستان زابل از مزایای مرزنشینی استفاده کنند، اختلاف حقوق بین کارمندان شهرستان زابل با 4 شهرستان دیگر معقول نیست، دستگاه تنفس همه مورد آزار و اذیت ریزگردها باشد، اما در امکانات تعدادی از عزیزان دیده نشوند، این بی‌انصافی است.
وی با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و وجود ولی فقیه که سکان کشتی انقلاب را در دست دارد، ما بیشتر با امام زمان(عج) آشنا شدیم و زمزمه امام زمان(عج) در بعد از انقلاب بیشتر شده است و دعاهای ندبه و عهدها به برکت همین انقلاب و خون شهدایی که درخت انقلاب را سیراب کردند، در جامعه منتشر شد.
امام جمعه زابل افزود: 7 شعبان، روز بزرگداشت فردوسی است، شاعر نامداری که به خاطر به شعر درآوردن پهلوانی و جوانمردی سیستان شهرت جهانی پیدا کرده و خدمت بزرگی به فرهنگ ایران و سیستان کرد.
وی گفت: سیستان از جهات مختلف مورد توجه فرهیختگان جهان است، امیدواریم که ما هم بتوانیم حرکتی برای این منطقه برداریم، زیرا تاکنون از گنجینه آثار باستانی استان به خوبی استفاده نکردیم، شاید اگر مسؤولان مربوط به آثار باستانی و میراث فرهنگی شناخت بیشتر و یا دغدغه بیشتری و یا برنامه بهتری می‌داشتند، در حال حاضر ما وضعیت بهتری را مشاهده می‌کردیم.
کیخا بیان کرد: 11 شعبان ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) است و این روز را به روز جوان نامگذاری کرده‎اند، لازم است که همه ما مخصوصاً جوانان ما از حضرت علی اکبر(ع) الگوپذیری داشته باشند، جوانمردی، کمک به نیازمندان، بصیرت، ولایت پذیری و در راه خدا حتی از بذل جان دادن را از ایشان یاد بگیریم.
وی ادامه داد: مسؤولان در قبال جوانان مسؤولیت‎های سنگینی دارند و باید به صورت حقیقی به جوانان به شغل، نشاط، ورزش و ازداوج آنها توجه داشته باشند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 432946
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *