۰

لزوم پیوند سه نهاد خانواده، روحانیت و مراکز آموزشی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر سه نهاد خانواده، روحانیت و مراکز آموزشی با یکدیگر پیوند بخورند تا حدی برای واکسینه کردن نوجوانان و جوانان تضمینی وجود خواهد داشت.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از ممتازین تحصیلی فرزندان طلاب و روحانیون تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: اگر در شرایط کنونی بتوانیم سلامت فرزندان خود را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان حفظ کنیم موفق هستیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نهاد مدرسه، دانشگاه و خانواده تاثیر بسزایی در فرهنگ‌پذیری نوجوان و جوان دارد، افزود: تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی بسیار وحشتناک است.
وی ادامه داد: باید فرزندان خود را در مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه حفظ کنیم، نگذاریم فرهنگ غرب برای جوانان کشور ما الگو شود.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان به دلیل بافت سنتی حاکم، ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی حفظ شده است، گفت: خانواده‌ها نقش موثری در حفظ فرهنگ منطقه در بین فرزندان دارند که جای قدردانی از خانواده‌ها دارد.
وی گفت: اگر سه نهاد خانواده، روحانیت و مراکز آموزشی با یکدیگر پیوند بخورند تا حدی برای واکسینه کردن نوجوانان و جوانان تضمینی وجود خواهد داشت.
سلیمانی بیان کرد: برگزاری این نشست‌ها از سطح تحصیلی ابتدایی تا عالی‌ترین سطح تحصیلات تکمیلی لازم بوده و تشویق نوجوانان و جوانان ممتاز در هر مقطع سبب ایجاد انگیزه آنها برای ادامه تحصیل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در بسیاری از مناطق کشور شناسنامه اعتقادی فرزندان با خانواده‌ها متفاوت است و نوع پوشش آنها با یکدیگر فرق می‌کند.
وی تاکید کرد: تفکر حاکم بر فرزندان خانواده با تفکر حاکم بر والدین فرق کرده و این نشان از تهاجم فرهنگی در درون خانوده‌ها است.
امام جمعه زاهدان گفت: مبانی اعتقادی و فرهنگی جامعه نسبت به 10 سال قبل و یا بیشتر از آن متفاوت شده و گسست ایجاد شده است که این جای تامل و هوشیاری دارد.
وی تاکید کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی کنترل و مدیریت نشود، جوانان ما مورد تهدید دشمن قرار خواهند گرفت، امروز دشمن پشت دیوار خانه‌ها در کمین فرزندان ما نیست بلکه در درون خانه به فرزندان ما حمله می‌کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه اظهار کرد: صیانت از فرزندان در مقابل تهاجم فرهنگی لازم بوده و باید نظارت و کنترل دقیق بر فرزندان خود داشته باشیم تا به انحراف کشیده نشوند.
مولوی نذیراحمد سلامی افزود: غفلت از فرزندان سبب می‌شود تهاجم فرهنگی بسیار نرم و خزنده در قالب‌های خوش رنگ و رو فرزندان ما را اسیر و اعتقاداتشان را تضعیف کند.
وی گفت: با توجه به اینکه فرزندان بخشی از ساعات زندگی خود را روزانه در مدارس سپری می‌کنند، معلمان و مربیان نقش مهمی در تشریح مبانی اعتقادی برای دانش‌آموزان دارند.

انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 432947
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *