۰

حرف های عبدالله ویسی بعد از قهرمانی؛ احترام بگذارید!

می‌گوید، قهرمانی استقلال‌ خوزستان چیزی از ارزش‌های برانکو کم نکرد و این که شرطش برای ماندن، تقویت تیم برای فصل آینده است.
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، خوشبین‌ترین هوادار فوتبال خوزستان هم تصور نمی‌کرد تیم بی‌ستاره استقلال‌ خوزستان بتواند جام قهرمانی لیگ‌ برتر را بالای سر ببرد.
عبدالله ویسی و شاگردان بی‌ادعایش اما این رویا را به واقعیت تبدیل کردند. آنها کم‌فراز و نشیب‌ترین تیم لیگ‌ برتر پانزدهم بودند و وقتی این مسأله را کنار این می‌گذاریم که در عین حال یکی از کم‌هزینه‌ترین تیم‌های لیگ بودند، به نتایج خوبی می‌رسیم. ویسی همدلی را مهم‌ترین عامل موفقیت تیمش می‌داند و البته گلایه‌هایی بابت جدی نگرفتن استقلال خوزستان دارد.
گفت‌وگوی «شهروند» با سرمربی قهرمان لیگ‌برتر را در ادامه می‌خوانید:
تبریک، کار بزرگی انجام دادید...
ممنونم. من این موفقیت را بر پایه اتفاق و موضوعات پیش افتاده نمی‌گذارم. معتقدم که زحمت کشیدیم و برنامه داشتیم؛ خواستیم قهرمان شویم و شدیم. ما به‌ طور ناگهانی به کورس قهرمانی وارد نشدیم، بل که از هفته ٥ و ٦ این خودباوری در بچه‌های من به وجود آمد که می‌توانند قهرمان شوند و این کار را نیز به خوبی انجام دادند. در این مدت هر کاری که بلد بودم را برای تیمم انجام دادم و از هیچ تلاشی برای رسیدن به موفقیت کم نگذاشتم. به بازیکنانم افتخار می‌کنم و خوشحالم که تیمم نتیجه زحمت‌های خود را گرفت. این قهرمانی را بیش از همه به مردم خوب خوزستان تقدیم می‌کنم که در این مدت از هیچ محبتی نسبت به ما دریغ نکردند.
نقش عبدالله ویسی در این قهرمانی چگونه بود؟
زمانی که یک تیم به موفقیعت دست پیدا می‌کند، قطعا عوامل زیادی در آن دخیل هستند. در استقلال خوزستان کل مجموعه با اتحاد و همدلی تیم را به قهرمانی رساندند. من هم به نوبه خود نقشی را این میان دارم. بیش از هر چیز سعی کردم مسئولیتی را که برعهده داشتم، به خوبی انجام دهم. با این حال بازیکنان بسیار تاثیرگذار بودند و از جان مایه گذاشتند. مدیریت باشگاه استقلال خوزستان هم حمایت‌های خوبی انجام دادند. ضمن این‌ که مسئولان استانی خوزستان هم ما را فراموش نکردند. این قهرمانی حاصل یک بسیج عمومی در استان خوزستان بود.
شما ١٤‌سال قبل به‌ عنوان دستیار فرانچیچ در فولاد قهرمان لیگ شدید. آن قهرمانی با این قهرمانی چه فرقی داشت؟
مقایسه امروز با ١٤‌سال قبل کمی مشکل است. شرایط به کلی تغییر کرده و اوضاع کمی پیچیده است. من در آن روزها یک جوان باانگیزه بودم اما امروز یک باتجربه باانگیزه هستم که خوشحال و مسرور است.
شما تیمی را قهرمان کردید که هیچ بازیکن ستاره‌ای نداشت. فکر نمی‌کنید‌ سال بعد در آسیا با این تیم به مشکل بخورید؟
یکی از مواضع جدی که در این فصل دنبال خواهم کرد، تقویت تیم استقلال خوزستان است. به خوبی برای من روشن است که این تیم نمی‌تواند با این نفرات در آسیا موفق شود. صحبت‌های کوتاهی در این‌ باره صورت گرفته است اما هنوز به صورت جدی درباره تقویت تیم حرفی نزده‌ایم.
زمزمه‌هایی درباره جدایی شما از استقلال‌خوزستان هم وجود دارد. آیا واقعا قصد ترک اهواز را دارید؟
اولویت من استقلال خوزستان است و دوست دارم در این تیم بمانم. استقلال خوزستان مانند فرزند من است و هیچ پدری فرزندش را به حال خودش رها نمی‌کند تا خودش به جای امن‌تری برود. با این وجود تیم کنونی نیاز مبرمی به تقویت دارد و باید از هر نظر آماده مسابقات آسیایی شود. الان دیگر انتظارها از استقلال‌خوزستان بالاست و اگر مسئولان باشگاه حمایت کنند تا تیم خوبی ببندیم، قطعا در استقلال خوزستان می‌مانم و کارم را ادامه می‌دهم. اکنون خسته هستم؛ ١٠ماه کار کردیم تا به نتیجه برسیم. می‌خواهم چند روز استراحت کنم، لازم است به سفر بروم تا بتوانم با ذهنی بازتر بازگردم و برای آینده برنامه‌ریزی کنم.
هواداران پرسپولیس بعد از این‌ که نتوانستند جام را به دست بیاورند، ناراحت بودند. نظرتان در این‌ باره چیست؟
پرسپولیس خوب بازی می‌کرد و تیم خوبی داشت. همواره به تیمم در طول فصل اعلام کرده بودم که حواستان به بازی‌های خودتان باشد و به بازی‌های تیم‌های دیگر توجه نکنید. البته جذابیت فوتبال هم به این است که شما نمی‌توانید پیش‌بینی درستی از آینده داشته باشید. اعتقاد دارم قهرمانی استقلال خوزستان از بزرگی و عملکرد خوب تیم پرسپولیس چیزی کم نمی‌کند. به برانکو نیز به خاطر تیم خوبی که ساخته بود، تبریک می‌گویم. امیدوارم فصل آینده شرایط برای پرسپولیس خوب پیش برود.
حرف خاصی باقی نمانده است؟
ما خیلی چیزها را در این فصل ثابت کردیم. نشان دادیم که در فوتبال پول، حرف اول را نمی‌زند. کل هزینه‌های تیم ما در این فصل به ١٠‌میلیارد هم نمی‌رسید. باعث افتخارم است که قهرمان شدیم اما گلایه‌ای را هم این میان ابراز می‌کنم. بعضی دوستان نسبت به من و تیمم کم‌لطفی داشتند، در طول فصل ما را چنان که باید باور نداشتند و حمایت نکردند. امیدوارم از امروز به بعد به تیم من احترام بگذارند و بدانند که استقلال خوزستان قهرمان ایران است.»
خوزستان تا صبح نخوابید
بعد از قهرمانی تیم استقلال خوزستان در پانزدهمین دوره لیگ‌ برتر فوتبال مردم خوزستان به‌ ویژه شهر اهواز جمعه‌شب به خیابان ریختند تا ساعاتی پس از نیمه‌شب جشن قهرمانی برپا کردند. خوزستانی‌ها که در ابتدای فصل تصورش چنین نتیجه‌ای را از تیمشان نمی‌کردند، شب به یادماندنی را سپری کردند، به‌ طوری که می‌توان گفت خوزستان جمعه‌ شب تا صبح بیدار بود.»
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 433000
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *