۰
گزارش تفتان ما از توليد گل در سطح شهر خاش؛

شهرستان خاش؛ رتبه نخست تولید گل و گیاه در سيستان و بلوچستان/ گل و گیاه نیاز مهم در جامعه ایده آل شهری

بعد از سال 1320 موضوع گل‌کاری و استفاده از این پدیده طبیعی از محدودیت خارج و روزبه‌روز بر علاقه به گل در جامعه افزوده شد و از اين حيث شهرستان خاش در استان سيستان و بلوچستان رتبه نخست توليد گل و گياه را به خود اختصاص داده است.
شهرستان خاش؛ رتبه نخست تولید گل و گیاه در سيستان و بلوچستان/ گل و گیاه نیاز مهم در جامعه ایده آل شهری
به گزارش تفتان ما، از نگاه و منظر شهری و نیز طراوت و شادابی یک منطقه وجود گل و گیاه یک نیاز مهم برای یک جامعه ایده آل شهری هست. روح بشری به تنوع و نشاط و پویایی نیازمند است که رنگ و بو و نوع گلها و گیاهان این پویایی و جذابیت را به جامعه و شهروندان هدیه می کند.
 
در شهرستان خاش با توجه به اقلیم متفاوت آن ظرفیتهای ارزشمندی برای رویش و رشد و نمود گلها و گیاهان وجود دارد که می توان از پتانسیلهای ارزشمند این موضوع بخوبی بهره برد.
 
اما شهر خاش با توجه به داشتن سرانه اندک در فضای سبز جای فراوان برای کار کردن و کاشت گلها و گیاهان دارد.
 
وجود گلخانه شهرداری و بهره گرفتن از توان دانشگاهها و الگو گرفتن از موفقیتهای دانشگاه سیستان و بلوچستان شرایط خوبی را برای گسترش فضای سبز و تولید و کاشت و پرورش گلها و گیاهان فراهم می کند.
 

 
در نقاط مختلف شهر و در هر منزلی می توان به کاشت گلها و گیاهان اقدام كرد. اهمیت دادن به این موضوع توسط شهرداری و خانوارها به نشاط و زیبایی شهری خاش کمک می کند و در این راستا وظیفه مسئولان در واحد فضای سبز شهرداری مهم می نمایاند که با ایده های موفق بتوانند بهترین عملکرد را ارئه دهند.
 
استفاده از گونه های گیاهی منحصربفرد و با نیاز بی کمک و سازگار با محیط شهری خاش بخوبی می نواند به عمر و ماندگاری گیاهان کمک کند.
 
* شاداب سازی شهر خاش در اولویت کاری شهرداری است
شهردار خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: زیبایی و نشاط در حوزه شهر و شاداب سازی محیط در اولویت کاری شهرداری خاش قرار گرفته است و امید می رود در آتی شاهد تحولی شگرف در این مبحث باشیم.
 
عبدالمجید تمندانی افزود: با تلاشها و حمایتهای دولتمردان و مشارکت خوب مردم شهر خاش به سمت جذابیت و تنوع پیش رفته است.
 
وی گفت: اهمیت دادن به توسعه فضای سبز شهری و با نشاط کردن بوستانها، میادین، بلوارهای سطح شهر و معابر و نیز درب منازل در دستور کار شهرداری قرار گرفته که از سالهای قبل طرحهای خوبی نیز شروع شده است.
 

 
تمنداني خاطرنشان كرد: با توجه به نیاز شهروندان و دستگاههای مختلف شهرستان برای استفاده از گل و گیاهان زینتی، شهرداری بر حسب وظیفه و توان خود نسبت به پرورش و کاشت چند هزار بوته گل در واحد گلخانه ای اقدام کرد.
 
وی اذعان كرد: هم اینک کار کاشت و نگهداری صدها اصله نهال درختی و بوته های گل و گیاهان زینتی در میادین و معابر شهر با هدف افزایش سرانه فضای سبز آغاز شده که این امر به زیبایی شهر و نشاط جامعه کمک می کند.
 
شهردار خاش  از کلم زینتی، گلهای داوودی و همیشه بهار بعنوان گونه های گیاهی متناسب با فصل و سازگار و مقاوم به سرمای پاییز نام برد و بیان کرد: در برخی معابر نیز درخت خرزهره کشت شده است.
 
وی ادامه داد: لچکی های اطراف میدان امام خمینی (ورودی شهر)، میدان ولیعصر، میدان دانشگاه، میدان ولیعصر (عج)، میدان 22 بهمن، میدان امام حسین(ع)، میدان بصیرت، فضای سبز معابر خیابان بهشتی، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان سرباز، خیابان آزادی و بلوار پیامبر اعظم (ص) از جمله مکان هایی است که عملیات کاشت گل در آنها انجام و کار پوشش گل و گیاه 100 در صدی معابر ادامه دارد.
 
تمنداني گفت: برنامه ساخت بوستان محله ای و کاشت گل و گیاه همواره در دستور کار شهرداری قرار دارد که این عملیات از محله هواشناسی آغاز شده و در نقاط دیگر شهر ادامه پیدا می کند.
 

 
وي با تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در کار نگهداری درختان، گل و گیاهان کاشت شده، اظهار كرد: با توجه به شرایط کم آبی منطقه تمام تلاش شهرداری خاش بر این است که با اقدامات و طرح هایی مناسب شاهد بهبود و استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در سطح شهر و محلات باشیم و شهروندان فهیم منطقه از این نعمت استفاده کنند.
 

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 433205
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *