۰
تفتان ما از ديدگاه اساتيد دانشگاه هاي شهرستان خاش در خصوص شهيدچمران گزارش مي دهد؛

شهید چمران؛ الگوی بی‌نظیر استادان دانشگاه/ شهید مصطفي چمران براساس نیازهای زمان حرکت ميكرد

استادان دانشگاه‌ها با الگوگیری از شهید چمران می‌توانند در عرصه‌های مختلف سیاسی و علمی موفق باشند و شهيد چمران با نثار جان خود در راه نظام الگوي بي بديل براي جامعه شد.
شهید چمران؛ الگوی بی‌نظیر استادان دانشگاه/  شهید مصطفي چمران براساس نیازهای زمان حرکت ميكرد
به گزارش تفتان ما، با گذشت ۳۵ سال از شهادت دکتر مصطفی چمران، هنوز یاد و خاطره آن شهید ارجمند برای آحاد ملت ایران، الهام بخش و راهنمای آنان در عرصه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و ملی با توکل به خدا و معنویت است.
 
کارنامه شهید چمران نشان می‌دهد زمان‌شناسی، نیازشناسی و تلاش برای شناخت تکلیف و نقش‌پذیری‌های مفید و موثر در پاسخ به دغدغه‌های جامعه اسلامی از جمله ویژگی‌های بارز وی بود؛ به گونه‌ای که در این راستا حتی هجرت و جهاد در سایر بلاد اسلامی، در مصر، فلسطین و لبنان را نیز در دستور اقدام و عمل قرار داد.
 
مصطفی چمران یکی از افراد پرتلاشی است که جهان را به تحسین وا داشت. وی مدرک دکتری در فیزیک پلاسما خود را در امریکا گرفت. در زمان تحصیل در خارج از ایران، او به همراه ابراهیم یزدی، علی شریعتی و صادق قطب‌زاده، شاخه خارج از کشوری نهضت آزادی ایران و همچنین انجمن اسلامی دانشجویان ایران در آمریکا را تأسیس کرد.  
 
در جریان جنگ ایران و عراق، وی یکی از فرماندهان ایران بود. چمران با شروع جنگ، به اهواز رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان‌گذاری کرد. از دیگر کارهای مهم وی ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند. مصطفی چمران در 31 خرداد ماه 1360 در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش شهید شد.
 
در ادامه برخي اساتيد دانشگاه هاي شهرستان خاش در خصوص شخصيت و مقام والاي شهيد چمران در گفت و گو با خبرنگار ما ديدگاه خود را بيان كردند.
 
* شهيد چمران با نثار جان خود در راه نظام الگوي بي بديل براي جامعه شد
يكي از اساتيد دانشگاه هاي شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفت: شهيد چمران با نثار جان خود در راه دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران الگوي بي بديل براي تمامي نخبگان در جامعه ي اسلامي هستند.
 
عبدالمجيد تمنداني تصريح كرد: تمامي اقشار اعم از نخبگان و عوام ملت بايد از افرادي همچون دكتر چمران الگو بگيرند و زندگي اين شهيد را در زندگي اسوه خود قرار دهند.
 
وي گفت: وظيفه هر ايراني پيروي از اسلام، قران و اصل نظام و رهنمودهاي مقام معظم رهبري است و لذا حركت در مسير اهداف نظام و انقلاب به معناي انقلابي بودن هر شخص و گروهي خواهد بود.
 
* شهيد چمران نخبه، علمي، سياسي، نظامي و عرفاني بود
استاد گروه معارف دانشگاه آزاد خاش نيز گفت: شهيد چمران نخبه، علمي، سياسي، نظامي و عرفاني بود.
 
حجت الاسلام ملاشاهي افزود: شهيد چمران مرد عمل بود نه مرد سخن و نمونه كاملي از جهاد و شهادت بود.
 
وي اذعان كرد: هدف مقام معظم رهبري ايجاد رقابت سالم در گروه ها و جريانات سياسي و وحدت و همگرايي بيشتر در بين انقلابيون است.
 
* دکتر چمران نخبه، چهره علمی و سیاسی بود
يكي از اساتيد دانشكده سلامت شهرستان خاش نيز به خبرنگار ما با بيان اينكه دکتر چمران نخبه، چهره علمی و سیاسی بود، اظهار كرد: شهيد چمران خداشناس به معناي واقعي كلمه بود به گونه اي كه دنبال خداوند حتي در غلم نيز جستجو كرد و در فيزيك اتمي به آخرين درجه تحصيل رسيد.
 
مهدي خمر گفت: شهيد چمران همواره به فكر مستضعفان، محرومان و مظلومان جامعه بود و به آنها كمك و ياري ميكرد.
 
وي تصريح كرد: انقلابی بودن مردم ایران باعث شده که قدرتهای مادی دنیا از اسلام و ایران انقلابی حراس داشته باشند و انقلابی بودن از نگاه رهبر باید مربوط به همه دوران ها باشد و حتی جوانانی که انقلاب ۵۷ را ندیدند.
 
* شهيد چمران نمونه كامل دانشمند متخصص و متعهد بود
استاد دروس معارف دانشگاه پيام نور خاش نيز اظهار كرد: شهيد چمران نمونه كامل دانشمند متخصص و متعهد بود كه برمبناي ايدئولوژي ناب اسلامي دغدغه بيداري امت مسلمان را داشت.
 
حجت الاسلام يزدانيان ادامه داد: شهيد چمران برخلاف اقاي برخي روشنفكران شخصيتي انقلابي داشت و به همين دليل فرماندهي جنگهاي چريكي در منطقه را بر زندگي مرفه در آمريكا ترجيح داد و به ياري رهبران انقلابي منطقه شتافت و در نهايت به فيض شهادت نائل آمد.
 
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي يك تحول مقطعي نيست، خاطرنشان كرد: انقلابيون نسل اول شعار صدور انقلاب به كل جهان را سردادند و به فرموده امام راحل جنگ تا رفع ظلم از كل عالم ادامه دارد.
حجت الاسلام يزدانيان گفت: مقام معظم رهبري دقيقاً مسيري را ترسيم فرمودند كه مبناي انقلاب اسلامي بود و از باب اينكه آب را بايد از سرچشمه جست براي درك صحيح معناي انقلاب در فرمايش حضرت آقا مطالعه تاريخ دهه انقلاب و آشنايي با افكار رهبران و فرماندهان دفاع مقدس الزاميست.
 
وي اظهار كرد: برخورد فيزيكي با مخالف بر خلاف فرمايشات رهبري است و دفاع و نشر قلمي و منطقي از انقلاب وظيفه انقلابيون واقعي است.
 
* دكتر چمران با عقيده پاك و خالص به هدف بزرگ الهي رسيد
يكي از اساتيد دانشگاه آزاد خاش نيز اظهار كرد: شهيد دكتر چمران با عقيده پاك و خالص بدون وابسته به گروه هاي سياسي، به هدف بزرگ الهي رسيد و جهاد را در راه آن از آغاز زندگي شروع و به آن ختم كرد.
 
هوشنگ خاشي گفت: شهيد چمران در راه نور معرفت و پيوستگي به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخواست و جان خود را نثار كرد و در اين راه سرافراز زيست و سرافراز شهيد شد و به حق رسيد.
 
* شهید چمران یکی از نخبگان عصر حاضر در زمینه های علمی و اسلامی بود
يكي از اساتيد دانشگاه آزاد شهرستان خاش نيز در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما بيان كرد: شهید چمران یکی از نخبگان عصر حاضر در زمینه های سیاسی، علمی، نظامی و اسلامی بود که به عنوان الگویی مناسب برای جوانان این مرز و بوم تبدیل شده است.
 
يارمحمدي گفت: شهيد چمران با شهامت،  ایستادگی و مقاومت مثال زدنی در بسیاری از صحنه های حساس انقلاب درس خوبی به دشمنان داد.
 
وي اذعان كرد: دكتر چمران فردی متعهد و دلسوز در دوران قبل از انقلاب و نیز در دوران بعد از انقلاب بوده اند که اکنون باعث شده شخصیت این بزرگ مرد همچنان مثال زدنی باشد و خدمات و ایده های آن بزرگوار به کرات یاد شود.
 
يارمحمدي اظهار كرد: امید است که چمران های دیگر این خطه نیز شخصیت والایی همچون شخصیت شهید چمران داشته و چمران گونه زندگی کنند.
 
انتهاي پيام/
 
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 433550
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *