۰
امام جماعت مسجد المهدی(عج) خاش:

فلسفه بيدار ماندن در شب قدر رسيدن به كمال و خودسازي است/ شالوده حكومت علي ابن ابي طالب(ع) بر پايه عدالت بود

امام جماعت مسجد المهدی(عج) خاش گفت: فلسفه بيدار ماندن در شب قدر رسيدن به كمال و خودسازي است و مقام و منزلت اين شب از هزار شب بالاتر است.
فلسفه بيدار ماندن در شب قدر رسيدن به كمال و خودسازي است/ شالوده حكومت علي ابن ابي طالب(ع) بر پايه عدالت بود
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام سيد ابراهيم طباطبايي در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان كه در مسجد المهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به ويژگي هاي مولاي متقيان حضرت علي(ع)، اظهار كرد: شخصيت والاي حضرت علي ابن ابيطالب(ع) قوانين و اصولي دارد كه بايد دوستداران آن حضرت از آن در زندگي خود استفاده كنند و بعنوان راهگشا و چشم انداز حركت صحيح زندگي آنان قرار گيرد.
 
وي با بيان اينكه شب قدر ارزش و جايگاهي بالاتر از هزار شب دارد، تصريح كرد: شب قدر شب بازخواني كتاب اعمال ما است و در اين شب روزه داران و عزاداران امام علي(ع) به صورت خودجوش به نيايش در اين شب پرخير و بركت مي پردازند.
 
حجت الاسلام طباطبايي خاطرنشان كرد: دنياي عصرامروز بايد با سيره و روش و تفكر امام علي (ع) كه برگرفته از سيره و سنت رسول مكرم اسلام(ص) آشنا شوند و در زندگي روزمره خود آن را الگو و سرمشق قرار دهند و از آن پيروي كنند.
 
وي اذعان كرد: هدف حضرت علي(ع) صرفاً تاسيس حكومت نبوده بلكه آن امام بزرگوار در سعي و تلاش بنا نهادن اصول و قانونی بود که به خاطر آن قنون حتی حاضر شد خود را فدا کند اما ذره ای از این اصول و آرمان که جامعه امروز تشنه آن است زیر پا گذاشته نشود.
 
حجت الاسلام طباطبايي گفت: شالوده حكومت والاي علي ابن ابي طالب(ع) بر پايه عدالت و عدل و داد در جامعه بود و بخاطر همين عدل و داد بود كه او به شهادت رسيد.
 
وي اظهار كرد: امام علی(ع) در طول تاریخ بعنوان نماد و نشانه عدل و داد بوده و تعدادی نیز سعی داشتند کل شخصیت آن امام را در دو ویژگی برجسته صداقت و عدالت خلاصه کنند که به یقین امروز این دو اصل بزرگ گمشده بشریت و تاریخ امروز است.
 
در ادامه این مراسم اربابي مداحل اهل بیت در وصف شهادت حضرت علی ( ع ) به مداحی پرداخت.
 
گفتنی است برنامه های خواندن دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، گستراندن سفره های سحری از دیگر برنامه های شب نوزدهم ماه رمضان در شهرستان خاش بود .
 
انتهای پیام/
 
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 433676
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *