۰
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد

لزوم ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان مقیم کشورهای هدف سرمایه‌گذاری

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانک اطلاعات ایرانیان مقیم در کشورهای هدف سرمایه‌گذاری تهیه شود.
لزوم ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان مقیم کشورهای هدف سرمایه‌گذاری
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی اوسط هاشمی صبح امروز در جلسه کمیسیون توسعه روابط خارجی که صبح امروز در محل استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: بانک اطلاعات مربوط به ایرانیان و هم استانی‎های مقیم در کشورهای هدف به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت‌های سرمایه‌گذاری این کشورها برای توسعه روابط به ویژه تجاری و اقتصادی تهیه شود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: لیدرهای دارای موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که بخشی از آنها بومی این استان نیز هستند و در کشورهای هدف 9گانه مقیم هستند یا به آن کشورها رفت و آمد دارند برای ما یک سرمایه هستند لذا باید با هدف توسعه روابط شناخت خوبی از این افراد داشته باشیم.
این مسؤول ادامه داد: استفاده از ظرفیت‎های سرمایه‎گذاری مردمی حتی در یک طرح می‎تواند با اعتبار تملک دارایی یک سال استان پرهزینه ای مثل استان ما نیز هم وزن باشد.
وی با اشاره به برپایی اجلاس‌هایی همچون اجلاس سه جانبه ایران، افغانستان و هندوستان و همچنین اجلاس آیورا ادامه داد: آینده از آن اقیانوس هند است تمام کارآفرینان بزرگ به اقیانوس هند می‎اندیشند چرا که این کشورها دارای ظرفیت بالای تولید نفت و گاز و انرژی و دریا هستند.
هاشمی بیان کرد: برای هر کشور هدف‌گذاری کنید، اول کشور هدف را به خوبی بشناسید و بعد خودمان را به آن کشورها بشناسانیم آینده از آن بازارهای نو ظهور است و اقتصاد نو با بازار نو همراه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم دبیرخانه دائمی اجلاس آیورا را به محوریت استان و مرکزیت چابهار ایجاد کنیم، بر توسعه تجارت الکترونیک نیز تأکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بر شناسایی موانع توسعه ارتباط پایدار با این کشورها تأکید کرد و افزود: با شناسایی موانع ارتباط پایدار از طریق هموطنانی که به آن کشورها رفت و آمد دارند می‎توانیم در راستای رفع این موانع گام برداریم.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 433727
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *