۰
رئیس دانشگاه زابل:

۴ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های پژوهشی دانشگاه زابل اختصاص یافت

رئیس دانشگاه زابل گفت: با هدف حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی ۴ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه زابل اختصاص داده شد.
 ۴ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های پژوهشی دانشگاه زابل اختصاص یافت
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، موسی بهلولی صبح امروز در جلسه نقش‌آفرینی دانشگاه در توسعه منطقه و اجرای طرح‌های کارآفرینی در دانشگاه زابل اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص اقتصاد مقاومتی باید نقش‌آفرینی دانشگاه در عرصه سازندگی را مورد توجه قرار داد و از پتانسیل‌های موجود بهره‌برداری کنیم.
رئیس دانشگاه زابل گفت: مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه از آن در جهت تولید محصولات زراعی و باغی از اهمیت ویژه‌‍ای برخوردار است و یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می‌شود.
وی با شاره به اینکه ارزیابی و پتانسیل‌سنجی واجرای طرح‌های سازنده در جهت تحقق اقتصاد‌مقاومتی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تصریح کرد: نیازسنجی بازار کشورهای مجاور جهت صادرات، اشتغال‌زایی خانگی و صنایع کوچک زودبازده و توجه به مسئله گردشگری به توسعه پایدار شهرستان زابل کمک می‌کند.
بهلولی افزود: از آنجائی که ظرفیتهای فراوانی در بخش گیاهان دارویی در این شهرستان وجود دارد بنابراین تولید گیاهان دارویی موجب رشد اقتصادی و اشتغال پایدارمردم منطقه می‌شود.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا درآمد از محل تولید علم داشته باشیم افزود: این درآمد نباید به این معنی تلقی شود که محصولات متعارف کشاورزی از قبیل گوجه، خیار و ... تولید و عرضه شود بلکه باید از محل اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و اجرای طرح‌های علمی و فنی و با توجه به وجود نیروهای متخصص و کارآمد و برخورداری از پتانسیل‌های فراوان در دانشگاه برای مجموعه کسب درآمد کنیم.
بهلولی گفت: دانشگاه زابل به لحاظ قرار گرفتن در منطقه محروم سیستان نقش بسیار با اهمیت دیگری را نیز در سرلوحه امورات خود قرار داده و تلاش می‌کند تا مشکلات منطقه را به صورت علمی بررسی و در خصوص ماندگاری مردم و افزایش امید به زندگی به شیوه‌های صحیح راهکار ارائه کند.
وی افزود: با توجه به رویکردهای کلان ملی، ورود و مشارکت دانشگاه در سازندگی کشور و رفع مشکلات منطقه با ارائه راهکارهای عالمانه مطالبه‌ای منطقی و اجتناب‌نا‌پذیر است.
انتهای پیام/تسنیم
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 433734
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *