۰
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نرخ سود تسهیلات کشاورزی به ۱۵ درصد کاهش یافت

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: نرخ سود تسهیلات کشاورزی در جلسه شورای پول و اعتبار به ۱۵ درصد کاهش یافت.
نرخ سود تسهیلات کشاورزی به ۱۵ درصد کاهش یافت
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده گفت: در یک هزار و دویست و بیستمین جلسه شورای پول و اعتبار پس از تصویب کاهش نرخ سود سرمایه‌گذاری برای کلیه بخش‌های اقتصادی کشور از 21 درصد فعلی به 18 درصد، با تلاش مجدانه و ارایه ادله متقن از سوی وزیر جهاد کشاورزی و همچنین مساعدت های وزیر اقتصاد  و رئیس کل بانک مرکزی این نرخ برای بخش کشاورزی به 15 درصد کاهش یافت.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در این جلسه هماهنگی‌‌ لازم نیز با شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی برای عملیاتی کردن این نرخ سود به عمل آمد.
براساس تصمیم شورای پول و اعتبار، مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از تاریخ 16 تیرماه سال جاری از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری، لازم الاجرا خواهد بود.
بخشنده اظهار امیدواری کرد که با توجه به ویژگی های تولید در بخش کشاورزی،نرخ 14 درصدی فعلی سود تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز با تلاش و مساعدت مراجع ذیربط، سه تا چهار درصد کاهش یابد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 433740
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *