۰
گزارش تفتان ما از تفاوت حقوق از سرا تا ثريا؛

حقوق های نجومی مدیران دولت روحاني و حقوق تحقیرآمیز معلمان!

در حالی که حقوق معلمان بسيار تحقير آميز است و همچنين برای افزایش ۱۰۰ هزار تومان حقوق سالیانه میلیون‌ها کارگر ۶ ماه مذاکره و چانه‌زنی صورت می‌گیرد اما در مقابل طبقه‌ای از مدیران اشرافی در دولت روحاني شکل گرفته‌اند که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند.
حقوق های نجومی مدیران دولت روحاني و حقوق تحقیرآمیز معلمان!
به گزارش تفتان ما، در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی دیگر نمی توان مردم را از واقعیتهای اجتماع دور و نا آگاه داشت و اخبار و اطلاعات از کانالهای گوناگون منتشر می شوند. دیگر شاید انسان نا آگاه و چشم و گوش بسته در این عصر معنا ندارد.
 
در روزهای اخیر افشای بخشی از حقوق های کلان با رقم های نجومی برخی مدیران و مسئولان ادارات، بانک ها و صندوق های دولتی از کیسه بیت المال ملت، موجی از نفرت و انزجار عمومی را در پی داشت و انتشار وسیع در فضای عمومی و مجازی  و شبکه های اجتماعی  موجب ایجاد جو مطالبه گری برای برخورد با مدیران متخلف، اختلاس گر و دزدان پنهان بیت المال شده است.
 
البته اینها بخشی از دریافتی های این مدیران است انواع تسهیلات، رانت ها، حق عضویت کلان در هیات مدیره  شرکت ها و موسسات مختلف دولتی، زد و بند با شرکت ها و سرمایه گزاران و سهامداری پر سود که با رانت بدست آمده و… و.. بخش های پنهان آن است .
 
این روزها فیش های چند صد میلیونی بعضی از مدیران به برکت همین فضای مجازی خبر ساز شد و دولتمردان و مسئولان قضایی و غيره واکنش های متفاوتی نشان دادند.
 
اما در اين بين هستند كارگران و افرادي كه خيلي خيلي هزينه حقوقشان كمتر از فيش هاي نجومي است مثلاً لحضه ای فیش معلم فداکار  و صدها معلم مانند او را به مبلغ تقریبی 4 ميليون و پانصد هزار ريال در دورترین و سخت ترین شرایط که تا شش ماه هم پرداخت نشده بود وقتی در کنار فیش حقوق نجومی این مدیران گذاشتم به وجود  عدالت در دولت روحاني دچار شک و تردید شدم.
 

 
اگرچه وضعیت سایر اقشار ضعیف مانند کارگران ساده و صنعت کاران و کشاورزان و جوانان بیکار و غیره نیز اسفناک است اما مشکلات معلمان که با روح و روان نسل ها و نیرهای آینده سروکار دارند بر کل کشور و آینده آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.
 
ملتی که نتواند آموزش و پرورش خود را درست ساماندهی کند هرگز به قله های پیشرفت دست نخواهد یافت همه نیرهای موثر کشور در آموزش و پرورش رشد می یابند و ساخته می شوند که اگر وضعیت این نهاد خراب شد بنیان های علم و فرهنگ و پیشرفت جامعه فرو خواهد ریخت. اگر امروز خشت این خانه کج گذاشته شد فردا با هزاران برنامه و هزینه های هنگفت درست نخواهد شد.
 

 
بعد این حقوقهای نجومی که گویا تعدادشان هم کم نیست با رئیس جمهور ابر قدرتهای غرب و شرق و بزرگ و کوچک دنیا مقایسه کرديم دیديم هیچکدام به گرد مدیران ما نمی رسند !!؟
 
آری بعضی از مسوليت ها مهم هستند و نباید انتظار داشت حقوق همه یکسان باشد ولی نباید تفاوت از سرا تا ثریا باشد ؟! نباید حقوق چند صد میلیونی یک  پشت میز نشین  برابر با حقوق حداقل چند صد معلم زحمت کش در شرایط سخت  باشد و انتظار داشت که جامعه ایی بدون اختلاس، خشونت، اعتیاد، طلاق و صدها بزهکاری اجتماعی دیگر داشته باشیم و باز هم  از شعار  عدالت در دولت روحاني گوش فلک را کر کنیم؟؟
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 433853
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *