۰
گزارش تفتان ما از شوراي نگهبان؛ اثرگذارترین دستگاه در نظام؛

شوراي نگهبان؛ نبض انقلاب و نظام جمهوري اسلامي/ شورای نگهبان سپری مستحکم برای جلوگیری از ورود مفسدین به پست هاي كليدي است

شوراي نگهبان نبض انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است و در اين شورا وفادارترین افراد نسبت به اسلام و انقلاب حضور دارند که وظیفه آنها در کشور سنگین و بسیار حساس است.
شوراي نگهبان؛ نبض انقلاب و نظام جمهوري اسلامي/ شورای نگهبان سپری مستحکم برای جلوگیری از ورود مفسدین به پست هاي كليدي است
به گزارش تفتان ما، 26 تيرماه سالروز تأسيس شوراي نگهبان قانون اساسي است و اين شورا يكي از نهادها و ساختارهاي اساسي در نظام حقوقي جمهوري اسلامي ايران است كه قانون گذار اساسي وظايف نظارت بر مصوبات مجلس از حيث عدم مغايرت با موازين شرع و قانون اساسي، تفسير قانون اساسي و نظارت بر انتخابات و همه پرسي را در صلاحيت اين نهاد قرار داده است.
 
مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در اهمیت جایگاه شورای نگهبان می‌فرمایند: ما برای اینکه به‌طورکلی از سلامت نظام مطمئن باشیم، مهمترین و رساترین و فعال‌ترین و مؤثرترین مجموعه ما همین شورای نگهبان است. شورای نگهبان عماد ملت و دین و مایه سکینه قلوب مؤمنین است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‌رود. نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است و اعتبار نظر شورای نگهبان هم‌وزن اعتبار اصل قانون اساسی است.
 
با توجه و تأمل در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که برای همه ما فصل الخطاب است متوجه اهمیت و ضرورت وجودی این نهاد مقدس می‌شویم.
 
* شوراي نگهبان نبض انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است
امام جمعه شهرستان خاش در اين خصوص، در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه اگر شوراي نگهبان نبود بدون شك حكومت ما اسلامي نبود، اظهار كرد: اسلاميت در ايران اسلامي در گرو مشروعيت قانون اساسي است و اين تكليف و وظيفه بسيار سنگين و خطرناك توسط شوراي نگهبان به بهترين شكل انجام شده است.
 
حجت الاسلام محمدحسين ميري با بيان اينكه تضعيف شوراي نگهبان بعنوان حافظ نظام و انقلاب امري زشت است، تصريح كرد: بدون شك و ترديد اگر شوراي نگهبان نبود سرانجام انقلاب به مشروطيت تبديل مي شد.
 
وي گفت: جايگاه و ارزش شوراي نگهبان طبق فرمايش امام خميني(ره) جایگاه یک روز و مناسبتی نیست، بلکه جایگاهی کامل و برتر است که از اول انقلاب تا امروز استمرار داشته و تا آخر هم خواهد ماند.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به تمديد حكم آيت الله جنتي توسط رهبر انقلاب،  ادامه داد: در شورای نگهبان وفادارترین افراد نسبت به اسلام و انقلاب حضور دارند که وظیفه آنها در کشور سنگین و بسیار حساس است.
 
* شورای نگهبان در حفاظت و پاسداري از ارزش ها و كيان انقلاب جایگاه ویژه ای دارد
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش نيز در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: رسالتی که در شورای نگهبان وجود دارد به قدری بزرگ و ارزشمند است که از این جهت عظمت کشور به رخ جهانیان کشیده می شود.
 
مولوي عبدالستار حسين زهي تصريح كرد: در قانون اساسي براي شوراي نگهبان وظايف بسيار خطيري را تعيين كرده اند كه مهمترين آن تاييد صلاحيت است كه در اين خصوص اين شورا در برهه هاي حساس انقلاب به خوبي عمل كرده است.
 
وي  گفت: شورای نگهبان بعنوان یکی از ارکان ارزشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پالایش کننده و جدا کننده ناخالصی ها در کشور محسوب می شود.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش اظهار كرد: در انتخاباتهای گذشته و مباحث نظارتی این موضوع شایستگی نیروها در این مجموعه بزرگ انقلاب به اثبات رسیده است و شورای نگهبان به عنوان بازویی قوی و مستحکم در انقلاب و در کنار رهبری توانسته به استحکام نظام اسلام کمک کند.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 434060
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *