۰
گزارش تفتان ما از دورهمي به اسم همايش به كام انتخابات و جمع كردن راي؛

اعتراف استاندار دولت بنفش؛ در انتخابات همه چيز در دست رقيب است!/بازهم استاندار خوشگذراني در منطقه بكر تفتان را به خاك هاي سيستان ترجيح داد

استاندار سیستان بلوچستان در سفر دو روزه به منطقه خوش آب و هواي تفتان اعتراف كرد كه در انتخابات آينده همه چيز در دست رقيب است.
اعتراف استاندار دولت بنفش؛ در انتخابات همه چيز در دست رقيب است!/بازهم استاندار خوشگذراني در منطقه بكر تفتان را به خاك هاي سيستان ترجيح داد
به گزارش تفتان ما، از ديدار ها و نشست هاي كه براي نخستين بار بعد از سه سال از عمر دولت روحاني در اين شهرستان برگزار شده بود به خوبي از برنامه ريزي براي انتخابات و جمع كردن راي براي دولت روحاني نمايان بود.
 
في الواقع رنگ و بوي انتخابات در سخنان پرنقض و كنايه دار استاندار سيستان و بلوچستان كاملا استشمام ميشد.
 
علي اي حال، هرچه به پايان عمر دولت كليد حسن روحاني نزديك ميشويم از اينگونه جلسات انتخاباتي به اسم حل مشكلات مردم و به بهانه نشست زياد به گوش مي رسد و اين نشست ها و ديدارها كه در رسانه هاي دولت به اسم همايش فرمانداران در جهت حل مشكلات استان، اسم برده مي شود اما به كام  انتخابات به اتمام رسيده.
 
مهمترين نكته اي كه از همايش فرمانداران در دره گل استنباط مي شود خوشگذراني و تفريح اوسط هاشمي در مقابل بادهاي 120 روزه و شرايط بحراني سيستان و تلف شدن هزاران ماهي در تالاب هامون است كه اين خوشگذراني در حاشيه دامنه ييلاقي تفتان را به ديدن وضعيت نامطلوب و سخت مردم مظلوم و تفت ديده سيستان ترجيح مي دهد.
 
بهتر بود مرد پرحاشيه استان از بانوي پرحاشيه دولت بنفش روحاني كه سكانداري سازمان محيط زيست را دارد دعوت ميكرد تا ضمن برگزاري اين همايش انتخاباتي در منطقه سيستان، راه حلي براي احياء تالاب هامون نيز پيداكند.
 
در ادامه به رسم ادب و حرفه اي خبرنگاري گذري بر اين نشست ها و ديدارهاي شعاري و وعده هاي انتخاباتي استاندار در شهرستان خاش زديم؛
 
علی اوسط هاشمی در سفر به شهرستان خاش در همايش فرمانداران 19 شهرستان استان در منطقه دره گل تفتان شركت و از طرح هاي مختلف عمراني اين منطقه بازديد كرد.
 
استاندار سيستان و بلوچستان در ادامه با اقشار مختلف مردم از جمله؛ علما، معتمدان و ریش سفیدان قبایل و طوایف و مسئولان اين شهرستان ديدار كرد.
 
* قشنگی و زیبایی های طبیعت در نگاه مرمان این دیار نقش بسته است
استاندار سيستان و بلوچستان در اجتماع مردم سنگان واقع در دامنه شرق تفتان، اظهار كرد: قشنگی و زیبایی های طبیعت به خوبی در نگاه ها، رفتار و کردار انسانی مرمان این دیار نقش بسته است.
 
علي اوسط هاشمي افزود: همانطور که طبیعت شادابی پیدا کرده، انسانها نیز به وسعت زیبایی های طبیعت کدورتها را از نگاهها و دلها پاک می کنند.
 
وي با بيان اينكه مردمان خونگرم شهرستان خاش مهمان نواز هستند، گفت:  شهرستان خاش قطب پسته، زردآلو، انجیر، معدن و گردشگری استان است و بايد براي بالقوه كردن اين پتانسيل ها برنامه ريزي كرد.
 
اوسط هاشمی گفت: نعمت های فراوان خدادادی درجای جای شهرستان خاش وجود دارد که برای بهره مندی مناسب از آنها باید تمامی مسوولان و مردم دست دردست هم دهند.
 
وی افزود: تشکیل شورای پژوهشی متشکل از علما، نخبگان و اندیشمندان برای استفاده از ظرفیتها و کمک به توسعه همه جانبه منطقه ضروری است.
 

 
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه ریزی و نگاه کارشناسی برای توسعه منطقه مورد توجه دولت است و باید تلاش کنیم استان سیستان و بلوچستان که از نظرها دورمانده از این ناشناختگی بیرون آید.
 
وی اظهار كرد: تامین امنیت و کمک به توسعه یکپارچه منطقه با استفاده از توان و ظرفیت مردمان خوب این دیار در اولویت کارهای نظام است.
 
هاشمي با تشریح جایگاه ممتاز شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان، گفت: باید از تمام توان و استعدادهای خود برای رشد و توسعه شهرستان استفاده کنیم .
 
وي اظهار كرد: بافراهم شدن زیرساختهای لازم درمنطقه گردشگری تفتان بویژه دشت دقال که محل مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و تفریحی است، گام موثری در زمینه فعال شدن این صنعت برداشته می شود.
 
* اتحاد و همدلی مردم این استان ریشه تاریخی دارد
استاندار سیستان و بلوچستان همچنين در ادامه اين سفر با حضور در جمع علماء، بزرگان، معتمدان و سران طوايف و قبايل و شوراهای اسلامی و مسئولان این شهرستان، اظهار كرد: اتحاد و همدلی مردم این استان ریشه تاریخی دارد و با وجود تمام توطئه های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، وحدت و همبستگی مردم هیچگاه خدشه دار نشده است.
 
علي اوسط هاشمي گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تلاش زیادی برای رخنه در صفوف به هم فشرده مردم این سامان کردند تا شاید با ایجاد تفرقه بتوانند ضربات سنگینی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.
 
وي تصريح کرد: مردم این استان به برکت وجود دین مبین اسلام و پیامبر عظیم الشان حضرت محمد مصطفی(ص) و قرآن کریم همواره با صمیمت خاصی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته اند و در مقابل دسیسه های دشمنان قاطعانه ایستادگی کرده اند.
 
هاشمي گفت: بازارچه مرزی روتک یکی از ظرفیت های خوبی است که باید فعال شود، البته در این زمینه اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که بزودی خبرهای خوشی از آن به استحضار مردم خوب این دیار خواهد رسید.
 

 
وي بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در این منطقه ارائه شده اما به سبب گستردگی و محرومیت های گذشته، همچنان نیازمند توجه ویژه مسوولان است و زمینه برای کار کردن فراوان دارد.
 
هاشمي اظهار کرد: با هدف حمایت از کشاورزان در هر روستایی که اراضی خود را یکپارچه سازی کنند دولت بصورت رایگان طرحهای آبیاری نوین اجرا می کند.
 
* ضعف در خدمات زیرساختی و گردشگری و حمایت ناکافی از بخشهای کشاورزی
علی کرد نماینده مردم شهرستانهای خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی نيز در ادامه اين نشست با اشاره به مشكلات اين شهرستان، اظهار كرد: دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، نداشتن راههای دسترسی مناسب، ضعف در خدمات زیرساختی و گردشگری و حمایت ناکافی از بخشهای کشاورزی و نبود سرمایه گذاری در حوزه صنعت از دغدغه های مهم مردم خاش است.
 
وي با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاي شهرستان خاش، گفت: سنگان، کوشه، تمندان، کوته، ولان، تمین و دشت دقال از جمله روستاها و مناطق کوهپایه ای و مناطق ییلاقی و سرسبز رشته کوه تفتان هستند که با باغ ها و مزارع و دیگر جاذبه های دیدنی و تاریخی فراوانشان، توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.
 
* مشكلات و نارسايي هاي بسياري در شهرستان خاش است
محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه، بیان کرد: اجرای طرحهای گازرسانی، راه آهن، آبرسانی و راه سازی در کنار رونق بخشیدن به فعالیتهای مرزی از جمله تجارت مرزی و گردشگری و توسعه فعالیتهای کشاورزی از نیازها و ضرورتهای مهم منطقه خاش به شمار می رود.
 
رضا کرد از معتمدان بخش مرکزی خاش هم، گفت: تبدیل منطقه پشتکوه به بخش، شهر شدن اسماعیل آباد، تقویت گردشگری سنگان و تفتان، راه اندازی بازارچه مرزی و ایجاد راه دسترسی به مرز، ایجاد اداره آموزش و پرورش و مراکز آموزش شبانه روزی در پشتکوه و مرز روتک در کنار پیگیری برای مطالبات بیمارستان از بیمه از جمله خواسته های مهم مردم منطقه از دولتمردان است.
 
همچنين در ادامه كريم بخش كردي از معتمدان بخش نوک آباد و حسین ریگی عضو شورای اسلامی شهر خاش و ابراهیم هاشمی پور رئیس شورای شهر نوک آباد در خصوص مشكلات سح شهرستان به ايراد سخنراني پرداختند.
 
* ضرورت خدمات رساني شايسته به مردم استان
استاندار سيستان و بلوچستان نيز در همايش فرمانداران استان كه در منطقه دره گل تفتان برگزار شد، برضرورت خدمت رسانی شایسته به مردم تاکید كرد و گفت: اخلاق مداری، صداقت، سلامت، رازداری، امانت داری و تکریم ارباب رجوع باید مبنای رفتار مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و نظارتی باشد.
 
هاشمی تصریح کرد: آشنایی با فرهنگ سازمانی، رعایت قوانین و مقررات اداری و همکاری و تعامل بین واحدها به موفقیت کارکنان کمک می کند .
 

 
وي از درک بالا، فهم و شناخت وسیع مردمان این خطه قدردانی کرد و گفت: روحیه مسالمت آمیز مردمان این خطه فرصتی را پدید آورده که استان در مسیر سازندگی قرار بگیرد و دولت نیز در شان این مردم و موقعیت منطقه سرمایه گذاری کند.
 
* همه چيز در دست رقيب است!
استاندار با بيان اينكه درست است که همه چیز در دست رقیب است، خاطرنشان كرد: بذر توسعه استان با برخورداری از نگاه نظام و با قد و قواره منطقه کاشته شده و در سالهای آتی ثمرات آن را مردمان خوب استان و کشور حس خواهند کرد.
 
* زيرساخت هاي صنعت گردشگري در منطقه تفتان در حال ايجاد است
کامبیز مشتاق گوهری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نيز در کارگروه تخصصی گردشگری استان كه در ادامه همايش فرمانداران برگزار شد، اظهار كرد: بسیاری از زیرساخت های صنعت گردشگری برای بهره برداری از جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی دیدنی و زیبای حاشیه کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان در حال ايجاد است.
 
وی بیان کرد: دره زیبای جم چین، دشت دقال و روستای تمندان به عنوان عالی ترین مناطق گردشگری تفتان تلقی می شوند که بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری و توسعه گردشگری استان فراهم می کند.
 

 
گوهري اظهار كرد: ارتفاعات تفتان مملو از پوشش گیاهان دارویی از جمله بادام تلخ، پونه، درمنه، آویشن خار گلک و گرمونه است و گهگاه حیواناتی چون روباه، شغال، گرگ و کبک در این ناحیه دیده می شوندکه درهمین راستا حفاظت ازعرصه های طبیعی وگونه های منحصربفردگیاهی وجانوری ضروری است.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 434380
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *