۰
پيگيري تفتان ما از خبري عجيب و غريب در فضاي مجازي؛

ماجراي تبلیغ حاشیه ساز شربت تریاک در خاش + تصاوير

توزيع شربت خالص ترياك در خاش؛ خبر کوتاه اما غیر قابل باوری که در فضاي مجازي دست به دست شد و در صدر اخبار فضای مجازی و محاوره‌های عمومی قرار گرفت و تبدیل به بحث داغ در فضای مجازی شد.
ماجراي تبلیغ حاشیه ساز شربت تریاک در خاش + تصاوير
به گزارش تفتان ما، تئوری‌های نخست در خصوص معضل اينترنت از شكل گيري فضايي ياد ميكند كه اين فضا به گونه اي مجازي روابط افراد را رقم ميزند و شايد نامگذاري اين فضا به همين دليل باشد.
 
در ابتداء، پیدایش اینترنت صرفاً به‌منظور انتقال اطلاعات درون‌شبکه‌ای و تنها میان دو دستگاه صورت گرفت اما ادامه آن روند در کنار رشد روزافزون ابزار تکنولوژیک ارتباطی شرایطی را رقم زد که افراد از دوردست‌ترین نقاط نیز دیدن به عمل آورند.
 
چنین محیطی فضای رسمی جامعه را برهم زد و شرایطی را بوجود آورد که هم جنبه‌های مثبت و هم جنبه‌های منفی به خود دید و در همين فضاي مجازي چندي قبل خبري با عنوان"تبليغات عجيب و غريب شربت ترياك در شهرستان خاش" دست به دست چرخيد و موجب تعجب مخاطبان شده بوده و در صفحات مجازی بارها و بارها دیده شد.
 
حتی شنیدن این خبر موجب می‌شد که مخاطبان به سایت‌های مختلف مراجعه کنند تا تصوير بنر اين تبليغات را كه در مركز شهر و در مكاني پر رفت و آمد و جلوي چشمان مسئولان نصب شده بود را مشاهده كنند.
 

 
برای پیگیری بیشتر به سراغ مجري و پزشك توزيع اين شربت در شهرستان رفتيم و از وي خواستيم تا جزييات بيشتري در اين خصوص بيان كند و به دليل حفظ آبرو شخص از ذكر نام وي خودداري مي شود.
 
* شربت ترياك مورد تاييد وزارت بهداشت و درمان است
اين مجري طرح توزيع شربت ترياك در شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه با مجوز رسمي مشغول به ترك اعتياد معتادان به صرت سرپايي است، اظهار كرد: با مجوز اداره سلامت روان اعتياد و الكل معاونت درمان نسبت به ترك معتادين با شربت متادون و ساير داروها اقدام ميكرديم كه به تازگي شربت اپيوم يا شربت ترياك به درمان معتادان مي پردازيم.
 
وي افزود: مدت درمان نگهدارنده با شربت ترياك براساس پروتكل درمان وزارتخانه 2 تا 5 سال جهت مصرف كنندگان شيره، ترياك و هروئين كه مدت زمان زيادي مصرف كننده بوده اند ولي سابقه ترك مناسبي نداشتند، است.
 

 
اين پزشك با رد بسياري از شايعاتي كه در خصوص شربت ترياك در فضاي مجازي منتشر شده، تصريح كرد: شربت ترياك صرفاً براي ترك اعتياد است و به هيچ وجه بعنوان جايگزين مواد مخدر به معتادين تحويل نمي شود.
 
وي اذعان كرد: متقاضي اعتياد طي 2 ماه اول بايستي مراجعه مكرر جهت ويزيت و دريافت شرت به پزشك درمانگر داشته باشد و سپس جهت مسافرت به خارج از شهر يا استان كارت ويژه درمان و حمل شربت اپيوم يا شربت ترياك براي وي صادر خواهد شد.
 
* بنر شربت ترياك از سطح شهر جمع آوري شد
وي با بيان اينكه متن نوشته شده در بنر اشتباه سهوي بوده است، اظهار كرد: پس از انتشار اين خبر در فضاي مجازي و درج متن اشتباه كه سبب سوء برداشت مردم شده بود، بنر مربوطه توسط كاركنان اين مركز از سطح شهر جمع آوري شده و از شهروندان بابت اين اشتباه سهوي عذرخواهي ميكنيم.
 

 
* فرهنگ سازي در فضاي مجازي ضرورتي مهم
به گزارش خبرنگار تفتان ما، حفظ و رعایت اصول رفتاری جامعه در این فضا نیز از دیگر قواعد حاکم بر جهان مجازی است. جهان مجازی به دلیل دیواره‌های کوتاهی که دارد، امکان بروز رفتارهای هنجارشکنانه را افزایش می‌دهد. تنها در صورت فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی این فضا است که می‌تواند از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری کند. بی‌شک، اگر سازوکار مناسبی برای ایجاد چنین مدلی از جانب سازمان‌های دولتی برپا شود و ضرورت این امر برای مردم تبیین شود، علاوه بر اینکه از این حرکت استقبال‌های فراوانی خواهد شد، ثمرات فراوانی خواهد داشت.
 

.

.

.

.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 434426
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *