۰
به مناسبت یادواره اولین شهيد وحدت و سازندگي كشور؛

مسابقات تیراندازی اهداف پروازی ” تراپ” قهرمانی استان به میزبانی شهرستان خاش برگزار می شود

رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش گفت: مسابقات تیراندازی اهداف پروازی " تراپ" قهرمانی استان به مناسبت یادواره اولین شهدای وحدت و سازندگي كشور به میزبانی اين شهرستان برگزار می شود.
مسابقات تیراندازی اهداف پروازی ” تراپ” قهرمانی استان به میزبانی شهرستان خاش برگزار می شود
عبدالغفور قلندرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: مسابقه تیراندازی اهداف پروازی (تراپ) قهرمانی استان برای دومين بار به مناسبت یادواره اولین شهدای وحدت در بخش ایرندگان خاش برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه این مسابقات جمعه 29 مرداد راس ساعت ۹ صبح در روستای مارندگان بخش ایرندگان برگزار می شود، افزود: این رقابت ها با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی بخش ایرندگان، بخشداری ایرندگان، هیات تیراندازی و اداره ورزش و جوانان خاش به میزبانی شهرستان خاش اجرا می شود.
 
قلندرزهي با بیان اینکه پلاکادرهای اطلاع رسانی این رقابتها در سراسر استان نصب شده است، تصریح کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقات می توانند به ادارات ورزش و جوانان سطح استان مراجعه و نام نویسی کنند.
 
وی بیان کرد: این رقابتها به مناسبت گرامی داشت ۱۶ مرداد سالروز به شهادت رسیدن اولین شهدای وحدت کشور و جهاد سازندگی شهیدان ‘ولی الله نیکبخت و امام بخش ریگی’ و با هدف توسعه و تعمیم ورزش تیراندازی و ایجاد بستری مناسب برای علاقمندان این رشته در بخش ایرندگان روستای مارندگان، محل پل مارندگان برگزار می شود.
 
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش تعداد تیم های شرکت کننده را حداکثر 2 تیم از هر شهرستان عنوان كرد و گفت: پيش بيني مي شود حدود 200 تيرانداز استان در اين دوره شركت كنند و هر نفر جهت شرکت در مسابقات بابت فشنگ، بشقابک، دستگاه پرتاب و حق داوری بايد هزينه ورودي را پرداخت كند.
 
وي با بيان اينكه اين رقابت ها به صورت تيمي و آزاد برگزار مي شود، اذعان كرد: بیش از 300 ورزشکار سيستان و بلوچستان در رشته تيراندازي مشغول به فعاليت هستند و دررقابت هاي مختلف به خوبي نقش آفريني كرده اند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی رشته تراپ به عنوان اولین رشته از گروه اهداف پروازی در انگلستان ایجاد شد. در ابتدا این ورزش با تیراندازی به کبوتران زنده ای انجام میشد، که از قفسی رها میشدند. نام تراپ به معنی تله نیز از همان زمان باقی مانده است. اکنون نیز به دستگاههای پرتاب بشقابک در هر سه رشته اصلی یعنی تراپ، تراپ دوتایی و اسکیت ماشینِ تراپ می گویند. در سال ۱۸۰۰ این ورزش تقریبا با همین مشخصات در آمریکا آغاز شد.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 434438
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *