۰
یک نماینده مجلس عنوان کرد

رد ادعای امتناع مسئولان بیمارستان نمازی از انجام عمل پیوند کودک افغانستانی/ مرگ به‌علت پیشرفت سریع بیماری بوده

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه فوت کودک افغانستانی در بیمارستان نمازی شیراز به جهت تشدید بیماری بوده است، هرگونه ادعایی مبنی بر امتناع مسئولان بیمارستان از انجام عمل پیوند را به دلیل ممنوعیت عمل پیوند اتباع غیرمجاز تکذیب کرد.
رد ادعای امتناع مسئولان بیمارستان نمازی از انجام عمل پیوند کودک افغانستانی/ مرگ به‌علت پیشرفت سریع بیماری بوده
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،محمدجواد جمالی در واکنش به علت فوت دختر 12 افغانستانی در بیمارستان نمازی شیراز، افزود: این کودک در بخش اطفال بستری بوده و کبد وی به جهت بیماری ویلسون از کار افتاده بود؛ مسئولان بیمارستان نیز کارهای اولیه درمانی را آغاز کرده بودند که بیماری تشدید می‌یابد تا جایی‌که بیماری ویلسون به سیروز تبدیل می‌شود که در این شرایط کبد به طور کلی از کار می افتد و بافت کبد تغییر می‌کند.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این کودک در حال مراحل درمان و وخیم شدن وضعیت بیماری فوت می‌کند و اینکه گفته می شود بیمارستان از انجام پیوند کبد خودداری کرده اظهارنظر درستی نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره قانون ممنوعیت انجام عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز در کشور، تصریح کرد: این قانون برای چنین بیماران اورژانسی نیست بلکه برای جلوگیری از سوءاستفاده گرانی است که اقدم به دلالی برای خرید و فروش اعضای بدن می‌کنند.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه می‌گویند به جهت ممنوعیت عمل پیوند اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور، چنین عملی برای کودک افغانستانی انجام نشده را تکذیب می کنم زیرا چنین چیزی صحت ندارد.
روز گذشته خبری تحت عنوان فوت لطیفه رحمانی دختر 12 ساله اهل کشور افغانستان مطرح شد؛ گفته می شود این بیمار که در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود به جهت ممنوع بودن عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز در ایران درگذشت این در حالی است که مسئولان بیمارستان نمازی شیراز معتقدند که امکان عمل پیوند به دلیل رشد سریع بیماری وجود نداشته است.
انتهای پیام/فارس
 
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 434477
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *