۰
رئیس کمیسیون انرژی مجلس

دولت بدون نظر نظر مجلس و هیئت تطبیق قوانین نمی‌تواند الگوی جدید قراردادهای نفتی را بررسی کند/ وعده زنگنه برای رفع ایرادات باقی‌مانده

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیئت تطبیق قوانین هنوز نظر خود را درباره قراردادهای جدید نفتی به رئیس مجلس اعلام نکرده و رئیس مجلس هم هنوز نظر مجلس و هیئت تطبیق را به دولت اعلام نکرده است، دولت بدون اعلام این نظرات نمی‌تواند مصوبه را مجدداً مورد بررسی قرار دهد.
دولت بدون نظر نظر مجلس و هیئت تطبیق قوانین نمی‌تواند الگوی جدید قراردادهای نفتی را بررسی کند/ وعده زنگنه برای رفع ایرادات باقی‌مانده
به گزارش سرویس اقتصادی تفتان ما،فریدون حسن‌وند  اظهار داشت: ارسال نظرات هیئت تطبیق قوانین مجلس درباره مصوبه جدید دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی به دولت اصلاً صحت ندارد.
وی تاکید کرد: هیئت تطبیق قوانین هنوز نظر نهایی خود را به رئیس مجلس اعلام نکرده و در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه آقای لاریجانی اعلام کردند چنانچه نمایندگان نظراتی برای اصلاح دارند به هیئت تطبیق قوانین اعلام کنند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: خبری که دیروز در سایت‌های خبری درباره ابلاغ الگوی جدید قراردادهای نفتی منتشر شد مربوط به همان مصوبه قبلی دو هفته پیش دولت بود که سایت‌ها با وقفه دو هفته‌ای دیروز آن را منتشر کردند.
وی ادامه داد: این مصوبه هنوز به تأیید هیئت تطبیق نرسیده و هنوز هم از مجلس به دولت چیز جدیدی در این باره ارسال نشده است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: از یکشنبه گذشته که در صحن مجلس جلسه غیرعلنی برگزار شد، دولت دیگر جلسه‌ای نداشته است که بتواند مصوبه جدیدی را بگذراند.
وی در ادامه با بیان اینکه چند نکته در این باره قطعی است، گفت: نکته اول اینکه هیئت تطبیق هنوز نظر خود را به رئیس مجلس اعلام نکرده است و دوم اینکه رئیس مجلس هم هنوز نظر مجلس و هیئت تطبیق را به دولت اعلام نکرده است و بدون اعلام این نظر دولت نمی‌تواند مصوبه را مجدداً مورد بررسی قرار دهد.
حسن‌وند تاکید کرد: آنچه در سایت‌ها مطرح شد همان مصوبه قدیمی با تاریخ گذشته و مواد قبلی بود.
رئیس کمیسون انرژی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس 15 محوری که مسئولان عالی نظام اعلام کردند و منطبق با نظر کارشناسان برجسته کشور بوده است را در جلسه غیرعلنی به صورت مکتوب هم مورد تأیید قرار دادند و تاکید کردند که مصالح و منافع نظام در رعایت این محورها تأمین خواهد شد.
وی با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی هم عمدتاً بر روی همین موضوع تأکید شد، ادامه داد: در مصوبه قبلی دولت چند مورد از این 15 مورد اصلاح شده بود و مورد نظر ما تعداد دیگری بود که انشاالله اصلاح خواهد شد.
وی در پایان گفت:آقای وزیر هم در جلسه غیرعلنی در حضور نمایندگان اعلام کردند که ما بخشی را اصلاح کردیم و بقیه را هم اصلاح خواهیم کرد.
  پس از پایان جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس درباره قراردادهای جدید نفتی، رسانه‌های حامی وزارت نفت به صورت هماهنگ از تایید این الگو از سوی مجلس شورای اسلامی خبر دادند.
همزمان روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی دولت، خبر ابلاغ مصوبه جدید دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی را پس از گذشت ده هفته از صدور این ابلاغ منتشر کرد تا این تلقی را که بررسی الگوی جدید قراردادهای نفتی در کشور پایان یافته است، تشدید کند.
انتهای پیام/فارس
 
سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 434482
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *