۰
در راستای ارتقاء عادلانه دسترسی به خدمات بهداشتي؛

طرح سرشماری سلامت جمعیت برای 60 هزار خانوار خاشي/ طرح سلامت الکترونیک؛ گامی بزرگ در جهت ارتقای خدمات درمانی به شهروندان

مسئول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: 60 هزار خانوار خاشي در طرح سرشماري سلامت آمارگيري و اين طرح در راستای ارتقاء عادلانه دسترسی به خدمات بهداشتي اجرا مي شود.
طرح سرشماری سلامت جمعیت برای 60 هزار خانوار خاشي/ طرح سلامت الکترونیک؛ گامی بزرگ در جهت ارتقای خدمات درمانی به شهروندان
عبدالنبي كرد در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: طرح سرشماری سلامت در شهرستان خاش از اول مرداد آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد و در این مدت پرسشگران به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند و پرسش‌نامه‌ها را تکمیل می‌کنند.
 
وی تصريح کرد: این طرح در 3 مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام خمینی(ره)، شهید مطهری، شهید بهشتی و پایگاه های حاشیه ای وحدت، تفتان، ولی آباد، حیدر آباد و پادگان اجرا خواهد شد و بعد از اتمام سرشماری کارت مخصوص سرشماری سلامت به خانواده‌ها ارائه می‌شود.
 
كرد ادامه داد: این کارت برای تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت است و به ازای هر 2500 نفر جمعیت، یک مراقب سلامت در پایگاه های سلامت وضعیت سلامت افراد را به صورت مداوم بررسی می کند.
 
مسئول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان خاش با بيان اينكه تشکیل پرونده سلامت و ارائه مراقبت های بهداشتی رایگان از اهداف برگزاری این طرح است، تصريح كرد: در این راستا کارکنان بهداشتی اين مركز با در دست داشتن کارت شناسایی عکس دار معتبر با مراجعه به درب منازل از ساعت 8 الی 20 از طریق مصاحبه با سرپرست خانواده و رویت مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی نسبت به تکمیل فرم سرشماری خانوارها اقدام مي كنند.
 
وي خاطرنشان كرد: اطلاعاتي كه توسط آمارگيران جمع آوري شده در اين سرشماري كاملا محرمانه بوده وجهت پايه گذاري پرونده الكترونيك سلامت و برنامه ريزي هاي بهداشتي آينده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
كرد با اشاره به اهمیت سرشماری بهداشتی در راستای برنامه های ملی نظام تحول سلامت، گفت: در 10 سال اخیر سرشماری انجام نشده و جمعیت های حال حاضر مراکز بهداشتی واقعی نیست و با ضرایب به دست آمده است.
 
وی بیان كرد: نام و نام خانوادگی، سن، کد ملی، اطلاعات دفترچه بیمه، شغل، میزان سواد، تعداد اعضای خانواده و شماره تماس ازجمله اطلاعاتی است که از سرپرست خانوار و یا یکی از اعضای خانواده پرسیده می‌شود.
 
كرد ادامه داد: پس از جمع‌آوری اطلاعات سلامت خانوار، به آنان کارت خانواده سلامت جهت مراجعه به مرکز سلامت یا پایگاه سلامت داده می‌شود که تسهیل در اقدامات درمانی در مراکز سلامت از مهم‌ترین مزایای این کارت است.
 
وي با اشاره به اقدامات و برنامه هاي صورت گرفته در اين خصوص، بيان كرد: برگزاري كلاسها و كارگاه هاي مختلف توجيهي براي آمارگيران، نصب بنر و بیلبورد جهت اطلاع رسانی گسترده در سطح شهر، توزیع بروشور و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و خبرگزاریها، پیامک های اطلاع رسانی تلفن همراه شهروندان با هماهنگی مخابرات، درج در سایت شبکه بهداشت و درمان و کانال تلگرام مربوط به اخبار مرکز بهداشت، درج در تابلو روان مرکز بهداشت، مکاتبه با ائمه جمعه جهت اطلاع رسانی از طریق تریبون نماز جمعه شهرستان و غیره از مهمترين اقدامات براي آگاه سازي و اطلاع رساني در سطح شهر بوده است.
 
وي اذعان كرد: جاماندگان از طرح بعد از اتمام سرشماری برای ارائه اطلاعات به مرکز سلامت یا پایگاه سلامت خانواده منطقه خود مراجعه کنند.
 
مسئول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان خاش اظهار كرد: ارتقای شاخص‌های سلامت، افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت و ارائه‌دهندگان خدمت، عدالت در سلامت ازنظر دسترسی به خدمات، بهبود کیفیت و کنترل قیمت خدمات سلامت، اصلاح رفتار گیرندگان خدمات سلامت و اصلاح نظام پرداخت و شیوه خرید خدمت از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
 

انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 434492
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *