۰
با هدف افزايش رزق حلال؛

بهره‌مندی ۶ هزار كسبه و اصناف از کلاس هاي « فقه بازار اسلامي » در شهرستان خاش + تصاوير

مدرس كلاس هاي فقه بازار اسلامي و فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: 6 هزار كسبه و اصناف از کلاس فقه بازار در شهرستان خاش بهره مند شده اند و اين كلاس ها سبب افزایش رزق حلال می شود.
بهره‌مندی ۶ هزار كسبه و اصناف از کلاس هاي « فقه بازار اسلامي » در شهرستان خاش + تصاوير
به گزارش تفتان ما، سرهنگ حسن فضلي در كلاس فقه بازار اسلامي كه در اتاق اصناف برگزار شد، با بيان اينكه در سال گذشته 6 هزار نفر در كلاس هاي فقه بازار شهرستان خاش آموزش ديده اند، اظهار كرد: در این کلاسها اصول صحیح معامله، نقد و نسیه، مضاربه، احکام بانک ها، ربا و مسائل آن آموزش داده می شود.
 
وي با بيان اينكه كسبه و بازار بايد مدافع حقوق مردم باشند، تصريح كرد: مسئله مهم دريافت سود در فقه بازار با شرایط خاصی بیان شده که اگر اندکی لغزش در موضوع ورود کند این معاله تبدیل به ربا می شود و بازاريان بايد در مقابل كم فروشي و گران فروشي مقاومت كرده و مقابله كنند.
 
سرهنگ فضلي گفت: معاملات زیادی در بازار که دارای اشکال فقهی است كه بايد با رعايت نكات مهم شرعي و ديني و فرد کاسب علاوه بر سود مالی از برکات رزق حلال هم بهره مند شود.
 
مدرس كلاس هاي فقه بازار اسلامي اذعان كرد: بهره مندي صحيح و به جا از ثروت و سرمايه با در نظر گرفتن نکات شرعی و انجام وظایف انسانی می تواند از برکات سرمایه حلال باشد.
 
* تمامي كسبه و بازاريان بايد آموزش فقه بازار را فرابگيرند
يكي از علماي اهل سنت شهرستان خاش نيز در اين نشست، گفت: افرادي كه تصميم دارند وارد عرصه حساس و خطير تجارت شوند بايد آموزش فقه بازار را كسب كنند.
 
مولوي ترشابي بيان كرد: فعالیتی که در راستای تامین معیشت مومن باشد در اسلام به عنوان جهاد او در دین محاسبه می شود و این نشاندهنده اهمیت ویژه بازار و کسب و کار است.
 
وي گفت: ايران با توانايي كه دارد مي تواند از اين تحريم هم سربلند بيرون آيد  و با خود اتكايي و استفاده از نيروي انساني خود كشور را بسازد.
 
مولوي ترشابي اظهار كرد: با آموزش مسائل فقه و احکام بازار ميتوانيم گام بلندي براي ارتقاي اصناف برداريم و تخلفات احتمالی را به حداقل رساند.
 
گفتني است؛ در ادامه برنامه هاي هفته بسيج اصناف مجمع عالي قشر اصناف و ويژه برنامه هفته اصناف نيز در اين شهرستان برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 434493
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *