۰
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

52 روز مردم زابل با گرد و خاک سپری شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تعداد روزهای همراه با گرد و خاک که شعاع دید کمتر از 5 کیلومتر بوده را در زابل 52 روز اعلام کرد و گفت: سال گذشته این وضعیت 49 روز در زابل اتفاق افتاده است.
52 روز مردم زابل با گرد و خاک سپری شد
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،محمدرضا امیرمرادی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در حال حاضر ابزارهای مدرن را در سازمان هواشناس استفاده می‌کند، اظهار کرد: تمام اطلاعیه و اخطاریه‌های این اداره‌کل بدون هیچ خطا و کاملا درست بوده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر سه ایستگاه سینوپتیک اصلی، سه ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی، یک ایستگاه سینوپتیک دریایی، سه ایستگاه سینوپتیک تکمیلی، یک ایستگاه سیار هواشناسی، دو ایستگاه سنجش گرد وغبار، در این استان فعالیت می‌کنند.
امیرمرادی ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال، دو مورد طوفان گردوخاک شدید در منطقه سیستان رخ داده که از نظر حداکثر غلظت گردوغبار به بیش از حد بحران رسیده است.
این مسؤول ادامه داد: میزان آلایندگی بیش از 504 میکروگرم بر مترمکعب که فوق خطرناک یا بحرانی بوده است.
52 روز مردم زابل با گرد و خاک سپری شد
وی گفت: تعداد روزهای همراه با گرد و خاک که شعاع دید کمتر از 5 کیلومتر بوده را در زابل 52 روز اعلام کرد و گفت: سال گذشته این وضعیت 49 روز در زابل اتفاق افتاده است.
امیرمرادی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با 8.37 درصد کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت سال زراعی دومین استان کم بارش در کشور بعد از یزد است.
مدیر‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: قرار است از محل اعتبارات ملی و استانی، تاسیس ایستگاه‌های دو منظوره کشاورزی-دریایی زرآباد، ایستگاه دریایی کنارک، ایستگاه دریایی بندر تنگ، ایستگاه دریایی بریس و ایستگاه دریایی پسابندر صورت گیرد.
این مسئول بیان کرد: احداث ایستگاه‌های هواشناسی زابل، مهرستان، زرآباد و دلگان تا سال 1396 به پایان خواهد رسید.
انتهای پیام/فارس
 
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 434514
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *