۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد

اجرای 8 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از سال 93 تاکنون 8 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در سطح استان اجرا شده است.
اجرای 8 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،رضا نجفی پیش از ظهر امروز در همایش جهادگران که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: 210 پروژه با اعتبار 719 میلیون و 158 هزار ریال طی هفته دولت در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این طرح‌ها شامل 39 طرح تولیدات دامی، 26 طرح تولیدات گیاهی، 111 طرح آب و خاک و امور فنی مهندسی، 11 طرح شیلات، هفت طرح صنایع کشاورزی، هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و هشت طرح امور عشایری است.
این مسؤول گفت: با راه‌اندازی این طرح‌ها ضمن بهره‌مندی 4 هزار و 85 خانوار از مزایای آنها زمینه اشتغال 741 نفر به صورت دائم و 23 هزار و 586 نفر به صورت موقت در استان فراهم می‌شود.
وی به تشریح اقدامات انجام شده برای طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار از زمین‌های دشت سیستان پرداخت و گفت: این طرح از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی کشور است.
نجفی بیان کرد: این طرح بزرگ یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان بود که با اعتبار مصوب 500 میلیون دلار در سطح دشت سیستان با اشتغالزایی 140 هزار نفر در 16 ناحیه عمرانی در حال انجام است به طوری که با بهره‌برداری از آن در سال آینده شاهد احیا و آبادانی سیستان خواهیم بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب و مرکز استان یکی دیگر از مصوبات هیأت دولت در استان بود.
وی افزود: در این راستا از سال 93 تاکنون 8 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در سطح استان اجرا شده و یا در حال اجراست و همچنین 25 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مطالعه و آماده قرارداد اجرایی برای این طرح است که 10 هزار هکتار آن در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکاران است.
نجفی، لایروبی سنتی انهار را یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آب‌های سطحی در سیستان دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته لایروبی انهار با اعتبار 63 هزار میلیون ریال توسط 45 هزار نفر بهره‌بردار اجرا شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سال‌های 92 تا 94 برای برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی سازمان بیش از 6 هزار و 400 میلیارد ریال است که از مبلغ 335 میلیارد ریال سال 92 به مبلغ 3 هزار و 571 میلیارد ریال در سال 94 افزایش یافته است.
انتهای پیام/فارس
 
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 434516
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *