۰

عیادت دسته‌جمعی ملخ‌های آسیایی از تالاب بین‌المللی هامون/ به زودی مقابله آغاز می‌شود

معلوم است خبر بیماری تالاب هامون جهانی شده است که این روزها ملخ‌‌های آسیایی آن هم دسته جمعی در اقدامی خودجوش برای عیادت از تالاب بین‌المللی هامون آمده‌اند.
عیادت دسته‌جمعی ملخ‌های آسیایی از تالاب بین‌المللی هامون/ به زودی مقابله آغاز می‌شود
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،خبری متفاوت این روزها از سیستان به گوش می‌رسد، این بار خبرهای تکراری از طوفان شن نیست که جولان می‌دهد، این‌بار خبر از مرگ میلیون‌ها ماهی‌ و خشکی دریاچه هامون نیست!
در کنار همه این خبرها، این‌بار خبر از یک میهمان سرزده است که شاید برای دلجویی از تالاب هامون آمده است و از آنجایی که تالاب هامون یک تالاب بین‌المللی است، هجوم ملخ‌های کشورهای دیگر به این منطقه زیاد تعجب برانگیز نیست.
اینطور که از تکاپوی مسؤولان کشوری تا استانی پیداست، به نظر می‌رسد  شرایط آب و هوایی تالاب هامون برای تخمک‌گذاری این حشره کوچک مناسب است و اگر قبل از تخم‌گذاری با آنها مقابله نشود قطعا سال آینده شاهد میلیون‌ها ملخ در منطقه سیستان خواهیم بود.
البته جای بسی خوشحالیست که این روزها که مردم سیستان به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی و طوفان‌های شن آرام آرام از منطقه مهاجرت می‌کنند، ملخ‌ها بر عکس آنها سیستان را برای زندگی انتخاب کرده‌اند!
مقابله با ملخ‌های آسیایی از چند روز آینده
فرماندار هیرمند در این زمینه اظهار کرد: با توجه به حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در سیستان و بررسی نوع ملخ‌ها و به دنبال آن برگزاری جلسه با مسؤولان مربوطه، تصمیم گیری شد حتما مقابله علیه ملخ‌های آسیایی به هر طریق ممکن به ویژه سم پاشی یا گذاشتن طعمه انجام شود.
محمدعلی پیری افزود: این اقدام از چند روز آینده آغاز خواهد شد زیرا اگر این ملخ‌ها در منطقه ما تخم‌ریزی کنند سال آینده شاهد میلیون‌ها ملخ در منطقه سیستان خواهیم بود.
این مسؤول ادامه داد: این ملخ‌ها در حاشیه تالاب هامون قرار دارند و در آنجا مزارع کشاورزی نیست و هماهنگی‌های لازم با مسؤولان اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان انجام شده است.
انتهای پیام/
 
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 434618
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *