۰
گزارش تفتان ما از بانكداري اسلامي زمینه ساز رونق اقتصادی؛

تبعيت بانک انصار از سیستم بانکداری اسلامی/ پرداخت تسهيلات بدون هيچگونه سود و بهره به كارآفرينان اقتصاد مقاومتي در شهرستان خاش

بانک انصار از سیستم بانکداری اسلامی تبعیت می‌کند و پايه و اصل بانکداری اسلامی شفافیت، صداقت و صحت است و ضرورت دارد كه نظام بانکی ما به این سمت و سو حرکت کند و بانكها ميتوانند با شفاف سازی مالی و جلوگیری از رانت ها و فشارها، بانكداري اسلامي را به صورت كامل محقق سازند.
تبعيت بانک انصار از سیستم بانکداری اسلامی/ پرداخت تسهيلات بدون هيچگونه سود و بهره به كارآفرينان اقتصاد مقاومتي در شهرستان خاش
به گزارش تفتان ما، از مهمترين بخش هاي اقتصادي، صنعت بانكداري است و بانكها از اركان و اساس اصلي بازها و دنياي اقتصادي محسوب مي شوند، اما بانكداري در ايران با توجه به تحريم ها و ركود از اهميت و توجه بيشتري برخوردار است چرا كه به جهت عدم توسعه و پيشرفت بازار سرمايه و اقتصاد، اين بانكها هستند كه عهده دار تامين مالي بلندمدت در بازارهاي مالي و بنگاه هاي اقتصادي و پيوند با بازارهاي جهاني را دارا هستند.
 
اما متاسفانه اساس بانكداري امروز بر ربا و سود حاكم شده و از اين جهت در كشورهاي سرمايه داري و غيرسرمايه داري بانكداري يكي از منابع سرشار حكومت ها براي كسب درآمد شمرده مي شود و به همين جهت تبديل اين بانكها بر مبناي اسلام پس از پيروزي انقلاب اسلامي به عمل تبديل شده است.
 
كارآفريني و توانمندسازي از مهمترين شاخص هاي بانكداري اسلامي است و توانسته بانك هاي اسلامي را بعنوان يك تعهد الهي و مسئوليت اجتماعي با آثار مثبت و توسعه بخش معرفی کرد.
 
بانکداری‌اسلامی در ذیل نظام اقتصادی اسلام تعریف می‌شود و تفاوت‌های ماهوی بسیار زیادی با بانکداری ربوی و بانکداری عرفی دنیا دارد. درحالی که بانکداری‌ربوی تنها به حداکثرسازی سود می‌اندیشد، در اقتصاد و بانکداری اسلامی، پول به خودی خود نمی‌تواند تولیدسود کند؛ بلکه پول باید به عنوان اهرم در اقتصاد به تولید بیانجامد و باعث ارزش‌افزوده ناشی از کار وفعالیت فکری و یدی و همکاری جمعی شود.
 

 
* بانكداري اسلامي بايد مديريتي اسلامي داشته باشد
رييس بانك انصار شهرستان خاش نيز در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: اسلام در حقيقت پايه و اساس انقلاب اسلامي است و بايد جهت رسيدن به مطلوب نهايي بانكداري اسلامي، مديريتي اسلامي داشته باشد.
 
* پرداخت تسهيلات بدون سود و بهره به كارآفرينان اقتصاد مقاومتي
محسن لكزايي با بيان اينكه نمودار عملکرد بانک انصار در خصوص بانكداري اسلامي نمودار مثبتی است، تصريح كرد: اين بانك به دنبال اشتغال پايدار است و در اين خصوص وام هاي بدون بهره و بي ربا به شهروندان پرداخت خواهد كرد.
 

 
وي خاطرنشان كرد: بانكداري اسلامي در واقع صحت و صداقت است و اين نوع بانكداري با شفاف سازي مالي و جلوگيري از هرگونه رانت و فشاري اين مهم را محقق مي سازد.
 
* سیستم بانک انصار از سیستم بانکداری اسلامی تبعیت می‌کند
وي با بيان اينكه توانمندسازي اقشار ضعيف و توسعه توليدات را از مهمترين ويژگي هاي بانك انصار و بانكداري اسلامي دانست و گفت:  سیستم بانک انصار از سیستم بانکداری اسلامی تبعیت می‌کند.
 
لكزايي با اشاره به شعار سال"اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل"، بيان كرد: در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي اين بانك تسهيلات بدون حتي يك درصد سود و يا بهره به كارآفرينان پرداخت مي كند.
 

 
رييس بانك انصار شهرستان خاش با بيان اينكه بانك انصار احترام به حقوق شهروندان را سرلوحه كار خود قرار داده است، اظهار كرد: خدمت به مردم از پايه هاي اصلي انقلاب اسلامي است و اين امر با برخورد صحيح و مناسب و گشاده رويي كاركنان بانك و حركتي جهادگونه در اين راستا محقق شده است.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 434639
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *