۰
گزارش تفتان ما از خاطرات دانش آموزان ديروز و مسئولان امروز؛

شهادت پدر رييس اداره فرهنگ و ارشاد خاش دليل افت تحصيلش/ از استفاده كيسه های "برنج" بجاي كيف تا شاگرد ممتاز شدن مسئولان خاشي در مدرسه

به مناسبت فرا رسیدن ماه مهر و بازگشايي مدارس، پايگاه خبري تحليلي تفتان ما به سراغ برخي از مسئولان شهرستان خاش رفته تا سوالاتي در خصوص دوران تحصيل و خاطراتشان را جويا شود.
شهادت پدر رييس اداره فرهنگ و  ارشاد خاش دليل افت تحصيلش/ از استفاده كيسه های "برنج" بجاي كيف تا شاگرد ممتاز شدن مسئولان خاشي در مدرسه
به گزارش تفتان ما، به ماه مهر رسیدیم و چندروزی نیز از این ماه بازگشایی مدارس می گذرد و اين ماه همه را به ياد خاطرات خوش و شيرين دوران قشنگ مدرسه و كودكي مي اندازد.
 
در واقع به كتاب ماه مهر نزديك شدیم، اگر چه امسال نسبت به سالهاي اخير هنوز هوا گرم است اما وزش باد و ناله آن در ميان برگ درختان، صداي خش خش آنها را در مي آورد و آهنگي خوش و نويد فصل زرد پاييز را به ما ميدهد.
 
تلالو خورشيد اين روزها از ساير روزهاي ديگر طلايي و پررنگ تر است و بي اجازه هر روز صبح، از گوشه هاي پنجره اتاق صورت ما را نوازش ميدهد و با آمدنش نداي رسيدن فصل پاييز را مي دهد.
 
آري! دوباره ماه مهر با تمام خاطرات خوب و بدش فرا مي رسد و روزهاي مهر و محبت زمان بچگي و نوجواني ما را يادآور مي شود و كمتر كساني هستند كه از اين دوران قشنگ خاطرات تلخ و شيريني را به ياد نداشته باشند؛ اما به مناسبت ماه مهر با سراغ مسئولين شهرستان خاش رفتيم تا پاسخ چند سوال و خاطرات آنها را بپرسيم؛ از تعدادي مسئولان اين شهرستان سوالات؛ اولين بار كي كيف خريديد؟، اولين بر با كيف مدرسه رفتيد يا نايلون و كيسه؟، چندبار مردود شديد؟ و معدل شما عمدتاً چند بود؟ را پرسيدم و پاسخ هاي زير را شنيديم.
 
* از كلاس اول دبستان هميشه كيف داشتم
شهردار خاش نيز به خبرنگار تفتان ما گفت: از كلاس اول دبستان به همت پدرم هميشه كيف داشتم و كتاب ها و لوازم التحريرم را توي كيف ميگذاشتم و راهي مدرسه ميشدم.
 
عبدالمجيد تمنداني با بيان اينكه دوران تحصيلم بسيار خوب بود، تصريح كرد: هميشه در دوران دانش آموزي و دانشجويم بهترين نمرات را ميگرفتم و مردود نشدم و شاگرد ممتاز كلاس بودم.
 
* با كيسه سوزن دوزي شده به مدرسه رفتم
رييس دانشگاه صنعت و معدن شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان مااظهار كرد: فقط زماني كه به دانشگاه رفتم براي خودم كيف خريدم.
 
ترشابي در پاسخ به اين سوال كه اولین بار با کیف مدرسه رفتید یا نایلون و کیسه؟، گفت: يادمه كلاس اول دبستان روزي كه ميخواستم به مدرسه برم مامانم برام يك كيسه سوزن دوزي شده بلوچي با نقوش هندسي آماده كرده بود و من بجاي كيف با آن كيسه مدرسه رفتم.
 
وي با بيان اينكه هيچ وقت در دوران تحصيل مردود نشده، تصريح كرد: هميشه معدلم بالاي 17 بود و سعي ميكردم هميشه درسم را مطالعه و نمرات خوبي را كسب كنم تا جلوي دبيرانم شرمنده نشوم.
 
* اولين بار كلاس اول دبستان پدرم واسم كيف خريده بود
رييس فوريت هاي پزشكي اورژانس شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، با بيان اينكه اولين بار كلاس اول دبستان پدرم واسم كيف خريده بود، اظهار كرد: يك كيف كرم رنگ ولي يك مقدار بزرگ بود به نظرم بابام فكر آينده رو هم برام كرده بود.
 
عليرضا سرگزي با بيان اينكه همواره با معلمان خودم صميمي و رفيق بودم، بيان كرد: خوشبختانه در دوران تحصيلم هيچوقت مردود نشدم.
 
وي اذعان كرد: تا مقطع راهنمايي معدلم نوزده بود ولي دبيرستان افت كردم و به دوازده و سيزده رسيد و خوشبختانه در دانشگاه به شانزده ونيم رسيد.
 
* از كيسه گوني بجاي كيف استفاده ميكردم
رييس كميته امداد امام خميني(ره) نوك آباد شهرستان خاش نيز در پاسخ به سوالات خبرنگار تفتان ما گفت: سال 1365 در پايه پنجم براي نخستين بار از كيف استفاده كردم.
 
عليرضا ريگي بيان كرد: روزي كه به كلاس اول دبستان رفتم با كيف كيسه گوني به مدرسه رفتم چون در زمان ما امكانات و شرايط مثل امروز نبود.
 
وي با بيان اينكه هيچوقت در دوران تحصيل مردود نشدم، خاطرنشان كرد: معدلم عمدتاً بالاي 19 بود و اكثراً شاگرد ممتاز كلاس بودم.
 
* شهادت پدرم باعث افت تحصيلم شد
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خاش نيز به خبرنگار تفتان ما گفت: اولين بار پيش دبستاني در سنندج كيف خريدم.
 
تيمور كرد زابلي با بيان اينكه دوران تحصيلم از قشنگترين دوران زندگي و عمرم بود، تصريح كرد: از كلاس اول دبستان در شهرستان چابهار با كيف رفتم و در دوران تحصيلم هرگز مردود نشدم.
 
وي خاطرنشان كرد: در دوران راهنمايي معدلم از بيست و نوزده كمتر نبود اما متاسفانه در مقطع دبيرستان به دليل اينكه پدرم شهيد شد و جسدش را ميان كوه ها در ساعت يك شب ديديم و من هميشه اين صحنه جلوي چشم بود معدلم چهارده شد.
 
* معدلم هيچوقت از 18 يا 19 كمتر نشده بود
رييس بيمه سلامت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفت: از كلاس اول هميشه كيف همراه داشتم و سركلاس درس ميرفتم.
 
آمنه ريگي حسين آبادي بيان كرد: خوشبختانه در دوران تحصيلم مردود نشدم و معدلم هيچوقت از 18 يا 19 كمتر نشده بود.
 
* ترس از نگاه های معلم و داشتن ناظم سخت گير از مهمترين خاطرات شيرين من بود
یکی از کارمند اداره جهاد کشاورزی شهرستان خاش نيزدر گفت و گو با خبرنگار تفتان مااظهار كرد: والدينم هميشه در تمام دوران تحصيل برايم كيف ميخريدند.
 
يحيي هاشمزهي با بيان اينكه ترس از نگاه های معلم و داشتن ناظم مهربان و سخت گير از مهمترين خاطرات شيرين من بود، گفت: هميشه جزء سه نفر اول كلاس بودم و معدل دوران مدرسه من از 18 کمتر نبوده است.
 
* سال اول دبستان كتاب ها رو زير بغلم ميگرفتم و راهي ميشدم
رييس اداره آب و فاضلاب شهرستان خاش در اين خصوص به خبرنگار تفتان ما گفت: سال اول دبستان بدون كيف رفتم مدرسه و كتاب و لوازم التحريرم رو زير بغل ميگرفتم و راهي مدرسه ميشدم.
 
فرامرز شاكري بيان كرد: سال دوم دبستان داداشم برام يك كيف چرم قرمز خريد كه روش نوشته بود شمس با عكس يك اسب حتي تا چندسال پيش هم بعنوان يادگاري نگه داشته بودم.
 
وي اظهار كرد: در دوران تحصيلم اصلا مردود نشدم و تا دبيرستان شاگرد اول كلاس بودم و معدلم هميشه بالاي 17 بود.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 434678
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *