۰
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش خبر داد؛

کشف بيش از ۶۴۰ كيلوگرم مواد مخدر در درگیری پلیس با سوداگران مرگ در خاش/ دستگيري ۴ قاچاقچي

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش از كشف 640كيلوگرم موادمخدر در درگيري پليس با قاچاقچيان مسلح در اين شهرستان خبر داد.
کشف بيش از ۶۴۰ كيلوگرم مواد مخدر در درگیری پلیس با سوداگران مرگ در خاش/ دستگيري ۴ قاچاقچي
سرهنگ غلامرضا اربابی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد:‌ در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی این شهرستان در پي كسب خبري مبني بر جابجایی مقادير بسیار زیادی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در مناطق كوهستاني شهرستان خاش، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و سریعاً وارد عملیات شدند.
 
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، محل فعالیت متهم شناسایی و ماموران با سوداگران مرگ در محور سراوان به خاش سه راهي گرانچين كمين زدند كه در نتيجه يكدستگاه خودرو تويوتا دو كابين سفيد رنگ حامل بار موادر مخدر شناسايي و به تعقيب آن پرداختند.
 
سرهنگ اربابي گفت: راه هاي ورودي و خروجي به طرف خاش بلافاصله مسدود و خودرو حامل مواد در محدوده روستاي ناصري شهرستان خاش به داخل روستا وارد شد و سوداگران مرگ كه عرصه را برخود تنگ ديدند شروع به تيراندازي به سمت ماموران كردند كه به مدت 45 دقيقه اين درگيري به طول انجاميد.
 
وي با بيان اينكه قاچاقچيان قصد داشتند اين محموله مواد مخدر را به استان هاي مركزي كشور منتقل كنند، اذعان كرد: در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان 340 کیلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك و يك قبضه سلاح و تعداد 90 گلوله كشف و ضبط شد.
 
وي گفت: همچنين در اين عمليات يك قاچاقچی با هويت "م-گ" دستگير و يك دستگاه خودرو توقيف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
سرهنگ اربابي همچنين از چند عمليات ديگر در روزهاي اخير در سطح شهرستان خبر داد و افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ 300 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و 2 قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.
 
وي از كشف 36 هزار ليتر سوخت گازوئيل قاچاق در محور ميرجاوه به خاش خبر داد و گفت:  در این ارتباط یک نفر دستگیر و پرونده جهت مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
 
سرهنگ اربابي با بيان اينكه یکی از اصلی ترین مأموریت های پلیس، مبارزه باحمل و نگهداری، قاچاق و فروش مواد مخدر است، خاطرنشان كرد: به هیچ وجه اجازه جولان به مجرمان حوزه مواد مخدر را نخواهیم داد.
 
وي با بیان اینکه شهرستان خاش به دلیل همجواری با کشور پاکستان مورد توجه قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد، اذعان كرد: بسیاری از توان نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در مرزها صرف مبارزه با سوداگران مرگ می شود که امیدواریم با شناسایی نقاط آسیب پذیر جامعه و برنامه ریزی اصولی و عملی برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تهدیدها به فرصتهایی برای توسعه منطقه تبدیل شوند
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش اذعان كرد: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل اجتماعی و پدیده‌ای است استعماری که علاوه بر زمینه‌های ناسالم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، زمینه‌های شخصی، روانی و تربیتی نیز در چگونگی ابتلا به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی بیان کرد: اعتیاد مسئله‌ای است که از دیرباز متناسب با شدت وخامت آن مورد توجه بوده است و مصرف مواد مخدر سابقه طولانی و زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار سنگین دارد.
 
وی افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر و توزیع‌کنندگان آ‌ن در نیروی انتظامی هیچ وقت تعطیلی وجود ندارد چرا که این موضوع یک امر پیچیده است و مردم در رابطه با آن مطالبات زیادی دارند.
 
سرهنگ اربابي با بيان اینکه مقابله با پدیده شوم قاچاق به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار دارد، از شهروندان خواست که هر گونه ناهنجاری و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 434744
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *