۰
قائم‌مقام وزارت بهداشت:

لزوم ساخت بیمارستان‌های هوشمند/ از توسعه صنعت بیمارستان‌سازی در کشور حمایت می‌کنیم

قائم‌مقام وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه این وزارتخانه از برگزاری نمایشگاه بیمارستان‌سازی در کشور حمایت می‌کند، از دست اندرکاران این حوزه خواست در مسیر ساخت بیمارستان‌های هوشمند گام بردارند.
لزوم ساخت بیمارستان‌های هوشمند/ از توسعه صنعت بیمارستان‌سازی در کشور حمایت می‌کنیم
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،ایرج حریرچی در مورد برگزاری دومین نمایشگاه بیمارستان‌سازی و تجهیزات بیمارستانی، اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاهی در داخل، سطح دسترسی، قدرت انتخاب و کیفیت کارها را در این صنعت افزایش خواهد داد.
وی افزود: البته همه نمایشگاه‌هایی که در این رابطه برگزار می‌شود خصوصیات مناسبی همچون سطح دسترسی، قدرت انتخاب و افزایش کیفیت کار را به همراه نداشته و بخشی تنها جنبه تجاری برای چند شرکت خرد دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر مسائلی همچون بهبود کیفیت کار در نظر گرفته شود برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موفق خواهد بود.
حریرچی در مورد اینکه چه نمره‌ای به صنعت بیمارستان‌سازی در کشور می‌دهید،‌ گفت: در ایران توانایی ساخت بیمارستان‌ در سطوح فعلی مناسب است اما بیمارستان‌های نسل جدید، هوشمند نیستند و هنوز نیاز به بررسی و تلاش زیاد در این زمینه داریم.
وی با اشاره به اینکه سال‌های متمادی اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در حد و اندازه‌های این حوزه نبوده، گفت: این مسأله سبب شد که به سمت تکنولوژی‌های بالاتر در حوزه بیمارستان‌سازی و تجهیزات بیمارستانی حرکت نکنیم و نتوانیم بیمارستان‌های هوشمند در کشور ایجاد کنیم.
سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: توانایی پیش رفتن به سمت ساخت بیمارستان‌های هوشمند و ارتقای کیفیت تجهیزات بیمارستان‌سازی چندان سخت نیست و نیاز است هم در منابع برنامه‌‌‌هایی را انجام دهیم و هم توانایی‌های مهندسی مورد توجه قرار گیرد.
حریرچی در عین حال اظهار داشت: اگر معیارهای لازم جهت برگزاری نمایشگاه‌های بیمارستان‌سازی و تجهیزات بیمارستانی در نظر گرفته شود ما نیز در وزارت بهداشت حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا تجهیزات بیمارستانی و پزشکی در کشور ما استاندارد لازم را دارد،‌ گفت: تجهیزاتی که در بیمارستان‌های کشور توزیع می‌کنیم استاندارد است ولی اینکه کل تجهیزات بیمارستانی و پزشکی داخل کشور استاندارد است یا خیر باید گفت که این مسأله هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد و با تأمین منابع مناسب می‌توانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت بخشی از منابع در این زمینه از منابع عمومی و هدفمندی یارانه‌ها و ... تأمین می‌شود.
دومین نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی 27 تا 30 مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ فارس
 
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 434792
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *