۰

دلیل اصلی ابتلا زنان به سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به دلیل اصلی ابتلا زنان به سندروم تخمدان پلی کیستیک گفت: زمانی که در چرخه تخمدان، غده هیپوفیز و یا داخل رحم مشکلی به وجود آید در این صورت فرد ممکن است دچار بیماری‌های تخمدان شود.
دلیل اصلی ابتلا زنان به سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،مهران زمان‌زاده ، در ارتباط با مشکلات و بیماری‌های تخمدان اظهار داشت: زمانی که در چرخه تخمدان، غده هیپوفیز و یا داخل رحم مشکلی به وجود آید در این صورت فرد ممکن است دچار بیماری‌های تخمدان شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که سبب تداخل در چرخه کار تخمدان، رحم و غده هیپوفیز می‌شود، گفت: چاقی از علل عمده این مسئله است چرا که چربی بدن افراد چاق می‌تواند باعث زیاد شدن هورمون استروژن و هورمون‌های مردانه شود.
متخصص بیماری‌های غدد و داخلی افزود: علت‌های ژنتیکی، استرس روحی، مشکلات بیماری انسولین و دیابت، بیماری‌های تیروئیدی و مشکلات غده فوق کلیوی از دیگر مسائلی بوده که سبب تداخل در چرخه تخمدان، رحم و هپیوفیز می‌شود.
زمان‌زاده با اشاره به تأثیر تومورهای مغزی و بیماری عفونی و میکروبی لگن و رحم در ایجاد اختلال چرخه تخمدان، رحم و هپیوفیز گفت: برخی از داروها می‌توانند سبب عملکرد نادرست تخمدان شود و اولین و مهم‌ترین نشانه‌ای که می‌توانیم بفهمیم فرد دچار مشکلات تخمدانی شده است نامنظم شدن شدید قاعدگی است.
وی ادامه داد: از شایع‌ترین مشکلات تخمدانی، تنبلی تخمدان (PCO) یا سندروم تخمدان پلی کیستیک است.
متخصص بیماری‌های غدد و داخلی خاطرنشان کرد: در کم‌کاری تیروئید تنبلی تخمدان یا PCO دیده می‌‌شود و روند درمان آن حداقل 6 ماه تا یک سال به طول می‌انجامد. همچنین اثرات درمان حدود یک سال بعد از شروع درمان مشخص می‌شود.
زمان‌زاده تأکید کرد:‌ افراد چاق باید وزن خود را کاهش دهند چرا که کاهش وزن در درمان PCO یا سندروم تخمدان پلی کیستیک بسیار مؤثر است.
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 434821
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *