۰
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت:

هدف اسلام رشد انسان ها به وسیله روش‌های اخلاقی و تربیتی است

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: جنگ هیچ گاه در اسلام اصل نبوده و همیشه به عنوان آخرین حربه و با حفظ تمام شرایط اخلاقی به آن نگریسته شده است.
هدف اسلام رشد انسان ها به وسیله روش‌های اخلاقی و تربیتی است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،حجت السلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در همایش بسیجی دیروز امدادگر امروز گفت: شهدای دوران جنگ حق بزرگی به گردن همه ما دارند و امروز تمام افتخارات کشورمان مرهون جانبازی‌های شهیدان و صبوری خانواده‌های آنان است زیرا اگر از خود گذشتگی‌های آنها نبود ما امروز پیشرفت‌های کشور را شاهد نبودیم. 
وی گفت: در دوران آغاز جنگ تحمیلی رزمندگان با کمترین امکانات در همه عرصه‌ها ایستادگی کردند و به دشمن اجازه ندادند به خاک وطن دسترسی پیدا کنند. 
حجت السلام قاضی عسگر افزود: نام بسیج و ابتکار آن توسط امام (ره) باعث حضور تمامی اقشار جامعه در جبهه‌ها شد که از آن جمله باید به نقش پر رنگ کادر پزشکی در شرایط دشوار زمان جنگ اشاره کرد. تعداد زیادی از پزشکان ما در آن زمان به شهادت رسیدند. شهید جوزی، یکی از دو شهید فاجعه منا نیز یکی از آزاده‌های 8 سال دفاع مقدس بود که در این حادثه مظلومانه به شهادت رسید. 
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: یکی از ویژگی‌های اسلام رشد انسان‌ها با استفاده از روش‌های تربیتی و اخلاقی است و همه به جنگ به عنوان حربه آخر نگاه کرده‌ است و به مسلمانان می‌گوید آنهایی که می‌خواهند برای جلوگیری از رشد اسلام با شما مقابله کنند با آنها بجنگید اما اگر جنگی هم اتفاق افتاد شما تعدی و تجاوز نکنید. یا در جای دیگر هم می‌گوید مبادا کدورت و دشمنی‌ها شما را از مرز عدالت خارج کند. 
قاضی‌ عسگر به مسئله انسانی بودن جنگ از نگاه اسلام پرداخت و گفت: اسلام تاکید می‌کند در مقابل دشمنان هیچ گاه از مرز عدالت خارج نشوید و از دادن دشنام حتی به دشمنان قطع کردن درختان در جنگ کشتن زنان و کودکان بپرهیزید. پیغمبر ما با همین روش‌ها جامعه جاهلی را متحول کرد. 
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در پایان گفت: در جنگ 8 سال دفاع مقدس و در توطئه‌های بعد از آن مردم ما همیشه مظلوم بودند. دشمن ما از سلاح شیمیایی استفاده کرد. مناطق مسکونی را مورد تجاوز قرار داد اما ما هیچ گاه از این روش ها در جنگ استفاده نکردیم و همیشه مسائل اخلاقی به شدت مدنظر بوده است. 
انتهای پیام/فارس
 
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 434858
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *