۰
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد

لزوم ارتقاء رابطه پزشک و بیمار/ حوادث عامل اصلی سال‌های از دست رفته عمر ایرانیان

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سوانح و حوادث عامل اصلی سال های از دست رفته عمر است، گفت: پزشکان ارتوپدی، جراحان و افرادی که در زمینه تروما فعالیت می کنند در زمینه پیشگیری از سوانح نقش کلیدی دارند.
لزوم ارتقاء رابطه پزشک و بیمار/ حوادث عامل اصلی سال‌های از دست رفته عمر ایرانیان
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،ایرج حریرچی در بیست و چهارمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه حوادث و سوانح دومین عامل مرگ و میر در ایران است، اظهار کرد: هم چنین سوانح و حوادث عامل اصلی و اول سال‌های از دست رفته عمر شناخته شده است.
وی با بیان اینکه پیگیری و پیشگیری از این عامل از وظایف وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های دولتی است، یادآور شد: پزشکان ارتوپدی، جراحان و  پزشکانی که در زمینه تروما فعالیت می کنند نیز در زمینه پیشگیری نقش کلیدی دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: نتایج نظرسنجی هایی که طی 30 سال اخیر انجام شده نشان می دهد پزشکی گروه دوم و سوم از نظر مرجعیت مشاوره و تصمیم گیری از طرف مردم را داشته است  بنابراین لازم است رابطه پزشک و بیمار ارتقا یابد.
حریرچی با تاکید براینکه روابط پزشک و بیمار نباید منفعل باشد، گفت: پزشکان نباید بگذارند افراد دیگری جایگاه آنها را تهدید کند.
وی تصریح کرد: در اکثر کشورهای اروپایی رشته پزشکی جزو انتخاب 10، 12 و 14 مردم است یعنی بر خلاف کشور ما مردم علاقه بسیاری برای انتخاب این رشته را ندارند بنابراین جامعه پزشکی کشور ما که جزو سرمایه های این کشور هستند می توانند جایگاه خود را با درایت و تیزهوشی تعریف کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با توجه به تلاش جراحان ارتوپدی در اجرای طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: بیش از 40 نفر از روسای بیمارستان‌های کشور از جراحان ارتوپد هستند که کمک های بسیار خوبی برای اجرای طرح تحول سلامت کردند.
انتهای پیام/فارس
 
پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 434904
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *