۰
دوباره تهدید، دوباره تعلیق

عدم اصلاح اساسنامه‌ فدراسیون‌ها؛ زخمی که دوباره سرباز کرد

در حالی که وزیر ورزش در برنامه‌های خود در سال 92 اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها را یکی از مهمترین موارد خوانده بود، اما عدم حل این مشکل حالا ورزش کشور را با چالش بزرگی روبه‌رو کرده است.
عدم اصلاح اساسنامه‌ فدراسیون‌ها؛ زخمی که دوباره سرباز کرد
به گزارش سرویس ورزشی تفتان ما،محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان آبان 1392 برای کسب رأی اعتماد برنامه‌های خود را به مجلس ارائه کرد. برنامه‌ای که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد بعد از 3 سال یکی از ماده‌های آن دوباره حاشیه ساز شود و بحث تعلیق ایران و برخی از فدراسیون‌ها را پیش بکشد.
یکی از مهمترین برنامه‌هایی که وزیر ورزش در صحبت‌های خود مطرح کرده بود در خصوص اصلاح اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی بود که قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک حاشیه‌ساز شد. زخمی که به نظر می‌رسد بهوبد پیدا نکرد و حالا دوباره سرباز کرده است.
گودرزی برنامه خود را چنین عنوان کرده بود:
ج: راهبرد‌ها و اقدامات مرتبط با توسعه و ارتقای کمی و کیفی ورزش:
راهبرد 1: توسعه ورزش همگانی و بازنگری در ساختار برنامه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای:
اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و آیین‌نامه‌ها هیئت‌ها با رویکرد استقلال فنی و مدیریتی بر اساس قوانین کشور، منشور المپیک و اساسنامه فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی
حالا 3 سال از ارائه این برنامه‌ها می‌گذرد و دوباره کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و همین طور فدراسیون‌های جهانی خواستار اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و بحث دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها شده‌اند.
موضوعی که باعث نگرانی مسئولان کمیته ملی المپیک شده به طوری که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به فدراسیون‌های ورزشی خواستار عدم برگزاری انتخابات شد.
اگرچه وزارت ورزش به این موضوع واکنش نشان نداد، اما کمیته ملی المپیک برای اینکه نشان دهد با IOC همراه است نماینده‌ای را در انتخابات فدراسیون جودو نفرستاد و همین طور خواستار لغو انتخابات ژیمناستیک شد تا نشان دهد از بحث تعلیق ورزش کشور نگران است.
و اما برنامه وزیر ورزش که حالا چالش اصلی این روزهای ورزش کشور است کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. اینکه وزیر ورزش و جوانان بعد از حضور در ساختمان سئول چقدر در تلاش بود تا بندی را که اختیاراتش را کم می‌کرد اصلاح کند؟ آیا اصلا تلاشی در این خصوص صورت گرفت؟
البته برخی از کارشناسان ورزش به همراه مسئولان وزارتخانه تلاش کردند اساسنامه مشترکی را بنویسند اما بازهم به دلیل مشکلات حقوقی راه به جایی نبردند و این اساسنامه اصلا به دولت نرفت تا تصویب شود.
3 سال فرصت کمی نبود تا این مشکل حل شود، اما عزم جدی برای حل این مسئله وجود نداشت و مسئولان نیز به خیال اینکه همه چیز آرام است، کار خودشان را کردند، اما غافل از اینکه ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند.
حالا ورزش است و چالش بزرگی به نام تعلیق، ورزش است و نگرانی‌های دوباره، ورزش است و تهدید، ورزش است و دغدغه حضور در مسابقات و در این بین قطعا مسئولان ورزش کشور بزرگترین مقصران به شمار می‌روند.
انتهای پیام/فارس
 
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 434935
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *